למה ללכת לחברת ייעוץ, ומתי זה הזמן המתאים?
על אף שזה יכול להיות רעיון נהדר, להתייעץ עם אדם שהלך את הדרך, ובנה לעצמו אימפריה מתוך הניסיון העסקי שלו, לא תמיד צריך לרוץ לחפש עזרה מאחרים, לעתים אפשר ללכת את הדרך לבד, ולראות מה מתרחש. אחרי הכל, כשהתלמיד מוכן – אז המורה מופיע. ולעתים, כדי להגיע להכנה הזאת, צריך לפגוש את המציאות, ולגלות לבד באם אפשר לבד, או מתבקשת עזרה מבחוץ. באם רואים שכן, אזי שייעוץ לעסקים, יכול להיות אופציה מעולה.
אז מתי “צריך” ייעוץ עסקי, ולמה בכלל ללכת לחברת ייעוץ?
ישנן סיבות מרובות שיכולות לגרום לאדם לחשוב שכעת זה הזמן, שזו העת שלו לקבל ייעוץ עסקי מחברת ייעוץ, וחלק מהן יכולות להיות מעניינות. ראשית כל, נוכל למנות כאן את הסיבות הבאות, אם כי אנחנו מניחים שיש אינסוף סיבות, אך בגדול, נוכל למנות את הנ”ל:
- באם מקימים עסק חדש, ורוצים לבנות אותו על יסודות יציבים, לעשות את הדברים נכון ממש על ההתחלה. בין אם מדובר ובהבנה של הכדאיות הכלכלית של מיזם או פרויקט מסוים, בין אם מדובר בהתעסקות בצד המשפטי, אל מול רשויות החוק וכיוצא בזה, ושלל דברים אחרים שעליהם ניתן יהיה לבנות דברים נוספים בהמשך הדרך. שהרי, אם יש תכניות מסוימות, שאינן נבנות על בסיס שיכול להכיל ולאפשר אותן, מה ייתן להן יציבות לצמיחה והמשך תנועה, בהמשך הדרך? על כן, ההתייחסות לדבר, עוד בהתחלה, יכול להיות שימושי ויעיל.
- באם העסק נוצר, גדל על יסודות נהדרים, וכעת הגיע הזמן להתרחב, בין אם כי נדמה שזו החלטה עסקית נבונה, ובין אם כי השוק פשוט רוצה עוד וההתרחבות פשוט תאפשר לחברה ולעסק לספק את הביקוש, ייעוץ לעסקים יכול לאפשר תובנה ופרספקטיבה, ולהצביע על הפרקטיות הנכונות והמומלצות מנקודת מבטו של היועץ העסקי.
- באם עוסקים בבניית העסק, ובהרחבת יכולות השיווק והביצועים העסקיים, ורוצים יד מכוונת שרואה את הגבוה ואת הרחב, כמו גם יכולה להניב תובנות יצירתיות ושמישות, אפשר שיועץ עסקי יתמוך בבנייה יצירתית וממוקדת יותר, בשלבי פיתוח העסק השונים.
- באם יש תחושה, שהעסק יכול לצמוח הרבה יותר, שאפשר להגיע להרבה יותר אנשים, להציע הרבה יותר, לעשות דברים בצורה הרבה יותר יעילה, טובה וממוקדת ובכללי – לחיות ולחוות יותר מהפוטנציאל של העסק.
- באם רוצים לקבל עזרה בשינוי או בגיבוש של תכנית עסקית, כמו גם באסטרטגיה עסקית חדשה.
- באם הגיע הזמן לגלות שווקים חדשים, ולהשיק מוצרים או שירותים חדשים לעולם.
- וכיוצא בזה.
לעלות לרמה הבאה
באופן עקרוני, באם נדמה, שכל הפעולות שהעסק כרגע עושה, לא בדיוק פורצות דרך, לא בדיוק משנות משהו בתוך השוק, לא בדיוק עושות הדים – וזה דיי מוזר ומשונה, כי “מה עוד אפשר לעשות”, והחברה עשתה הכל לפי “מה שכתוב בספר”, ייתכן שיש משהו שלא רואים, או לא מבינים. וכדי לעלות לשלב הבא, הרבה פעמים – מתבקש לראות יותר חלקים מהתמונה המלאה, והרחבה, כדי לדעת מה נכון, מה מדויק יותר בסדר העדיפויות, באילו פעולות ואסטרטגיות להתמקד, מה באמת משנה.
ולעתים, יועצים עסקיים, יכולים לדעת בדיוק את פיסת הפאזל לדבר, כיוון שהם הלכו את הדרך קודם לכן, והם יודעים מהי חתיכת הפאזל הנכונה במקרה כזה או אחר. למעשה, טיילור וולץ’, מחברת Traffic and Funnels, אמר באחת ההדרכות שלו, שאם פותרים את הבעיות בקצב הלא נכון, זה פוגע בעסק. הוא למעשה אמר שזה הורג את העסק, אך רצינו להיות יותר עדינים ומנומסים. הסיבה לכך, היא שאם עסק קטן מנסה לפתור בעיות של עסק גדול, כלומר לקחת צעדים שעסק גדול עושה, לפני שביסס את הבסיס הנכון שעסק קטן “אמור”, או נכון לו שיבסס, זה פוגע בהתדמות שלו, וזה פוקוס על הדברים הלא נכונים, או לפחות בזמנים הלא נכונים.
על כן, היכולת לדעת מהי פיסת הפאזל הנכונה, הכלי הנכון ברגע הנכון – מאוד מאוד חשובה, כשזה מגיע להתקדמות עסקית, ועלייה לרמה הבאה. מה חשוב ברגע נתון? באם לא יודעים זאת, ייתכן שזה הזמן “ללכת לחברת ייעוץ”, ולהיוועץ ביועץ עסקי מומחה, שהלך את הדרך קודם לכן.
למעשה, כל פעם שיש רמה מסוימת, שנדמה שלא מתקדמים מעברה, סביר שזה עניין של בסיס שלא נבנה כראוי. ומישהו, שפשוט לא רואה את זה עדיין, בתוככי הארגון. ועקב כך, יש ניסיון להמשיך הלאה, מבלי לבדוק מה לא נבנה כראוי, מה “לא עובד”, ולתת לו את תשומת הלב הראויה, לבנייה שלמה ומיטיבה. ולאחר מכן, אחרי שיש את כל היסודות, ולוקחים את כל הפעולות הנדרשות – לפתע מוצאים את עצמנו ברמה חדשה. וזה יכול להיות קל יותר, כאשר מקשיבים להדרכה. ואם זו הדרכה שרוצים לקבל כדרך חברת ייעוץ עסקי לעסקים, אזי שזה משובח ומבורך, ואנחנו נשמח להיות שם כדי לסייע בכל דרך שנוכל. ניתן כעת להשאיר פרטים. תודה על קריאתך.