ייעוץ לחברות
ייעוץ עסקי לחברות הוא זה שנועד לקחת את התמונה הקטנה, ולהרחיב אותה לדבר מה שניתן להביט בו, ולהגיד “האהא, זה… מסדר את הכל. עכשיו זה מובן”. אפשר להיעזר בייעוץ לחברות, כאשר מנהל חברה, או בעלי החברה, מבינים שיש משהו שהם לא בדיוק רואים, שגם כשהם עושים “הכל לפי הספר”, המציאות לא מסתדרת כמו בספרים, ויש, יש עוד משהו שאפשר להביא לעולם כדי למצוא תוצאות.
ולא צריך להמציא את הגלגל מחדש, התוצאות זמינות לרוב, כאשר ניגשים אליהן בדרך מתודית, פשוטה וישירה, במקום לנסות לקלוע סלים באפילה. וזה, בדיוק מה שייעוץ לחברות יכול לסייע, כיוון שאם וכאשר יש משהו שיכול לבוא לאור, שיכול להתבהר, שיכול להתברר – אפשר לשים לב אליו, לקחת בחשבון, ולחשב מסלול מחדש. להדליק את האור על מגרש הכדורסל, לדעת לאן לכוון – ולהשתמש בכל הכישורים הקיימים, פשוט כדי לקלוע לסל. או, לחילופין, לראות על אילו כישורים יש לעבוד, מה אפשר לשפר, כדי להבטיח, שהזריקה הבאה תהא טובה יותר; ובכך, אכן, תוצאות יגיעו.
למי באמת מתאים לקבל שירותי ייעוץ לחברות?
ייעוץ לחברות, לא בהכרח נועד לחברה ממגזר או מסוג מסוים. יש חברות שרוצות לעשות משהו יותר טוב, שרוצות לעשות משהו בצורה אחרת, אלו הן הסוג המתאים, הבשל כדי לקבל ייעוץ עסקי. הרי, כשהתלמיד מוכן, ובשל, המורה מופיע. וזה התנאי הראשון, הנדרש, כדי להתחיל דרך משותפת.
על כן, ייעוץ לחברות, יכול לסייע לחברות שנמצאות במקומות הישרדותיים, אלו שלא בדיוק מצליחות לסגור את החודש, או לנקות את החובות, או להגיע ליעדים, וכיוצא בזה. מנגד, ייעוץ עסקי לחברות, יכול בהחלט להתאים גם לחברות אלופות, שיש להן סטנדרטים גבוהים, והן יודעות לעמוד בהם. חברות שעושות חיל, שמגיעות ליעדים על בסיס שגרתי וממשיכות להתעלות על עצמן. וסביר, שאלו הן חברות שכבר יש להן ליווי, או שלכל הפחות הן מאוד מאמינות בו, כיוון – שאם הן ממשיכות לגדול ולהתרחב, כנראה יש מישהו שמוביל אותן, מראה להן את הדרך. מישהו שחושף אותן לגדולה חדשה, כל פעם מחדש, ועוזר להן לראות מה עוד אפשרי עבורן. זה לא בהכרח חייב להיות המקרה, אלא שזה בהחלט עוזר שיש אדם שכבר עשה את הדרך, שיכול לראות אותך ולדעת למה אתה עוד מסוגל, מה עוד אפשרי – ולהצביע לך על זה, כדי להעיר אותך לפעולה.
אילו חברות יכולות להפיק ערך משירותי ייעוץ?
שירותי ייעוץ לחברות יכול להיות זה שמתאים גם לאלו שפשוט נמצאות בצומת דרכים. צומת, שבאופן טבעי, יכולה להציב מספר אפשרויות: “לשם, או לשם?”, נשאלת השאלה. והאמת היא, שאנחנו לא צריכים, וגם כנראה לא רוצים המון, המון אפשרויות. אין הדבר מצביע על שפע, ועל מרחב רב לפעולה – אלא דווקא על הסחות דעת. שהרי הדרך להגיע לתוצאות, היא להישאר ממוקדים. להישאר בפוקוס. מה זה אומר? ראשית כל, אחד המומחים העולמיים להתנהגות אנושית, וואיט וודסמול, אמר בסמינר מסמינריו, שפוקוס הוא היכולת לשים את כל האנרגיה ותשומת הלב שלנו בכיוון מסוים, ולשמור עליה שם – עד אשר השלמנו את ההתקדמות לעבר היעד.
בעוד שאפשרויות, אומר וודסמול, הן אלו שדווקא יכולות להפריע לפוקוס. מדוע זה הדבר? ובכן, אם אנחנו רוצים לשמור על כל ההוויה שלנו בכיוון מסוים, על כל כובד משקלנו, ולפתע אופציה מסוימת קורצת לנו, ואנחנו משתכנעים לנטוש את הכיוון הנוכחי שבחרנו, כדי לבקר בה ולראות מה מתרחש אצלה – איבדנו פוקוס, איבדנו את האינטנסיביות והעוצמה מאחורי הכיוון שהלכנו דרכו. על כן, אנחנו לא רוצים המון אפשרויות, אלא אחת, או שתיים, מעטות – שיהיו טובות להפליא.
וייעוץ עסקי לחברות, יכול לאפשר לנו לראות מה מהן מצוינות, ואולי גם לחשוף את אלו שלא שמנו לב – שהן למעשה הטובות ביותר. כך שאם אנחנו בצומת דרכים מסוים, ואנחנו רוצים לקבל את הבחירה שלמעשה תקרב אותנו יותר למטרות שלנו – אפשר שמבט הציפור, המתאפשר לאדם “חיצוני”, שרואה זאת מהצד, תוך שהוא כמובן עבר את הדרך וצבר ניסיון רב והבנות מרובות במסעו עד כה – יחשוף לפנינו את הצעד המתאים הבא.
כך שבאם יש עניין לשפר ביצועים, לחזק תהליכים קיימים, לאייש משרות ולהוסיף תפקידים – כל בחירה, כל אופציה, יכולה להיות עניין שנידון ומועלה בפני היועץ העסקי, כדי לראות מהי הפרספקטיבה שלו על זה, כדי לחזק ולהעצים אותנו לבחירות מועילות ורלוונטיות למסענו.
הבא לא נשכח את נפלאות התכנית העסקית
יועץ עסקי, יכול לעזור גם במיסוד תכנית עסקית לחברות, שיש בה מן היכולת:
למצק את חזון החברה
ליצור מבנה שיאפשר את הגשמת חזון החברה
לתכנן צעדים אסטרטגיים שייצרו את המבנה המגשים
לפרוט את הצעדים על פני תכנון זמנים ריאליסטי
לפרוט יעדים מתוך תכנון הזמנים
לפרט משימות רלוונטיות, על פי מחלקות ובעלי תפקידים, יחד עם צפי הגשמות
לפדבק את התנהלות החברה ומחלקותיה, ולהציע דרכים לשיפור.
לסיכומו של דבר…
על כן, אם נסכם, ייעוץ עסקי לחברות, הוא זה שמאפשר לחברה:
– לקבל בחירות נכונות יותר
– לראות את התמונה הרחבה והמלאה יותר
– למסד תכנית עסקית
– לתכנן אסטרטגיה, יעדים, צעדי-פעולה מבוססי לו”ז
– לשפר תהליכים ופרוטוקולים בחברה
– להגיע מנקודה א’, לנקודה ב’ (רצויה) באופן יעיל, פשוט וישיר יותר
– וכיוצא בזה.
באם הדבר נשמע מעניין, חשוב ומושך – ונדמה שאנו יכולים לעזור, נשמח לסייע – ניתן כעת להשאיר פרטים, ולקבל את שיחתנו. תודה על קריאתך.