ייעוץ עסקי לחברות , האם הכרח המציאות או מותרות?
“אין לי כסף ליועץ עסקי עכשיו” או “איך יועץ עסקי יעזור לי אם השוק רדום ואין ביקוש?”
בעלי עסקים רבים מתמודדים עם שאלת הנחיצות בייעוץ עסקי. הטעות הנפוצה של רבים מבעלי העסקים בישראל היא בהתייחסות לייעוץ העסקי כהוצאה ולא כהשקעה ובהבנה מהו ייעוץ עסקי בכלל ומהו הערך המוסף בלקיחת שירות כזה. נהוג לחשוב שייעוץ עסקי עיקרו במתן ייעוץ בתחום השיווק והמכירות בלבד, מה שרחוק מאוד מהמציאות. תהליך נכון של ייעוץ עסקי בוחן את כל ההיבטים הקשורים בניהול העסק, כאשר שיווק ומכירות הם רק חלק אחד מתוך המכלול.
אבחון כל המחלקות על ידי יועץ עסקי
כשיועץ עסקי ניגש לאבחן עסק או חברה, הוא בוחן את כלל המחלקות שאמורות להיכלל בתוך העסק, גם אם מדובר בעסק של אדם אחד, “One Men Show” . מחלקות אלה כוללות את מחלקת כוח האדם, ייצור או שירות, כספים, הנהלה, בקרת איכות ושיווק ומכירות ללקוחות קיימים ולקוחות חדשים. מניסיוננו הרב עם מגוון עצום של חברות בגדלים שונים ומתחומים שונים ומגוונים, ראינו שבהרבה מאוד מקרים הכשלים בעסק לא נבעו מחוסר בשיווק ומכירות וגם לא מחוסר הידע בתחום, אלא מכשלים ובעיות שמקורם במחלקות אחרות, או מחוסר בפונקציות מסוימות הכרחיות בעסק. לדוגמה: חברה שמצטיינת בהבאת לידים איכותיים וסגירת עסקאות, אך מתקשה במתן שירות איכותי וביצירת לקוחות נאמנים שבסופו של דבר יוכלו להמליץ על החברה ואף לכתוב מיוזמתם חוות דעת מצוינות ברשתות החברתיות.
חלק חשוב מאחריותו המקצועית של היועץ העסקי הוא בביצוע תחקיר מעמיק על העסק ומציאת בעיית השורש שגורמת להרבה מאוד כשלים כתגובת שרשרת. יועץ עסקי מיומן ובעל אבחנה מדויקת יאתר את אותה בעיית שורש וימנע, רק ע”י זיהוי מדויק ומציאת פתרון, הרבה מאוד הפסדים כספיים.
בחברת Success ייעוץ עסקי, מגדירים כשלים מסוג כזה כ”חורים בדלי”. חורים אלה הם אותם כשלים לא מאובחנים שדרכם הכסף “בורח” כשברוב המקרים בעלי העסקים לא מודעים לכך ורק מנסים לייצר עוד ועוד לידים ועוד לקוחות חדשים, כשבפועל הכסף ממשיך “לברוח” מאותם חורים בדלי או מאותם כשלים ולא מבינים למה העסק לא מצליח להתרומם, למרות שיש זרימה של לקוחות חדשים.
חברת Success מלווה עסקים כבר למעלה מ- 15 שנה ומטפלת בכ-500 עסקים בחודש ועד היום בכ-35,000 עסקים מכל התחומים ונתקלת בהרבה מקרים של כשלים במחלקות שאינם קשורים בשיווק או במכירות. לעיתים, מספיק אבחון מדויק בכשל שמקורו בכוח אדם, או בתהליך הייצור או השירות, לדוגמה, בכדי להעלות את מחזור המכירות של חברה בכ- 33% ואף יותר.
אז האם ייעוץ עסקי הוא הכרח המציאות? התשובה היא בוודאות כן! אם נדייק, כמעט כל חברה תיתרם רבות מליווי של יועץ עסקי מיומן ובעל יכולת אבחון מדויקת וחדה כ”קרן לייזר” של אותה בעיית השורש שמביאה איתה הפסדים כספיים רבים.
יש לך שאלה בנושא ייעוץ וליווי עסקי?
השאיר פרטים ונחזור בהקדם: