יועץ עסקי
יועץ עסקי הוא כל אדם העוסק במתן שרותי ייעוץ בתחום תכנון, קביעת מדיניות וליווי פעילויות עסקיות. ליועץ עסקי יש ידע והשכלה רחבה בתחום העסקים והפיננסים, ישנן התמחויות שונות בתחום:
שיווק, ניהול, מכירות, לוגיסטיקה, מימון, הייטק, מערכות מידע, אסטרטגיה, שיקום והבראת עסקים, קמעונאות, עסקים קטנים ובינוניים ועוד.
תהליך ייעוץ עסקי
תהליך הייעוץ נעשה כך שהיועץ מבצע חקירה עסקית רחבה לכל חלק ותפקיד בעסק, בונה תוכנית אסטרטגית עתידית להקמת, בניית שיקום ופיתוח העסק בכל אחד ממישורי העסק הקיימים.
ולאחר מכן מתחיל בפעילות לחלוקת מטרות, יעדים ומשימות לביצוע וקידום התהליך. בדרך כלל נעשה בפגישות בתדירות קבועה עם היועץ ומשימות בין הפגישות, שעליכם לבצע.
ובמקביל העשרות נוספות בעזרת סדנאות, הרצאות והשבחת הידע של בעל העסק להפיכתו לעצמאי לאחר התהליך.
חשוב להדגיש, התהליך מחייב הרמוניה, מוטיבציה ואמונה בתהליך, בשירות או במוצר כדי שזה יצליח. חייב לשים דגש על תיאום ציפיות מלא ותקשורת הדיווח בתיאום בין שני הצדדים.
צריך לזכור שהתהליך האמיתי קורה בין פגישות הייעוץ – שם צריך לבצע את התהליך והמשימות. כדי שזה יצליח צריך לדעת לשמור על מוטיבציה ואף על היועץ לנטוע אותה מעת לעת. ועל הלקוח לשמור על תקשורת ולדווח על ביצוע או אי ביצוע של משימות, כדי לתקן ולהתקדם.
ייעוץ עסקי להשקעות נדל”ן בארה”ב כולל מתן הכוונה ותמיכה מקצועית לאנשים או ארגונים המעוניינים להשקיע בשוק הנדל”ן. שירותי ייעוץ אלו יכולים לכסות מגוון רחב של נושאים, כגון מחקר שוק, ניתוח פיננסי, ניהול נכסים והערכת סיכונים. יועצי השקעות בנדל”ן עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחותיהם כדי להבין את יעדי ההשקעה שלהם, להעריך נכסים או תיקים פוטנציאליים ולספק המלצות על אסטרטגיות השקעה המתאימות למטרותיהם. ליועצים אלו יש לרוב ידע נרחב בשוק הנדל”ן והם יכולים לעזור ללקוחותיהם לנווט את המורכבות של תהליך ההשקעה. על ידי עבודה עם יועץ עסקי להשקעות נדל”ן, משקיעים יכולים לקבל תובנות חשובות על השוק, לשפר את תהליכי קבלת החלטות ההשקעה שלהם, ובסופו של דבר למקסם את ההחזר על ההשקעה שלהם.
בחירת אדם זה שילווה אתכם בעסק דורשת בדיקה מעמיקה שהתהליך יצליח ותלוי במספר גורמים עיקריים:
עליך לשאול – מה חשוב לך בתהליך בחירת היועץ?
ולענות לעצמך לפי סדר העדיפויות הנכון עבורך – על פי הערכים שמובילים אותך – תקשורת בינאישית, ידע בתחום, ניסיון, ידע רחב בשיווק או בנישה ספציפית בהליך שחשובה לך, גיוס, תהליכי מכירות וכו.
מספר פרמטרים החשובים שכדאי לבדוק בבחירת היועץ:
אחד הדברים החשובים ביותר, זה שיהיה לו את הניסיון מהתחום שלכם ועדיפות לכך שיהיו לו לקוחות שליווה בעבר מתחום עיסוקכם ונחל הצלחות בתחום, כי לכל תחום יש את צורת התמחור הייחודית לו ואחוזי הרווחיות האופייניים לענף ולכן מומלץ שיהיה לו ניסיון בליווי לקוחות מתחום העיסוק שלך.
ישנם פרמטרים רבים הקשורים למיקום (גם עבור עסקים שאינם קמעונאים) – כגון היכולת לגייס עובדים, שכר, שפה מקומית, היכרות וקשרים מקומיים ולכן יש לקחת את הפרמטר הזה בחשבון תלוי אם העסק הוא פיזי או דיגיטלי ולאיזה קהל יעד הוא פונה.
“מוצר המבוא” – זהו כרטיס הביקור של היועץ, מה שהוא מעניק לכם בחינם או במחיר סמלי בלבד ש”תטעמו” מהעסק שלו וזה יגרום לכם להשתמש בשירותיו, ולכן בפגישת הייעוץ הראשונית בדקו ושאלו את השאלות הנכונות, מה הוא מתכוון לעשות בעסק שלכם לאחר סקירה שלו בפגישה, למה צריך לבחור דווקא במערכת צעדים זו ולא אחרת, מה עוד ניתן לבצע וכו וכך תראו אם הציפיות בניכם תואמות.
תחום הייעוץ אינו מוסדר בחוק, אך הוכחה לתארים, הכשרות מקצועיות וחברות באיגוד מקצועי כמו איפ”א, בהחלט יכולה לעזור בקבלת החלטה לבחירת יועץ, ולכן תבחנו את השכלתו של היועץ, את הידע שיש לו בתחום העסקים ועדיפות לתואר שני, מה שמעניק לו חותמת של איכות היועץ והשכלה רבת שנים בתחום.
יועץ עסקי מומלץ
חוות דעת חיוביות והמלצות הן חשובות בבחירת היועץ, התייעצו עם קולגות בתחום שלכם וקבלו מהם המלצה, אם קיבלתם חוות דעת חיובית מלקוח מרוצה שאתם סומכים על שיקול דעתו, או קולגה שלכם בתחום, זה נתון חיובי מאוד, בדקו את עמוד הפייסבוק שלו והביקורות בגוגל ובפלטפורמות נוספות.
דבר נוסף ובעיניי חשוב מכולם הוא שכימיה עם היועץ ותקשורת בינכם היא החשובה ביותר להצלחת התהליך, מה שיניע אותך להצלחות ולקצור את הפירות בסוף התהליך, מה שירים אותך ממשברים או מאי עשיית המשימות, מה שייתן לך גב של בטחון לקפוץ למחוזות שעוד לא הצלחת להגיע אליהם ואף לנצח בכולם.