אם עוד כסף לא מעניין אותך אין טעם לקרוא
מה לעשות שמה שמניע אותי הוא לא כסף אבל אני תמיד שמח שיש לי עוד, כך גם הלקוחות שלי, הבעיה היא שהרבה פעמים הם מחפשים אותו במקום הלא נכון, מה הכוונה, אם כמו כל בעלי העסקים נראה לך שההכנסות שלך תלויות בכמה השיווק שלך טוב או ביכולת של אנשי המכירות שלך הנה חדשות מרעישות אלו רק 2 אזורים מתוך 7 אזורים בעסק שלך שאחראים על ההכנסות.
אם זה נשמע לך הרבה אז תן לי להפתיע אותך עוד יותר, למעשה יש 171 פעולות שיכולות לעזור לך בעסק להגדיל את ההכנסות והרווחיות כי כמו שבטח ידוע לכל בעל עסק שיווק עולה כסף וכך גם אנשי מכירות, אז מהן אותם 171 פעולות ובכן יש לא מעט ואמן הסתם לא אשאיר אתכם בלי פתרון אז הנה דוגמא פשוטה:
האם אי פעם התייחסת למחלקת הגביה שלך כמחלקה שיכולה להגדיל לך את ההכנסות בעסק?
כן, הגביה המחלקה שכולם אוהבים לשנוא J
נאמר שעכשיו מגיע שלב הקופה אחרי שאיש המכירות סיים את המכירה, איש הגביה יכול להציע מבצעים, הגדלות מכירה, מוצרים שטרם נרכשו ויכולים ללכת נפלא עם המוצר הנרכש, אפשר להציע הגדלות חבילה או קניה של מוצרים כדי להרוויח הטבה מסויימת בדיוק כמו הקופאית בסופר שאומרת “חבל השני בחצי מחיר” או כמו מוכרת בחנות מיטות שאומרת “אני רואה שלא לקחת סט מצעים והמידה שבחרת היא לא סטנדרטית, לא תרצה לקבל את המיטה לפחות עם סט מצעים אחד” כמו נציגת שירות במכון פילאטיס שתמליץ ללקוחה שלא משתלם לה לקנות כרטיסיה של 12 שיעורים כי זו הכרטיסיה השלישית שהיא קונה ויותר משתלם לה לקנות כרטיסיה של 36 שיעורים כי היא משלמת רק על 30 בפועל, הדוגמאות הן רבות, מחלקת הגביה היא המחלקה של הרנטגן בעסק, הם רואים הכל, מה הלקוח קנה, מה הוא מקבל, מה הוא הזמין בעבר, מה לקוחות אחרים קנו, מתי פעם אחרונה הוא קנה, מה התדירות שהוא פוקד את העסק וכו’
הבעיה שכדי שזה יקרה בעלי עסקים צריכים לעשות משהו שהם לא כל כך אוהבים (כמובן לא אתם, אתם מושלמים) בכדי לקבל יותר צריך לדעת לתגמל, אם אתם רוצים שאפילו מחלקת הגביה תמכור יותר תדעו לתגמל אותם כשהם מוכרים יותר ואז הם “יזכרו את זה טוב יותר” מה לעשות צר לי אבל ככה זה עובד.
במוסך מסויים הצלחנו להגדיל את המכירות ב 3,000 ₪ ביום את ההכנסות בלי להגדיל אפילו בלקוח אחד, מסתבר שכמכונאי היה מושך סחורה מהמחסן הוא היה אומר למחסנאי מה שהוא צריך וזה היה נותן לו רק את מה שהוא ביקש, זיהינו שהמכונאים ממהרים ולא לוקחים את כל מה שמוגדר בספר טיפולים אלא רק את הדברים העקריים שחובה להחליף, אפילו שהיצרן מגדיר אחרת, בשפה המקצועים קוראים לזה “קיט” ערכה שהיצרן מגדיר שצריך להחליף בטיפול, היא כוללת אטמים, ברגים, נוזלים נוספים מלבד שמן וכו’ אבל המכונאי הממהר לא טורח לבקש קיט הוא רוצה לגמור טיפול מהר ולעבור לרכב הבא, המחסנאי מעוניין לתת שירות מהיר ולעבור לתת שירות למכונאי הבא ולמעשה “זו לא אינטרס של אף אחד” לדאוג שיצא קיט מלא לכל רכב.
החלטנו לגרום למחסנאי לקחת על זה אחריות בכך שאמרנו לו שכל מה שהוא יוציא למכונאי שהוא חוקי ובמסגרת הטיפול מעבר למה שיצא היחס חלפים ביחס לחודש שעבר הוא יקבל % מהצמיחה בחלפים ביחס לטיפול או בעברית פשוטה אם בעבר היה מוציא רק 230 ₪ לטיפול בממוצע ועכשיו הוא מוציא 280 ₪ לטיפול הוא מקבל % מסויים מ 50 ₪ העודפים. כמובן הדרכנו והקפדנו שלא תהיה דחיפה של חלקים ושיצא רק מה שהיצרן הגדיר. מן הסתם באותו החודש היתה עליה במכירות חלפים ואפילו הלקוח היה מרוצה כי קיבל מה שהיצרן הגדיר בדיוק ולא רק את הבסיס.
מה שחשוב להבין שהרווחיות של המוסך עלתה פי כמה וכמה כי בממוצע עליה של 5% בהכנסות הקיימות שווה בממוצע ל 33% עלייה ברווחיות.
הפעולות הן פשוטות רק צריך להכיר אותן J
אם חשוב לכם ללמוד עוד פעולות אשמח להזמין אתכם לבלות איתי יום שלם בסדנא הקרובה להגדלת הכנסות בה במשך 8 שעות אלמד פעולות שיגדילו לכם את ההכנסות בלי לעשות עוד שיווק ועוד מכירות שאתם עושים כבר היום, הגיע הזמן שתתחילו להגדיל את הרווחיות ולא רק את ההוצאות.
אני מיישם את זה כבר שנים ותודה לאל מרוויח, מה אתכם?
שלכם, אלעד הדר