איך קשור הזמן שלכם כהורים ליכולת המכירה שלכם?
ובכן מחקר חדש קובע שבממוצע הורה מבלה עם ילדיו 14 דקות ביום.
האמת, שאם היו בודקים כמה זמן נטו ההורה באמת עם הילד, אני מאמין שזה היה עוד פחות..
להיות עם הילד כאילו במשחק, אבל בין תור לתור להסתכל בנייד על מייל מהעבודה זה לא להיות עם הילד, אפילו להיות עם הילד ולחשוב על העבודה – מבחינתי זה לא להיות עם הילד.
פעם בשבוע לכל הפחות יש לי זמן איכות עם הילדים שלי והפעם ירדתי איתם למטה לשחק בגינת משחקים מאחורי הבית.
החלטנו לשחק תופסת והדבר המצחיק הוא שבגן שעשועים עם עשרות הורים הייתי ההורה המטורף היחיד שרץ ורדף אחרי הילדים שלו.
רוב ההורים ישבו על ספסל סימסו, גלשו או קראו מיילים או מי יודע מה עשו כשבהו בנייד שלהם.
אני זוכר עד היום, שכאשר אבא שלי היה מתנדנד איתי על נדנדה גדולה בגן שעשועים ליד הבית שלי הוא היה שר לי “שני חברים יצאו לדרך בים בם בום” זה חרוט לי בראש כאילו זה היה אתמול.
לא נראה לי שאף ילד יזכור כחוויה חיובית את ה”בילוי” עם האבא שלו בגן השעשועים כשאבא שלו בשיחות עבודה או התכתבויות עם המשרד.
איך זה קשור למכירות אתם שואלים?
ובכן, אתמול בדיוק עשיתי עוד סיור חנויות כביקורת פתע אצל לקוחות שלי, שהצוות שלהם עבר אצלי סדנאות בטכניקות מתקדמות באומנות המכירה.
וכמי שמתוגמל בעסקים שאני מלווה בעיקר על בסיס התוצאות מאד איכפת לי שההדרכות יובנו ויקבלו יישום מלא בשטח וכמובן את התוצאות נראה בקופות.
מביקור ובדיקה ראיתי שרוב המוכרנים זוכרים את ההדרכות ויודעים אפילו לדקלם את מה שאמורים לעשות,
אבל כשמגיע לקוח הם לא באמת איתו, הכוונה היא שהם לא באמת מקשיבים למה שיש לו להגיד, לא שמים לב לתנוחת גוף שלו, לטון הרגשי של הלקוח, לא מתייחסים למי שבא איתו ועוד עשרות שגיאות שמראות רק דבר אחד: אנשים הפכו להיות כמו המכשירים שהם מחזיקים. מכניים, רובוטים, קהי חושים, מנותקים מהרגש, אף על פי שהם נראים מחוברים.
עם יד על הלב, מתי פעם אחרונה היתה לכם שיחה שמישהו הסתכל לכם בעיינים והתעניין בכם, מישהו שהרגשתם שהוא מקשיב ומלוא תשומת הלב שלו אתכם, שהוא לא ממהר לסיים את השיחה כדי לטפל במשהו אחר, או מחכה להגיד את מה שיש לו להגיד, או סתם לחזור לצפות בטלוויזיה?
נכון שקרה לכם לא פעם שדיברתם והרגשתם שמי שדיברתם אליו לא ממש אתכם אפילו שהוא הסתכל עליכם ומדי פעם עשה תנועות של הנהון בראשו ?
ובכן ידידיי, צר לי אבל חד משמעית אנחנו כבר לא אותם יצורים ידידותיים וחברותיים שישבו פעם סביב מדורה והחליפו חוויות.
אם אתם שואלים אותי מה הטיפ הטוב ביותר שאני יכול לתת לכם כאנשי מכירות אז זה יהיה הדבר הבא:
תזכרו שאתם אנשים שמוכרים לאנשים, תסכלו עליהם באמת, תקשיבו ואל תנסו לדחוף או למכור, תתעניינו בכנות ותהיו שם איתם לא רק עם הגוף שלכם אלא גם עם המחשבות והרגשות שלהם. כל אחד מאיתנו מרגיש מתי זה אמיתי ומתי זה מזויף. זכרו שאנשים קונים ממי שהם סומכים עליו.
מקווה שעזרתי לכם כמוכרים אך גם שבפעם הבאה כקונים תקבלו יחס טוב יותר.
נ.ב
לכלים מתקדמים מאד בתחום המכירות אני מזמין אותך בחום לבוא לסדנה הקרובה שאני מעביר, ב 8.4.14
לפרטים נוספים ולהרשמה לסדנה אפשר לחייג 03-5615200 שלוחה 109 או לשלוח מייל Marketing2@bizsuccess.co.il לבת אל.
שלך
אלעד הדר, מנכ”ל