אפשר רגע לקחת אותך לשיחה אישית? כן, אותך!
בחודש האחרון יצא לי לא פעם להעביר לצוותים גדולים של עובדים וללא מעט בעלי עסקים הרצאה על החיים. לא על ידע עסקי, לא על טריק חדש בשיווק, אפילו לא על אפליקציה בפייסבוק, פשוט על החיים, אלו שעוברים לידינו כל רגע ונמצאים איתנו כל הזמן.
ניסיתי לפרק ולהסביר למה יש כאלו שמצליחים יותר מאחרים, למה יש כאלו שמנסים ולא מצליחים ואיך יכול להיות שיש כאלו שנקודת הפתיחה שלהם גרועה מאחרים ובכל זאת הם מצליחים. אשתף אתכם בכמה מהנקודות שהגענו אליהם יחד וגם באחת שלא הספקתי לדבר עליה.
דמיון – לדמיין ולחלום, שמתי לב שרוב האנשים חולמים עד גיל 18 ואז נכנסים לשגרת החיים: צבא, אוניברסיטה, חתונה, בית, משכנתא, ילדים, עבודה. איפשהו בדרך הם שכחו לחלום ולדמיין כמו שעשו פעם. במקום להשלים עם המצב או להיכנע אפשרו לעצמכם לדמיין. כי אם זה לא יתחיל בראש שלכם זה בטח לא יקרה במציאות שלכם.
אמונה – יש כל כך הרבה אנשים שישמחו לראות שנכשלתם. אתם האחרונים שצריכים לוותר על עצמכם. שמתי לב, שאנשים שהצליחו בגדול המשיכו להאמין בעצמם ללא שום רבב גם אחרי שכמעט כולם אמרו להם שהם לא יצליחו. האמונה היא הדלק – ברגע שבכם ייכנס הספק הרכב שלכם יתקע.
מכשולים – מכשולים הם סימן טוב כי זה אומר שאתם מתקדמים. אם היה קל להשיג את מה שרציתם, כנראה לא היה כיף לרצות להשיג את זה מלכתחילה, ויתרה מכך כנראה כולם היו משיגים את זה לפניכם. אינדיאנה ג’ונס הלך למסע אחר הגביע הקדוש ואכן מצא אותו רק כי הדרך הייתה סלולה בשלדים של כאלו שלא הצליחו להגיע אליו.
התמדה – הכי חשוב, מה שלא יהיה תמיד תתמידו. לא ראיתי אדם אחד שהצליח בגדול במשהו שהוא לא התמיד בו. הצלחה בין לילה היא זו שעבדו עליה 20 שנה באיזה מוסך אחורי. תתמידו אף על פי ולמרות הכול ותצליחו.
להיות משוגע – תעלו שם של אדם מצליח בראש שלכם ותמיד תמצאו מאחוריו אדם או רעיון משוגע. רעיונות שגרתיים משיגים תוצאות שגרתיות או נמוך מזה. אם תנסו להיות מקום שני תגיעו אחרונים, אך אם תנסו את מה שאף אחד לא ניסה כי כולם חשבו שזה משוגע, תזכו בתהילת עולם.
הנושא רחב ואפילו ביום שלם אני לא מספיק לכסות את כולו, אבל שמתי לב שיש משהו אחד שחשוב להוסיף והוא לא כלול בהרצאה הרגילה שלי על הנושא, משהו שיש לי אותו באופן טבעי ולכן לא שמתי לב שהוא זקוק להסבר והדרכה בדרך להצלחה והדבר הזה הוא יכולת מכירתית.
יכולת מכירתית שונה ממכירה ואני אסביר: למכור זה למכור מוצר או שירות. יכולת מכירתית זו היכולת של אדם להעביר את הרעיון שיש לו בראש לראש של מי שנמצא מולו בצורה כל כך טובה שהאדם בצד השני מעוניין מרצונו ברעיון של המוכר. בואו נפשט את זה.
גיוס עובדים זה תהליך מכירה שבו אתם מגייסים מועמד דרך מכירת התפקיד, החברה, השכר וכו’
להכיר את אשתי היה תהליך מכירה. מכרתי לחברה שלה שאני ראוי לקבל את הטלפון של אשתי לעתיד, מכרתי לאשתי שכדאי לה לצאת איתי לפגישה עיוורת ומכרתי לה שכדאי לה לעבור לגור איתי, השאר זה היסטוריה ומיותר לציין שזו הייתה המכירה שעלתה לי הכי הרבה כסף עד היום…
לעמוד מול מנהל הבנק שלך זו מכירה.
לבקש מהנהג במכונית ליד שייתן לך להיכנס לנתיב זו מכירה.
להכניס את הילד שלך להתקלח באמצע “סמי הכבאי” זו מכירה.
בקיצור נראה לי שהרעיון ברור. לא רק אנשי מכירות מוכרים, אנשים מצליחים מוכרים כל הזמן לכולם וזה דבר טוב. מכירה טובה היא מכירה שיש בה עקרונות מסוימים שאם מקפידים עליהם שני הצדדים מאושרים במידה שווה.
אני חושב שהנושא הוא חובה לכל אדם שרוצה להצליח, מה דעתך?
אלעד הדר, מנכ”ל
נ.ב
אם מעניין אותך הנושא של יכולת מכירתית אני מזמין אותך לסדנה הקרובה
לפרטים נוספים יש לפנות לאתי בטל’ 03-5615200 שלוחה 111 או במייל Eti@bizsuccess.co.il