תמיד יש מה לעשות
איזה בלאגן זה לעבור משרד.
השבוע עברתי משרד ולמזלי הבלאגן היה קטן, שלוש משאיות, שבעה סבלים, עשרה עובדים שמסדרים את המשרד תוך כדי הפריקה…
שישה ספקים שונים: תשתיות, אזעקה, שיפוצים, תקשורת, מחשבים וכו’
וכל זה תוך יומיים של מעבר משרד, רוב הלקוחות שלנו אפילו לא הרגישו שעברנו…
אז זהו, יש לנו כתובת חדשה: המסגר 18 תל אביב, קומה 5. ומשרד חדש ומדונדש.
בקרוב נעשה פתיחה מסודרת ובגלל זה אני לא מעלה תמונות – אפילו שאני ממש רוצה.
כי אפילו בעולם הפייסבוק אני חושב שאין תחליף למפגש הפיסי בין אנשים ובקרוב נעדכן
אתכם על תאריך לפתיחה חגיגית של המשרד בו נשמח לראות גם אותך.
התמזל מזלי ואחד הדברים שאנחנו יודעים לעשות טוב זה לארגן, עסק מאורגן מייצר יותר עם פחות משאבים, פחות כוח אדם, פחות חומרים, פחות שטח ויותר ייצור הרבה יותר ייצור, מה שאומר שהרווחיות עולה.
הרי אם תוכלו לעשות בעסק שלכם את אותה כמות של פעילות אבל עם חצי מהמשאבים למעשה הכפלתם באותו רגע את הרווחיות של העסק.
בעברי יצא לי לטפל בעסק אחד שהפסיד כל חודש 400,000 ₪, כן קראתם נכון כל חודש!
על הנייר הוא מכר הרבה סחורה ועבד במחזורים ממש גדולים אבל תזרימית הפסיד כסף, המון כסף…
המנכ”ל קרא לי וביקש את עזרתי למצוא איפה החור בדלי כי הוא לא הצליח למצוא איפה הבעיה. איפה הוא יכול לחסוך בכוח אדם או לצמצם שטחי מחסן או לחסוך בהוצאות הובלה. הכל היה בגדר חובה ובלתי ניתן לוותר עליו. כעבור חקירה מקיפה שלקחה חודש ימים נמצא החור בדלי…
התברר שבעסק חסכו במשכורת של עובד אחד שהיה נראה מיותר במחלקת בקרת האיכות. תפקידו של אותו עובד היה לבדוק את המוצרים לפני העמסתם על משאיות החלוקה.
שליש מכל הסחורה שהועמסה על המשאיות היתה פגומה והלקוחות סירבו לקבל את הסחורה שסופקה להם מה שגרם לשרשרת הבאה: הסחורה סופקה ללקוח, הלקוח פנה וביקש לאסוף אותה מה שגרם לשלוח שוב משאית או להעמיס את הסחורה חזרה למשאית הקיימת. הסחורה חזרה למחסן אך כדי לא לגרום ללקוח להמתין שלחו לו למחרת סחורה חלופית, הסחורה הפגומה לא טופלה ולאחר מכן כבר לא ידעו מה הפגם במהלך הזמן היא הפכה לבלאי ונמכרה לפי משקל לסוחרים ואני עוד מקצר לכם את הסיפור…. בשורה התחתונה כמו שאמרתי נזק של 400,000 ₪ בחודש!
כמובן אתם חושבים שאצלכם זה לא היה קורה ובהחלט יכול להיות שזה לא היה קורה אבל מה שאני יודע זה שאין אף עסק שאין לו חורים בדלי, לרוב זה כמו המשקפיים על הראש אתה לא רואה את הבעיה כי אתה נמצא בתוך הבעיה ובטוח שזו המציאות, אצל אחד זו בעיית כוח אדם אצל השני בעיית תנאי תשלום אצל אחר זה המתחרים וכל אחד בטוח שאין מה לעשות או שככה זה יישאר לעד, אני אומר לכם: יש מה לעשות תמיד!
בעסק יש 156 תפקידים שונים, כן גם בעסק שלך, צריך לדעת מה הם ואיך לטפל בהם כדי שלא יהיו חורים בדלי.
אם מעניין אותך לדעת עוד על הנושא אני מציע בחום להגיע לסדנא הקרובה על איך לבנות עסק מתרחב ורווחי.
לפרטים ולהתקשרות ניתן ליצור קשר עם בת אל 03-5615200 שלוחה 110 או במייל marketing1@bizsuccess.co.il
שלך
אלעד הדר
03-5615200
elad@bizsuccess.co.il