הקשר בין מזל ועסקים
חמסה, חמסה, שום, בצל, עין הרע
אני לא יודע מה אתך, אבל יש כאלו שנותנים כובד משקל לעין הרע.
אם קרה משהו לא טוב בעסק זה כי “יש נאחס” במקרה הטוב, או במקרה הרע “הממשלה אשמה”.
בשורה התחתונה בשני המקרים מה שבולט הוא שמי שאומר את זה “מפיל” את האחריות על מישהו אחר.
מניסוי מדעי שביצעתי לעולם לא ראיתי מישהו שפותר בעיה כלשהי בחייו באמצעות הפניית אצבע מאשימה אפילו אם יש צדק בדבריו. תסכימו איתי שזה לא פותר שום דבר.
כעצמאים או בעלי חברות ויתרנו בעצם על הזכות להתלונן – זו נקודת המבט שלי.
שכירים טובים הם אלו שחולקים את אותה נקודת מבט כמונו, אותם עובדים שמגדילים ראש, לא אלה שאומרים המכירות נמוכות כי…. אלא אלו שמוצאים פתרונות יצירתיים שמובילים לתוצאות בשטח.
בזמן האחרון יוצא לי לפגוש לא מעט בעלי מוסכים, יש את אלה שאומרים “שהשוק חרא” “שחברות הליסינג גמרו את התחום” ש”מוסכי ההסדר אשמים” או “שחברות הביטוח הרסו את העבודה”.
בת’כלס מי שמצליח זה מי שעושה משהו בנוגע למצב ולא מי שרק מתלונן לגביו. כאשר אתם מחפשים זיכיון, חשוב להבין את העלויות וההתחייבויות שאתם לוקחים על עצמכם. זה כולל את המחיר שיעלה לקנות את הזיכיון, תמלוגים שוטפים והתחייבויות פיננסיות אחרות. עריכת הסכם זכיינות באמצעות עו”ד מתאים היא בגדר הכרח.
נראה לי שזה פעם 11 שאני כותב פוסט בדיוק על הנושא הזה רק במילים שונות אבל לכל הרוחות מתי כבר אשמע בעל עסק שמודה שנכשל כי חסרים לו כלים, שיגיד “באמת לא עשיתי שיווק לעסק שלי ולכן אין לי לקוחות”, “אני לא יודע למכור ובגלל זה אני נותן הנחות”.
הרי בשיעור ראשון בפסיכולוגיה מלמדים שעצם זה שהכרה בבעיה מהווה 50% מהפתרון.
כולנו רוצים הכנסות גדולות, רווחיות שופעת וזמן פנוי לחיות ולא להרגיש כחמורים בעסק של עצמנו.
אז בפעם הבאה שתשמעו מישהו מאשים תשאלו אותו רק שאלה אחת: “מה אתה יכול לעשות בנוגע לזה? איפה האחריות שלך?” כשהוא יענה הוא כבר יהיה 50% בכיוון של הפתרון.
מקווה לשמוע שיישמתם את הטיפ הזה ואם תרצו אולר שוויצרי לניהול העסק שלכם, שלי תמיד עזר תשאלו את רונית על סדנת נוסחאות להצלחה בעסקים…
שלכם אלעד