מי צריך בכלל כסף לשיווק
זה היה בערך לפני שנה כשקיבלתי מייל בתפוצה רחבה שחברת “סטיג” (שם בדוי) מחפשת עוד פרויקטים והיא מתמחה באיטום גגות בזפת מפני הגשם, אני מכיר את החברה וידעתי שהשירות שלהם לא מדהים (בלשון המעטה).
הייתי אחד מהאנשים שהיו רשמים ברשימת תפוצה שלהם, משהו אחד במייל הזה משך את תשומת ליבי יותר מהרגיל, המייל נשלח דרך האוטלוק על-ידי הפקידה ששכחה או לא ידעה שרצוי לשלוח בהעתק חסוי, מה שגרם לחשיפה של כל הכתובות דוא”ל של הלקוחות.
אם אתם חושבים שהבעיה כאן היא העובדה שיכולים לגנוב להם את הלקוחות אז אתם בכלל לא בכיוון. לא עברו 10 דקות וקרה בדיוק מה שחשבתי שיקרה, אחד הלקוחות לחץ על כפתור “השב לכל” ורשם בפונט 72 “תזהרו מהם, נוכלים עושים חרא של עבודה, לקחו את הכסף ולא חזרו לסיים את העבודה, עד עכשיו הגג שלנו נוזל בחורף”.
כל מי שהיה ברשימה קיבל את המייל כולל אני כמובן, הסמקתי עבור הבעלים של העסק אף על פי שאין לי שום קשר אליו ולשמחתי לא ייעצתי לו מעולם.
כעבור דקה הגיבה אשה אחרת שכתבה “כל מילה בסלע, הם גם עשו אצלינו עבודה בבית המשותף, לקחו את הכסף ומהרגע שסיימנו לשלם לא עונים לטלפון, ויש חלקים לא גמורים”
כעבור שבע החלפות מיילים קבוצתיים בסגנון דומה נשלח מייל בזו הלשון “שלום לכולם, שמי ציפי רייטר (שם בדוי) ואני כתבת של עיתון מעריב, אני מבינה שמדובר בחברה של נוכלים ואני אשמח לרכז את כל התלונות על אותה החברה.
כעבור חודש היתה גם כתבה בכלבוטק וכל זה בגלל טעות של פקידה שהעבירה את הכוח של העסק לידי הלקוחות ובשילוב עם מוצר גרוע ושירות עוד יותר גרוע, העסק נמחק בתוך ימים ספורים.
בראש ובראשונה זכרו שלא משנה כמה כסף תוציאו על שיווק, הדבר החשוב ביותר הוא שהמוצר שלכם יהיה בעל ערך עבור הלקוחות שקונים אותו.
הדבר השני הוא דאגו שלא ישארו לכם לקוחות חסרי שביעות רצון.
דבר שלישי והוא המוסר השכל החשוב מכל, דעו כי לקוח שלא מכיר אתכם נמצא בואקום, המידע הראשון שיהיה לו עליכם הוא יהיה מבחינתו המידע “הנכון”, זו העבודה שלכם לבנות את התדמית של העסק שלכם בעייני הלקוחות הקיימים ובעייני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
אני בטוח שיש לכם בעסק הצלחות רבות, לקוחות שאומרים לכם כמה הם מרוצים, השאלה היא מה אתם עושים עם זה, אם כמו רבים מבעלי העסקים שאני פוגש אתם שומרים על זה בצניעות, דעו כי אתם עושים טעות!
אתם ורק אתם אחראים לתדמית שיש לעסק שלכם, אל תתביישו לבקש מלקוחות “סיפור הצלחה” יש הקוראים לכך “עדויות”, לאחר שקיבלתם אותן, התגאו בהן, העלו אותן לאתר אינטרנט שלכם, שלחו אותם בניוזלטר של החברה, תלו אותן על קירות העסק, העלו אותן לפייסבוק.
בקיצור גם אתם יכולים לייצר מהפכה משלכם, מהפכה חיובית כזו שתגרום ללקוחות שלכם להיות שמחים שבחרו בכם, כזו שתגרום ללקוחות מתעניינים לרוץ אליכם כדי לרכוש מכם את מה שאתם מוכרים.
כל אחד יכול לייצר מהפכה והעולם מראה לנו את זה מדי יום, למה אתם מחכים, רוצו ליצור את המהפכה בעסק שלכם.
שלכם,
אלעד הדר