תוכנית ואסטרטגיה עסקית חוסכים מאמץ
להצליח בלי להתאמץ? מצטער… אין כזה דבר 🙂
אבל אם אתם בכל זאת מחפשים דרך להצליח בלי להתאמץ סימן שזה חייב להיות משהו שאתם עושים שלפחות היה שווה את האנרגיה שהושקעה בו, אנרגיה יכולה להיות כסף או זמן.
שמתם לב שכל דבר שאתם עושים עם מאמץ הוא משהו שקשה לכם בו?
לרוב במה שאנשים מתאמצים הפתרון למאמץ הוא פשוט הקניית עוד ידע לאדם ואז זה הופך לפשוט, אם אני אנסה לתקן את מכונת הכביסה בבית שלי שהתקלקלה זה ידרוש ממני הרבה מאמץ וייקח שעות מרובות, לרוב יכלול לא מעט ניסוי וטעייה ולעיתים אני יכול לגרום יותר נזק ממה שהיה בהתחלה, כמו שאמרתי המון מאמץ!
לעומתי בעל מקצוע שעסוק בכך כל היום, יעשה זאת בעשירית מהזמן ועוד לא יספיק אפילו להתחיל להזיע.
המסקנה היא פשוטה, כל איזור שאתה מרגיש שאתה מתאמץ בו ואין לך בו תוצאות הוא איזור שאתה צריך להרחיב את הידע שלך בו. אחד האיזורים האלה ברוב העסקים הוא שיווק ועוד שחלק מבעלי העסקים התחילו ללמוד שיווק, צץ שיווק באינטרנט ועד שלמדו קצת על גוגל צץ פייסבוק וכך המירוץ ממשיך ובמקום לעסוק במה שלמדתם אתם עסוקים בלהתאמץ 🙂
בעבר היה רק ערוץ 1, היה פשוט, לא היה מה לבחור, אח”כ הגיע ערוץ 2 וכיום בכל טלוויזיה יש 400 ערוצים, ריבוי האפשרויות עלה ואיתו ריבוי אפשרויות הפרסום, כך קרה גם באינטרנט רק שכאן הכפילו את המהירות של הדברים החדשים שצצים מכל מקום פי10, כל שבוע מבשרים לנו על משהו חדש, אם לפעמים בא לכם לצעוק לעזאזל שמישהו יעשה כאן סדר ויגיד לי מה בדיוק לעשות אז אתם בהחלט לא לבד, זה הפך להיות משוגע.
אז אני הולך לעשות לכם סדר בבלאגן ולחלק אותו למנגנון שניתן להשתלט עליו.
שיטת 4 החלקים
חלק 1 – יצירת תנועה
האינטרנט הוא איזור גועש, 92% מהאנשים בישראל בודקים ומשווים באינטרנט נתונים על העסק או על העסקה בטרם הם עושים צעד גם אם הרכישה איננה באינטרנט. כעסק עליך לייצר תנועה כלים כגון: פייסבוק, קידום ממומן, קידום אורגני וכו’ נועדו כדי להפנות תנועה לכיוון שלך ולא כדי למכור!
חלק 2 – המרה
אם אלפי אנשים עוברים מחוץ לחנות שלך תדאג שיכנסו, אם באינטרנט מיליוני גולשים משוטטים מדי יום תדאג שיגיעו אליך, לאתר שלך, לדף נחיתה, לבלוג, לכל מקום שאתה יכול להכניס אותם לזירה הביתית שלך, שם אתה יכול להציע להם הצעות מפתות, שירותים חינמים, מתנות ועוד…
חלק 3 – קהילה
המטרה העיקרית באינטרנט הוא להוציא את הלקוח מהשליטה שהוא הולך לאן שהוא רוצה ולגרום לו לבוא אחריך, יצירת קהילה נעשית באמצעות דיוורים בדואר אלקטרוני כגון ניוזלזטר, סדרות מסרים, טיפים בווידאו, מנוי לבלוג שלך ועוד…
חלק 4– המרה לתנועה אוף ליין
הכסף נמצא בכך שתגרום ללקוחות שלך לקשר אישי, לבוא אליך לעסק, להרצאה שלך, לכנס שאתה עורך, להשקה של מוצר חדש או סתם לשיחת מכירה אחד על אחד בטלפון, אנשים עדיין אוהבים חום וקשר אישי, אחרת איך היו מתפרנסים כל הקניונים? עדיין לא כולם קונים באינטרנט ויש מוצרים שדורשים הגעה לחנות בין אם למדוד או סתם כדי לקבל את המוצר.
הנוסחא ליצירת כסף היא בבניית אסטרטגיה ותוכנית מגובשת שמשלבת בין ארבת החלקים, האסטרטגיה בנויה כמשפך ככל שתשכילו להרחיב אותו כך גם ההכנסות שלכם יתרחבו.
בהצלחה,
אלעד הדר
הנושא נרחב ואי אפשר לפרט על כולו במאמר אחד אני מזמין אתכם להרחיב את הידע ולראות את הסרטון בן ה 21 דקות שהכנתי יחד עם אסף הנעמן הלל.