למה חברה של 150 מליון שקל לא רואה את הכסף – כספים
המסע שלהם ושתיים לתמחר את הריביות וזה טעות שרוב בעלי העסקים. עושים אז בפעם הבאה שאתם לא פוגשים את הכסף אולי כדאי שתלמדו איך לתמחר נכון
זו חברה שעושה מאה חמישים מיליון שקלים בשנה. קרא לי להבין איפה נמצא הכסף. וכמובן ישבנו כולנו בחדר מטכסים עצה ואני אוסף נתונים היום לאילת. בבקשה תעזור לנו לקח כמה שעות לאסוף את הנתונים עד שבעצם הבנתי מה מהות הבעיה שלהם ולא זה לא תנאי התשלום. זה לא העובדה שחלק מהלקוחות משלמים שוטף שישים השוטף תשעים כי כך גם הם, עובדים עם ספקים ועם קבלנים, אלא הבעיה הרבה יותר שורשית ועמוקה מזה וזה טעות, שהמון המון בעלי עסקים עושים אותה. גם אתם לא חברה של מאה חמישים מיליון שקלים ביקשתי לראות איך הם מתמחרים פרויקט אומר לי הילת, מה אתה דואג? אנחנו שמים מראש תקציב מול ביצוע אחוזי רווח. כל מה שאנחנו עושים. והם רק לא תמכרו שני דברים שהם שני דברים קריטיים ביותר, שרוב בעלי העסקים לא מתמחרים אותם ובגלל זה נופלים ולכן חשוב מאוד שתקשיבו. הדבר הראשון, שהם לא תמכרו. אז ככה חשוב להבין חברה של מאה חמישים מיליון שקלים אחוז רווחיות נעגל את זה לחמישה אחוזים עד כאן נשמע טוב אם אתה עושה מאה חמישים מיליון שקלים זה פנטסטי רק יש בעיה אחת הריבית שלהם בבנק מה שהם לוקחים הלוואות כדי לממן את הפרויקטים נושקת כמעט לתשעה אחוזים זאת אומרת שכשהם לא כוללים והם לא כללו את עלויות מימון הפרויקט ולפעמים מממנים פרויקט הרבה מאוד פרוייקט יכול להימשך שנתיים שחלק מהדברים הם שילמו נגיד משכורות לעובדים זה לא שוטף פלוס נכון יש כל מיני הוצאות שהן מיידיות. יש להם את התקורות שלהם שהם צריכים להעמיס. ולמעשה הם לא העמיסו שני דברים עיקריים. אחד זה באמת, הם לא העמיסו את הריביות שאם הריבית היא תשעה אחוזים שנתי והרווח הוא חמישה, אחוזים למעשה החלטה מהרווח שלך והגעת למינוס ארבע אחוז. על הפרויקט אבל חכו זה לא נגמר שם הם שכחו להעמיס שני דברים עיקריים וזה טעות מאוד מאוד נפוצה הם לא העמיסו את התקורות ההוצאות הקבועות של משרד ז”א המנקה במשרד כוסות פלסטיק, הסודה הנחמדה שמוציא יולי מהמקרר המנהל חשבונות כולם חייבים להיות מועמסים על הוצאה. אז בוא ניקח נגיד שאנחנו מחלקים את זה לפי אחוזי ההכנסה באותו פרויקט, ונגיד שזה עשרה אחוז הכנסה של אותו פרויקט. מתוך סך כל ההכנסות נגיד שזה פרויקט של חמישה עשר מיליון אז עשרה אחוז אני צריך להעמיס עשרה אחוז מההוצאות השנתיות של המקום על גבי אותו פרויקט כי בסופו של דבר זה מה שגורם לזה לעבוד. כשעשינו את המסע דרך אגב, המחוז העמסה המדויק היה שוה. נקודה שמונה אחוזים אמרתי למנהל הכספים מאיפה המסע הבנתי שהם אימון לא הכנסת אבל איפה העמסה של העלויות אומר תראה עשיתי ככה וככה החלטתי סכום פלאג אין דבר כזה סתם זרקתי שבעים. וחמישה אלף שקלים און טופ אוף מיינד ככה מה שבא לי מהראש נראה לי שזה מכסה את זה ואז באתי וחשבתי לו את הפער בכוח אדם. אמרתי לו, תראה בכוח אדם בעית, אז זה מאה ושלושה אלף שקלים הוא אומר נו בחייאת בן שבעים וחמישה, למאה ושלושה אלף שקלים זה כל ההבדל. אמרתי לו כן גם. לא הוספת את המשרדים שלכם את ההנהלה והכלליות מה שנקרא וביחד הכל הגיע ל מאה ארבעים ותשע אלף שקלים הוא אומר עדיין בין שבעים וחמישה אלף שקלים שאני ככה סתם זרקתי לה מארבעים ותשעה אלף שקלים בסדר זה לא ההבדל אמרתי לו זקן ההבדל כי אם נסכם את זה על פני עשרים וארבעה חודשים מדובר כמעט במליון שמונה מאות מיליון שבע מאות ומשהו סטייה של כמעט מיליון שמונה מאות בתוכנית יצא שהם הפסידו ולא הרוויחו והכל בגלל שהם לא תמכרו שני דברים אחד את המסע שלהם ושתיים לתמחר את הריביות וזה טעות שרוב בעלי העסקים. עושים אז בפעם הבאה שאתם לא פוגשים את הכסף אולי כדאי שתלמדו איך לתמחר נכון .