אולי הטעות בכלל במה שאתם מוכרים – שיווק
לא צריך למכור, אז מה אתם עושים מיד עכשיו אחרי הסרטון לוקחים את סל המוצרים ורושמים בלקוחות שגייסתם, נגיד בשנה האחרונה, כמה מתוכם באמת המשיכו .
מי לימד אתכם את השטות הזאת? מי יסביר לכם כשיש בעיות בעסק, והוא לא עושה מספיק כסף מה שצריך זה עוד מכירות ועוד שיווק עצרו. תחשבו תבדקו, תסתכלו על הסטטיסטיקות. אולי הטעות היא בכלל במה שאתם מוכרים? אז השבוע הגיע אלי לקוח, שאמנם מגלגל מחזור גדול, אבל מפסיד הרבה יותר כסף ממה שהוא מגלגל, מה שמראה שאין שום קשר לכמה מחזור אתה מגלגל. ומה שעשיתי איתו זה במקום לראות איך אנחנו מוסיפים לו עוד לידים. עוד סגירות, עוד יחס המרה יותר טוב, כמו שרוב האנשים עובדים בצורה מאוד רובוטית פשוט מנסים לדחוף יותר. אמרתי לו מה החוכמה אם אתה לוחץ גז אבל אתה בכיוון הלא נכון. אתה רק מתרחק מהמטרה, מה שעשינו זה ניתחנו את הסל מוצרים שלא ושימו לב לדבר הבא הוא מוכר מוצר שאמור להספיק לשנים שאנשים ימשיכו לצרוך אותו שנה או שנים עשיתי ממוצע. והממוצע? הלקוחות שלו זה שתיים נקודה שלושה. חודשים זאת אומרת שבממוצע הלקוח נשאר איתו חודשיים ושבוע. זה הכל חודשיים ושבוע כשלקוח אמור להישאר איתו שנים זאת אומרת רוב האנשים אפילו לא נותנים לו את הצ’אנס של השלושה החודשים אחוז מאוד גדול מהם נוטשים אחרי החודש הראשון וחכו זה לא נגמר שם עשרים ואחד אחוז מהלקוחות שלו לא משלמים לו והוא מגיע איתם לריב משפטי מה שמראה? שהם כל כך לא שבעי רצון שהם חושבים שרימו אותם והם לא מוכנים אפילו לשלם לו לצערי הרב כן היום כל עסק מגיע למצבים משפטיים כי פשוט יש אנשים שחושבים שזה קל לא לשלם ולהתחמק מעונש אז היום כל חברה מסחרית מגיע למשפטי אבל השאלה מה היחס אם יש לך תביעה אחת מול לקוח ביחס של אחד לאלף אז זה הגיוני, אם זה אחד למאה, אולי זאת סביר, אבל עשרים ואחד אחוזים זה אומר שאחד מכל חמישה לקוחות, לא רק שלא מרוצה לא רק שמפסיק לא מוכן לשלם ואפילו אתה הולך איתו למשפטי אז מה שעשיתי זה אמרתי לו קח את כל הסל מוצרים שלך ותזרוק אותו לפח כי אנחנו מתכננים את העסק שלך מחדש לפני שאתה עומד לפשוט רגל למה לפשוט רגל כי בטוח עבור אותם מוצרים הוא שילם כסף סיפק את השירות לא משנה שהוא חושב שהשירות הוא טוב הלקוח חושב שהוא עד כדי כך טוב שהוא לא מוכן לשלם עליו בכלל, אז שימו לב, בפעם הבאה לפני שאתם הולכים ומשווקים מוצרים, אולי תעשו משהו מאוד פשוט. תבדקו את ה ltv של הלקוחות, לייף טיים ווליום. כמה זמן לקוח ממוצע נשאר איתכם? אם לי יש לקוח בייעוץ שאיתי שתים עשרה שנה ויש לי לקוחות שנשארים שנים כנראה המוצר הוא טוב אני משלים ממוצע כמו לאותו בחור שנשארים איתו חודשיים. ושבוע ורוב הלקוחות עוזבים אחרי חודש אז הבעיה היא לא ביכולת שיווקית שלך לא ביכולת המכירה שלך ולא בתמחור הבעיה היא בערך ובמוצר. אולי מה שמעת? מבטיח, הוא לא נכון, אולי הקהל יעד שבחרת הוא לא נכון. מה שבטוח זה שאת זה לא צריך למכור, אז מה אתם עושים מיד עכשיו אחרי הסרטון לוקחים את סל המוצרים ורושמים בלקוחות שגייסתם, נגיד בשנה האחרונה, כמה מתוכם באמת המשיכו אתכם, וכמה זמן וכמובן אתם צריכים לשאוף שלקוחות ימשיכו איתכם תקופה מאוד מאוד ארוכה, ואם זה לא קורה בו הוא תתקנו את סל המוצרים לפני שאתם הולכים, משווקים ומוכרים יותר אני מבטיח לכם .