לא תמצאו את הפתרון בלי למצוא את הלמה האמיתי
היום אני הולך ללמד אותכם על שיטה שעוזרת לייעץ הרבה יותר טוב מיועצים אחרים לעסקים ותעזור לכם לפתור בעיות לאחרים בצורה הרבה יותר טובה ממה שעזרו להם עד היום.
הכל תבוע בטכניקה שנקראת למצוא את ה”למה” האמיתי.
ה”למה” האמיתי זו הסיבה הבלתי נראית שגורמת לדברים להידרדר או להישאר במקום ולא להשתנות על אף המאמצים שנעשים מסביב.
אני אבסס את זה על סיפור שקרה אתמול בפגישה עם מתווך, המתווך עובד מעל 10 שנים בתחום על פניו עושה דווקא מחזור מאוד נחמד מעל הממוצע של רוב המתווכים.
עושה קרוב ל-500 אלף שקלים, הניסיון שלו מתגמל אותו על ההתמדה שלו ולכן זה מתגמל אותו מה שנקרא בתוצאה הסופית בפאפאלינוס.
אותו מתווך הגיע אליי ואומר תשמע אלעד, אומנם אני מוכר נכסים אני עושה את זה הרבה בשיתופי פעולה, יש לי בעיה רצינית לקבל בלעדיות.
ומה שאני עשיתי זה פשוט אמרתי לו בוא נבחן את השיווק שלך, אני מסתכל על השיווק שלו ואני רואה לדוגמה שאין לו דף פייסבוק, אני מסתכל עליו אין לו עמוד יוטיוב וכן הלאה וכן הלאה וכן הלאה.
הסיבה שהלכתי קודם כל לשם, זה כי היום אנחנו חיים בעולם של מה שנקרא מודעות צרכנית.
בן אדם רוצה להכיר את מי הוא פוגש להכיר ממי הוא קונה ולהכיר עם מי הוא הולך לעשות עסקים.
לכן הסיכוי שיתנו לך בלעדיות הם לא מכירים אותך קודם הוא מאוד מאוד מאוד קטן ככה זה בתחום המתווחים למי שכאן לא מתווך .
אם אתה מגיע לבן אדם מ-יד 2 ואתה פנית אליו והוא בכלל לא תכנן למכור את הנכס עם מתווך והוא לא מכיר אותך כמתווך ולא רואה שום נוכחות שלך ברשת למה שהוא בעצם יתן לך את הנכס.
שהתחלתי להסתכל ככה אני מייעץ לו והוא אומר לי פייסבוק אני לא מאמין וזה אני לא עושה וזה אני לא אוהב ולא משנה כמה ניסיתי מה שנקרא לשכנע אותו היה נראה שיש שם איזה גורם נסתר שעוצר את הכל מאחורה .
פשוט שאלתי אותו בפנים , תגיד יש מצב שאתה עובד בעוד עבודה ואתה פשוט לא רוצה שיראו שאתה עוסק בתיווך? הוא נבהל אומר לי כן, איך ידעת?
כי אני רואה שאתה ממש נמנע מלפרסם את עצמך.
אז אומר לי האמת שזה נכון אמרתי לו אם ככה הדרך היחידה לעזור לך זה רק אם אתה עושה שיחות ישירות לאנשים וקובע מה שנקרא פרזנטציות לעצמך.
את זה דווקא בכלל אין לי בעיה אני המון שנים בתחום אני קובע מלא פגישות לעצמי אני הולך ל 1 2 כל יום ועם זה אין לי שום בעיה.
אז שאלתי עם מה כן יש לך בעיה? אומר לי יש בעיה בגיוסים אני לא מצליח לגייס אותם בבלעדיות.
מי שלא מכיר בתיווך הסחורה מה שנקרא זה הנכסים שהוא הצליח לגייס בבלעדיות.
מפה המשכתי לחלק הבא רק כדי לגלות שבעצם אני אחסוך לכם ככה את הסיפור כי אני לא רוצה שזה ימשיך טיפ של שעה וחצי.
הגענו למצב שבעצם הבנתי שמה שהוא הולך אליו זה בכלל לא פרזנטציה, כי פרזנטציה זו פגישה אחד על אחד .
ואילו אותו מתווך הולך בעצם לסיור סוכנים ביום שמארגנים סיור סוכנים בנכס ובאים עשרה חמישה עשר מתווכים זה יום שהוא מגיע נותן כיף לבעל הדירה אומר לו שלום וממשיך לדרכו.
אז קודם כל גם כאן ה”למה” האמיתי לא היה נמצא לעולם רק כי אנחנו משתמשים במילים שונות.
הוא השתמש במילה “פרזנטציה” כשפרזנטציה היא למעשה סיור סוכנים, לא במילה הנכונה שפרזנטציה זו פגישה שבה אתה יושב עם הבעל והאישה או עם בעל הדירה המלא ומבצע מה שנקרא תהליך גיוס ומציג לו למה כדאי לתת לך את הדירה.
מכאן המשכנו לשלב הבא אחרי שהסברתי לו שזה לא פרזנטציה שאלתי אותו כמה פרזנטציות יש לך? מה הכוונה הרגע שסיפרתי לך.
אמרתי לו לא, אתה צריך לעשות שיחה עם הבעל והאישה ולגייס את הנכס.
וכאן יצא מה שנקרא הדוב מהמערה יש כאלה שאומרים שכשאתה רואה במנהרה אור קטן אתה אף פעם לא יכול לדעת אם זה אופניים או רכבת ומה שנקרא בא אליי הרכבת במלוא הכוח.
אומר לי מה זאת אומרת אני אחרי הסיור סוכנים מתקשר בטלפון לבעל הדירה ומציע לו לתת לי אותה בבלעדיות.
אמרתי לו מה זאת אומרת בטלפון?, אמר לי בטלפון, למה לבזבז על זה הזמן הוא כבר אותי בבוקר מה אני צריך להגיע שוב בשביל זה.
אמרתי תגיד אתה מכיר סוכן שמגייס נכסים בבלעדיות בלי שהוא ישב עם בעל הדירה ועושה את זה בטלפון? אומר תראה ככה אני עובד אני עובד רק שיתוף הפעולה או פה לאוזן אני רוצה להגדיל את העבודה שלי אבל אני לא מעוניין לשנות את זה זה מה שעובד לי עד היום.
אז חברים מי שלא הולך לשנות את מה שהוא עושה עד היום לא יכול לצפות לתוצאות שונות וכשאתם רוצים שמישהו ימצא אתה למה אמיתי הוא חייב להיות מחוץ לתמונה ולשאול אותכם הרבה הרבה שאלות כדי להבין מה נמצא מתחת זה לא משנה אם הזוגיות שלכם תקועה אם אתם לא מצליחים למצוא בן זוג עם השיווק שלכם לא עובד אם יש לכם בעיה במכירות.
צריך מישהו מבחוץ שיש לו מה שנקרא את התמונה האידיאלית שהוא מבין איך זה אמור להיות.
שהוא ראה את זה במקומות אחרים ויודע איך זה עובד.
האמת שאני גם קצת יכולים לעשות את זה בעצמכם אם תיקחו מישהו נגיד במשרד שלכם או בעסק שלכם שכבר הולך לו ממש טוב במקום לנסות להתעקש שמה שאתם עושים זה נכון
אם לו יש תוצאות יותר טובות מכם תעצר רגע ותסתכלו מה הוא עושה שונה מכם שאתם לא עושים.
וגם אם זה נראה לכם שטותי, לא הגיוני, חסר ערך או כל הסבר אחר שסיפרתם לעצמכם עד היום, תגיד אתה יודע מה הוא בא לבוש כל יום בסגול אני אתחיל לבוא בסגול בוא נראה מה הולך להיות.
אם מה שהוא עושה כל יום זה הולך רק לפגישות בערב ומתקשר לאנשים כפולואפ בבוקר תעשו את זה בדיוק ככה.
תמצאו את הדרך איך להעתיק מאחרים שזה מצליח להם או תעזרו בעלי מקצוע אחרים או אפילו תיקחו את הילד שלכם שישאל אותכם את השאלות הכי פשוטות בעולם כדי שתצליחו למצוא בסופו של דבר את ה”למה” האמיתי.
מן הסתם בעל מקצוע שמגיע מהתחום ידע לכוון אותכם מהר מאוד מה עובד ומה לא עובד ולאותו מתווך אני מאחל בהצלחה ושיצליח לשנות את דרכיו אולי יראה גם את הסרטון הזה.
הבטחתי לו שאני הולך להקדיש לו סרטון קיבלתי את רשותו ,אז הנה הקדשתי לך את הסרטון.
אני מקווה מאוד שגם אתם מבינים מה כן צריך לעשות ומה לא צריך לעשות ואיך לחפש את ה”למה” אמיתי בעסק שלכם.
לכו להצליח אנחנו נשתמע בשיעור של מחר ביי ביי