10 טיפים לכתיבת ניוזלטר
מהו בעצם ניוזלטר? זהו כתב עת אלקטרוני המופץ באמצעות רשת האינטרנט בדואר אלקטרוני למנויים ונרשמים חדשים ומעביר תכנים, מסרים, טיפים ומוצרים מבית העסק המדוור. הניוזלטר הוא כלי חשוב לשמור על תקשורת רציפה עם הלקוחות הקיימים של העסק וכלי עוד יותר מעולה לחשוף את העסק ללקוחות חדשים שרק התעניינו אך בסופו של דבר לא רכשו שירות.
החשוב מכל, זו הדרך השיווקית הזולה ביותר שקיימת.
שנים רבות אנו מייעצים בנושא זה ללקוחותינו וההצלחות מסחררות מהתוצאות בעקבות כך, רבים חושבים שכתיבת ניוזלטר או הפצתו הן עניין של מה בכך אך יצירת ניוזלטר מוצלח, שהמקבלים פותחים וקוראים אותו שמניע לקוחות להעבירו לחברים ולבצע רכישות בעקבותיו זה כבר סיפור אחר.
להלן מספר טיפים ורעיונות שיעזרו לכם להתחיל להקים מערך שכזה:
1. זמנים – הניוזלטר חייב להשלח בפרקי זמן קבועים ורצוי גם באותן השעות. כלומר, אם החלטתם להוציא מגזין אינטרנטי שבועי, דו שבועי או חודשי – אתם חייבים להוציא זאת במרווחים קבועים באותו היום, נניח ביום שני כל שבוע או ב1 לכל חודש. כך אתם הופכים את המסרים שלכם לנתון יציב. חשוב להקפיד על מינימום משלוח אחת לחודש יותר מכך הלקוחות כבר שוכחים מי אתם בכלל וכמובן לא להגזים לכיוון השני כי אחרת תקבלו יחס הסרות מאד מרשים… ומינמום תוצאות, כמו בכל דבר הסוד הוא במינון וחשוב לציין שהמינון משתנה מעסק לעסק שכן תדירות הדיוור לחובבי רכב שמחפשים מדי יום עדוכנים בתחום שונה מדיוור לרואי חשבון שפעם בחודש בהחלט תספק אותם.
2. נימה אישית – חייב להיות מסר אישי, קצר וקולע ממנהל החברה או העסק. המסר יכול להיות באוירת חג או מועד כלשהו, מצחיק או לימודי – רצוי שיהיה הכי אמיתי שאפשר, מה שנקרא מהחיים. וכמובן, יהיה מקושר באופן חד משמעי לעסק שלכם ולקהל הלקוחות אליהם אתם פונים.
3. טיפים ורעיונות – אנו חיים בתקופת האינסטנט כולם רוצים מהרגע להרגע ורצוי לאתמול, אנשים מעדיפים לקרוא טיפים קצרים מאשר מאמרים של ארבעה עמודים. מומלץ לתת טיפ או רעיון בכל אחד מהמסרים שאתם שולחים, אם אתם קונדיטוריה או בית מאפה, תנו מתכון, רעיון מוצלח לאפיה או המלצה על כלי שימושי במטבח, לדוגמא משתלה נותנת מדי חודש טיפ לגידול צמחי החודש בהתאם לעונה.
4. שיווק ופרסום – כן כן! זהו כלי שיווקי באופן חד משמעי ורצוי שתפרסמו בו מוצרים חדשים, שירותים חדשים וכל פעילות אחרת לטובת קהל הלקוחות שלכם. ניוזלטר של קוסמטיקאית מפרסם אחת לשבועיים מוצרי מבצע, הפנינג מכירות כזה או אחר ואף ערבי בנות בהרצאות מיוחדות לפי נושאים ספציפיים. חשוב לא להגזים בפרסום וגם לא לשם אותו בראש הניוזלטר העבירו ללקוח את המסר שהניוזלטר קודם נועד להעשיר אותו ורק אם הוא יחליט הוא יגלול למטה וגם יחליט לרכוש משהו.
5. עיצוב – כדאי מאד שהניוזלטר יהיה כתוב בגופן (פונט) ברור, קריא וגדול מספיק, חשוב שיהיה אחיד! ללא עומס בצבעים רבים או עיצובים גרפיים שונים. מומלץ לשלב מספר תמונות בודדות להמחיש מוצר, שירות או טיפ. ניוזלטר של מאפרת מקצועית עוטר בתמונות של כלות לפני ואחרי איפור – התוצאה אכן שיווקית ומעודדת שירות. דאגו לפנות בפעם הראשונה לבנות תבנית עיצובית מכובדת עם מעצב גראפי מקצועי, בפעמים הבאות כל שישאר לכם הוא לשכפל את התבנית ולשנות את התוכן אך הרושם של ניוזלטר מכובד ישאר לעד.
6. כתיבה וניסוח – אם אינכם טובים בכתיבה שיווקית וניסוח אינו הצד החזק שלכם, כדאי שתפנו לבעל מקצוע. ויש כאלה לא מעט, כדאי שבמיוחד בהתחלה תעזרו בעין מקצועית שתבקר את המוצר המוגמר טרם הפצתו לקהל הרחב וכמובן תמיד העבירו את המוצר להגהה למישהו נטראלי בטרם הפצתו, לכותב קשה לעשות הגהה על עצמו.
7. עבודת שטח מקדימה – משתלם לעשות כל מאמץ לאסוף בהסכמה של כל לקוח את כתובת הדואר האלקטרוני שלו ביודעו כי הוא מאשר קבלת דברי פרסום מבית העסק שלכם, ככה תגדילו את רשימת התפוצה שלכם ותדוורו את המסרים שלכם באופן חוקי מבלי לעבור על חוק התקשורת.
8. ידע ידע ידע – אל תעמיסו את הניוזלטר שלכם בעודף מידע ובמילים גבוהות ולא מובנות, שתפו את הלקוחות שלכם בנתונים מעניינים ובדברים שיכולים גם לתרום להם או לעסקים שלהם. הזהרו לא להיות טכניים מדי.
9. עדות – הפינה הכי מהאהובה על הלקוחות בניוזלטר היא עדות של לקוח מרוצה שלכם. מישהו שקנה מוצר או השתמש במוצר שלכם או בשירות ופשוט היה מרוצה! בכל דרך שהיא. כל מכתב תודה שקיבלתם או מכתב המלצה או עדות של הצלחה והשגים היא נתון שחובה לפרסמו! כדאי מאד לפרסם אחד כזה באופן קבוע ושוטף – זה עושה גלים!
10. שמרו על קשר – בכל מקום אפשרי בניוזלטר אפשרו לקהל הקורא שלכם לפנות אליכם בחזרה, רצוי באמצעות לחיצה על קישור ושליחת מייל או דרך כניסה לאתר. כל פרטי העסק חייבים להופיע שם. עשו להם חיים קלים! הם כבר רוצים את המוצר שלהם, שרק יקליקו ויגיעו אליכם ללא מאמץ. אל תשכחו לטפל בכל פנייה נכנסת.
כשמדובר בניוזלטרים, התוכן הוא המלך. אם אתה מנהל ניוזלטר בתחום האקדמי או שאתה מכוון לקהל יעד שמתעניין בנושאים אקדמיים, שילוב תכנים על כתיבת עבודות אקדמיות יכול להיות דרך מצוינת להעשיר את הקוראים שלך ולספק להם ערך מוסף. הנה כמה טיפים לשילוב מוצלח של תכנים אקדמיים בניוזלטר:
הבנת הקהל שלך
כמו בכל ניוזלטר, חשוב להבין מי הקוראים שלך ומהם הצרכים שלהם. האם הם סטודנטים שמחפשים טיפים לכתיבת עבודות אקדמיות? האם הם אנשי אקדמיה שמחפשים חידושים בתחום המחקר שלהם? התאמת התוכן לקהל היעד תסייע לך לשמור על קוראים נאמנים ולהגדיל את מעורבותם.
מתן ערך מוסף
כתיבת עבודות אקדמיות היא תהליך מורכב שדורש ידע ומיומנויות רבות. בניוזלטר שלך, תוכל לספק טיפים מועילים, כלים ומשאבים שיסייעו לקוראים שלך לשפר את יכולות הכתיבה שלהם. למשל, תוכל להמליץ על כלים לניהול ציטוטים, להסביר כיצד לבנות מבנה עבודה אקדמית נכון, או לספק טיפים למחקר יעיל.
שימוש בדוגמאות
הדגמת טכניקות כתיבה בעזרת דוגמאות קונקרטיות יכולה לעזור לקוראים להבין את התכנים בצורה טובה יותר. תוכל לכלול קטעים מעבודות אקדמיות מוצלחות, להציג ניתוחים של טקסטים ולהסביר את התהליך שהוביל לכתיבתם.
קישורים למקורות נוספים
ניוזלטר הוא פלטפורמה מצוינת לשיתוף מקורות נוספים שיכולים להועיל לקוראים שלך. תוכל לכלול קישורים למאמרים, ספרים, אתרי אינטרנט וכלים נוספים בתחום כתיבת העבודות האקדמיות. זה יעזור לקוראים להעמיק את הידע שלהם ולמצוא תשובות לשאלות ספציפיות שיש להם.
עידוד מעורבות
עודד את הקוראים שלך לשתף את חוויותיהם ושאלותיהם בתחום כתיבת העבודות האקדמיות. תוכל לכלול במדור של שאלות ותשובות, או אפילו לקיים סקרים ושאלונים כדי להבין טוב יותר את הצרכים והקשיים שלהם.
שמירה על מקצועיות
כתיבת תוכן אקדמי מצריכה שמירה על רמה גבוהה של מקצועיות ואמינות. ודא שכל המידע שאתה משתף בניוזלטר שלך מבוסס על מקורות אמינים ונתמך על ידי מחקר רלוונטי. זה יעזור לך לבנות אמון עם הקוראים שלך ולבסס את עצמך כמקור מידע איכותי בתחום האקדמי.
עדכון מתמיד
תחום הכתיבה האקדמית מתעדכן כל הזמן, עם כלים חדשים, שיטות מחקר מתקדמות ומגמות חדשות. שמור על התוכן שלך עדכני ורלוונטי על ידי מעקב אחר החדשות האחרונות בתחום ושיתוף מידע חדש עם הקוראים שלך.שילוב תכנים על כתיבת עבודות אקדמיות בניוזלטר שלך יכול להעניק לקוראים ערך מוסף רב ולעזור להם לשפר את מיומנויות הכתיבה שלהם. על ידי הבנת הקהל שלך, מתן ערך מוסף, שימוש בדוגמאות, קישורים למקורות נוספים, עידוד מעורבות, שמירה על מקצועיות ועדכון מתמיד, תוכל ליצור ניוזלטר מרתק ומועיל.
אומנם אלו 10 מתוך 100 כלים שונים אך כמו שאמרתי אסור להאריך ולהיות טכניים מדי, תתחילו מזה ונתראה בניוזלטרים הבאים
בהצלחה רבה,
אלעד הדר, מנכ”ל
קבוצת success ייעוץ עסקי