שלושה שיעורים באחד שיווק, מכירות, איכות אלעד הדר
ראיון עבודה אחד עם כל כך הרבה תובנות.
אז לפני כמה ימים אני ראיינתי עובד שהגיע אליי ורצה לעבוד אצלנו כיועץ כששאלתי אותו מה הוא עושה בחיים?
סיפר לי שהוא עבד במחלקת השיווק של אחת מחברות הדיגיטל הגדולות בארץ.
האמת שיש להם 50, 60 עובדים פרוסים בשני סניפים ברחבי הארץ.
התעניינתי שאלתי אותו במה הוא מתעסק עם הוא עשה שם פייסבוק או גוגל או אוטומציות או אינסטגרם או טיקטוק, אומר לי לא, הייתי במחלקת השיווק.
אני אומר לו מה זה אומר? אומר, הם לא מאמינים בשיווק דיגיטלי זה עלות ליד יקרה להם מידי.
מה שהם עושים הם עושים טלמרקטינג לשיחות קרות פשוט מאגרים קרים וככה הם מגיעים ללקוחות.
אמרתי לו, אתה שומע מה אתה אומר לי? הם חברת דיגיטל ה אחת הגדולות בארץ מוכרים לכולם חבילות דיגיטל ומה שהם עושים זה מוכרים בטלפון?
אומר כן יש להם צוות של 20 נציגי מכירות מתוך משהו כמו 50, 60 עובדים זה מה שהם עושים כל היום.
שיחות קרות מתאמים פגישה כאילו ליועץ דיגיטל שיפגש איתך בטלפון בעצם זה איש מכירות וככה הם סוגרים את הלקוחות.
אז בואו חברים קודם כל יש לי כמה טיפים אליכם, אחד הם עושים משהו נכון כי האמת שאני יכול להגיד לכם ש שיחות קרות יעלו לכם בין שליש לחמישית העלות מלקבל ליד.
אל תשכחו שרוב הלידים אתם גם ככה צריכים למכור להם ולהשיג נציג טלפוני שידבר איתם. למעשה פעם חישבתי את זה לאחד על הלקוחות שלי, עולה לנו בממוצע חמישה שקלים העלות ליד לעומת מה שעולה לנו לפעמים בפייסבוק ובגוגל זה גם מגיע ל 80 שקלים.
העלות תהיה הרבה יותר זולה לעשות שיחות קרות ברוב הפעמים וברוב העסקים ואני אתן לכם כמה דוגמאות.
ברוב העסקים למעשה אם אנחנו מסתכלים עלות של ליד שעולה 50, 60, 70, 80 שקלים ובסוף נציג מדבר איתם זה עולה הרבה יותר ממה שזה אמור לעלות ביחד עם היינו עושים רק שיחות קרות.
אם אתם לקוחות שלי אני אשמח להראות לכם את החישוב ואם לא אז אולי כשניפגש אני אעשה לכם את החישוב אני אראה לכם שהרבה פעם שיחות קרות מניבות תוצאות הרבה יותר טובות מללכת ולחפש לידים.
נכון שאתם חושבים שהליד מגיע חם אבל האמת שרוב הלידים לא באמת מגיעים חמים אלא אם כן זה מישהו שעוקב אחריכם המון זמן ואז כבר לא הייתם צריכים בכלל לעשות שום קמפיין כנראה שהוא רוצה אותכם היה פונה אליכם.
אז השיעור הראשון בשיעור של היום זה אחד, שימו לב לדבר הבא שיחות קרות עובדות ועובדות טוב אפילו אחת החברות הגדולות בארץ הבינו שיותר זול להם להחזיק מחלקת שיווק שעושה שיחות קרות מלעבוד על לידים.
השיעור השני בתוך השיעור של היום הוא תיזהרו מחברות שמחלקת השיווק שלהם היא מאוד גדולה.
נכון שזה פעם ראשונה שאתם שומעים אותי אומר את זה.
אז תבינו, אם לחברה הזאת יש 20 אנשי מכירות טלפונים לעומת 50 אנשים ובטח חלק מנהלה וחלק שירות זאת אומרת שהחלק של השירות הוא יותר קטן מהחלק של השיווק והמכירות מה שאומר שהם מאבדים המון לקוחות והם כל הזמן צריכים לשיג לקוחות חדשים. אם אנחנו מסתכלים על עסק הסטנדרט, קחו את זה כלל אצבע זה צריך להיות בין 10 ל 20%.
10% אם אתה מאוד יעיל 20% אם אתה לא כל כך יעיל.
במקרה שלהם כמה שאתם מבינים זה 30% שליש מהצוות שלהם זה רק שיווק.
רק לצורך הבדלה אנחנו משהו כמו 40 עובדים סדר גודל יש לנו איש שיווק אחד.
למה לקוחות נשארים לטווח ארוך ממשיכים, מביאים חברים, אנחנו לא צריכים הרבה שיווק וכמו שכבר יודעים מהסרטונים אנחנו גם לא עושים פרסום בכלל תקופה ארוכה.
והשיעור האחרון מהשיעור של היום הוא שימו לב אף פעם לא תוכלו לבקש ממישהו למכור ולשווק ביעילות משהו שהוא בעצמו לא מאמין בו.
אם אני עובד בחברת דיגיטל ואמור לשכנע אנשים לבוא לעשות דיגיטל אבל אני באותה חברה עושה טלפונים והמשווק בטלפון וככה אני מביא לקוחות אבל שאני עושה שיחת טלפון אני אמור לשכנע את הלקוח, בוא אלינו נביא לך לקוחות אני בטוח לא יעשה שיחות טובות גם אם אני מקריא את אותו תסריט שיחה.
אנשים מרגישים הם יודעים מתי אתה מחרטט אותם, מתי אתה אמיתי ומתי אתה כנה.
אל תיתנו לאף בנאדם למכור משהו שהוא לא מאמין בו, למעשה ברוב הפעמים שאני מגיע לעסק לטפל בבעיות של מכירות אני קודם כל בודק עם הלקוח בכלל מאמין במוצר, אם הוא מאמין בשווי שלו מאמין בערך שלו, מאמין בתועלת שלו, אם הוא היה קונה אותו בעצמו.
אם כל אלו לא תקפים הוא לא יצליח למכור ולשווק כלום גם על זה נדבר בסדנה ביום שלישי הקרוב.
זהו יומיים אחרונים להרשמה 57 איש כבר שיירינו את המקום שלהם ומי שלא שימשיך לתת הנחות אנחנו נתראה בשיעורים של מחר ומחרתיים את הקישור אני אשאיר לכם פה למטה למי שרוצה לקחת את השלושה המקומות האחרונים אנחנו נתראה מחר ביי ביי
פרסום ושיווק דיגיטלי לימודים מכינים את הסטודנטים להצלחה בשיווק דיגיטלי. קורסים אלה מכסים מגוון רחב של נושאים כולל אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק במדיה חברתית, כתיבת תוכן וניתוח. התלמידים ילמדו כיצד ליצור קמפיינים אפקטיביים המגיעים לקהל היעד שלהם, וכן כיצד למדוד את הצלחת המאמצים שלהם. על ידי הבנת המושגים הללו, בוגרים יכולים למלא מגוון תפקידים בתעשיית השיווק הדיגיטלי. כולל מנהלי שיווק, מנהלי פרסום באינטרנט, מנהלי מותגים ומשווקים דיגיטליים. . לימודי פרסום ושיווק דיגיטלי כוללים קורסים שיכולים להכין את הסטודנטים לקריירה בשיווק דיגיטלי, לרבות פרסום ופרסום מקוון.