שיפור ביצועים ארגוניים
בעולם גלובלי בו גוברות התחרותיות העסקית והשאיפה למצוינות, מכירות חברות בצורך לשפר את ביצועיהן ולהתמודד עם מערכות אספקה נרחבות ומורכבות.
בעולם גלובלי בו גוברות התחרותיות העסקית והשאיפה למצוינות, מכירות חברות בצורך לשפר את ביצועיהן ולהתמודד עם מערכות אספקה נרחבות ומורכבות. כמו כן, הלחצים הכלכליים מוסיפים לפגיעה בשרשרת האספקה ומגבירים את חשיפת הארגון לשיבושים, שעלולים לפגוע ברווחיותו, בערך לבעלי המניות ובמוניטין שלו.
ארגונים, השואפים לחזק את המערך התפעולי שלהם, כדי להתמודד עם התנודתיות בשווקים, בוחנים את חשיפתם לסיכונים מקצה לקצה, מראש עד זנב שרשרת האספקה והגמישות התפעולית שלהם.
מנהלים מעוניינים ליזום מהלכים לשיפור ביצועי החברה, להוביל תהליכי שינוי, להפחית עלויות ולשפר תהליכים. לעתים הם אף נדרשים על יד הדירקטוריון ו/או על ידי דרישות חוק לבצע מתהליכים אלה. כיום ברור לכל, כי ההצלחה בהטמעת שינוי בארגון, קריטית לפעילותו העתידית ולפיכך נדרשות גישה ותוכניות פרקטיות ליישומו.
בעת שיפור ביצועים ישנו הצורך לבצע שינוים ושיפור תהליכים פנים ארגוניים.
יכולת ההתמדה של ארגונים ובייחוד של מנהלים המובילים תהליכים פנים ארגונים בונים הנו חשוב מאוד. לא פעם אנו נתקלים בלא מעט מנהלים וכפופים שחווים חוסר הצלחות. לעיתים זה מתכנון ראשוני שגוי של התהליכים, לעיתים זה חוסר היכולת לבצע התאמות תוך כדי תנועה,
לעיתים הקיבעון המחשבתי תוקע ולעיתים זה הפחד מלבצע את הדבר הנכון האחר.
המאפיין את ההצלחה של אותם ארגונים ובייחוד את המנהלים המובילים אותם הוא יכולת ההתמדה, העקביות והיכולת לראות את התמונה המלאה – את המטרה הסופית.
תמיד נשמח להיזכר בדוגמאות בולטות ושכיחות שיזכירו לנו שיש עוד פרמטרים להצלחה חוץ מאותם פרמטרים מובילים כגון שיפור המכירה, הגדלת ההכנסות, הקטנת הוצאות ועוד.
איתור צרכים ובניית תכנית למידה שנתית, הינו אחד התהליכים החשובים ביותר אותו מוביל מנהל הלמידה בארגון. רבים מאיתנו מחפשים טיפים וכללים לביצוע מוצלח של התהליך, המאפשר לנו לפעול באופן פרואקטיבי ולהיות שותפים משמעותיים בהתפתחות ארגון.
הגישה הרווחת והמומלצת כיום הינה גישת שיפור ביצועים, המספקת מסגרת מושגית וכלי עבודה קונקרטי להפעלת מערך למידה התומך ביעדים העסקיים של הארגון.
בסופו של דבר שיפור הביצועים בארגון, מתאפשר לאור יישום מוצלח של תהליכי ההתפתחות האישיים של כל אחד ואחד מהעובדים. ולכן, ‘בתחילתו של דבר’, איתור צרכים ובניית תכנית למידה ארגונית הוא תהליך שאמור להתקיים עבור כל אחד ואחד מהעובדים באופן ספציפי…