שיווק שנותן תוצאות ~ הדור החדש!
אם אתם עדיין חושבים שמודעה בעיתון או פלייר הם צורת הפרסום הנפוצה כנראה שנרדמתם באיזו מערה בעשור האחרון. אם אתם חושבים שגוגל הוא המקום הטוב ביותר להשיג לקוחות כנראה שנרדמתם רק בחמש שנים האחרונות. יש דור חדש של כלים שיווקיים שמעטים יודעים איך לייצר מהם תוצאות ואלו שיודעים או שלוקחים על זה הרבה כסף או ששומרים את זה לעצמם.
אני אפשט לכם את כל המאמר לשורה אחת “המטרה היא ליצור רשימות של לקוחות פוטנציאליים” ! לקוח פוטנציאלי לא חייב להיות לקוח חדש הוא גם יכול להיות לקוח שרכש מוצר אחד לפני 5 שנים או לקוח אחר שבעבר רק התעניין בשירות או במוצר ובסוף לא רכש דבר.
ישנם מספר דרכים להוציא לפועל את השיווק של הדור החדש ואני מתכוון לעזור לכם לעשות מעט סדר בבלאגן:
פייסבוק – טעות נפוצה היא לנסות למכור דרכו מוצר או שירות, פייסבוק הוא זירת שיחה הוא לא זירת מכירה, הדבר היחיד שיש לעשות איתו הוא להשתמש בו כמקור פורה לאיסוף רשימות חברים וככלי לשיווק ויראלי (שיווק שמופץ מאחד לשני באופן עצמאי ומתפזר כמו וירוס). אם אתם רוצים לעשות בפייסבוק שימוש חכם יותר הוא לפתוח לשונית הרשמה לרשימת תפוצה חיצונית לפייסבוק. לדוגמא הירשמו לקורס וידאו און ליין בחינם בנושא “שיווק שנותן תוצאות”, הרעיון פשוט, לעודד באמצעות חתימה על המסרים שלי או באמצעות שחרור הודעות רלוונטיות שמפנות ומפתות אנשים להירשם לסדרה, בעצם הרשמתם לסדרה למעשה הוצאתי אותם מאזור השיחה והעברתי אותם לאזור המכירה.
שיטת שיווק זו נקראת המשפך השיווקי, אתה מעניין את הלקוח באמצעות מסר או שירות חינמי, הלקוח מתגמל אותך בפרטיו האישים וכך העליתם את מערכת היחסים שלכם רמה אחת למעלה, כעת אתם יכולים לעבור למדיה אישית יותר והיא…
שיווק בדואר אלקטרוני – שיווק בדואר אלקטרוני הוא אחד הנושאים החמים ביותר בתחום השיווק כיום, אנשים נוטים לא להעריך את היכולות שלו מאחר ולמעשה אין להם את הידע איזה שימושים ניתן לעשות בו.
מהרגע שהצלחתם לאסוף את הפרטים של הלקוח תוכלו לבנות עמו מערכת יחסים בהדרגה ואני מדגיש בהדרגה כי פעמים רבות אני רואה מישהו שאוסף פרטים של לקוח ומיד מציף אותו בפרסומים אינסופים אודות שירותים שהוא מוכר, כמובן שזה גורם ללקוח לרתיעה ולהסרה מרשימת התפוצה, הדרך הנכונה היא להשקיע בבניית הקשר בדיוק כמו בכל מערכת יחסים, בממוצע מומלץ לשלוח 3-4 מסרים בלתי שיווקים, מסרים בעלי ערך ללקוח כדי שהוא ירצה להעביר אתכם לאזור הנכסף ל INBOX שלו, שם תחיו בסביבה של ההודעות מאשתו, מהעובדים ומרו”ח שלו או בקיצור תהיו בסביבת “האנשים החשובים והמקובלים”.
לאחר מיסוד הקשר ניתן להמשיך בזרימה במשפך השיווקי, ניתן לעבור להזמנה למפגש אישי חינם או לשירות מסוים במחיר התנסות, הרעיון הוא להשקיע בלקוח כדי לבנות איתו מערכת יחסים מבוססת לאורך זמן.
נכון שזה נשמע מייגע וארוך? אתם בהחלט צודקים, בדיוק בגלל זה יש כיום כלים מתקדמים בנושא זה, הראשון נקרא “סדרת מסרים” והשני “שדות גלובאליים” שניהם יחד יספקו לכם יכולת צבא של איש אחד.
סדרת מסרים היא סדרת אוטומטית שהוגדרו בה מסרים קבועים מראש, לדוגמא קורס שיווק און ליין שבו 10 מסרים קבועים מראש. ברגע שמישהו נרשם לסדרה הוא מקבל מיד מכתב תודה על ההרשמה וקישור לצפייה בסרטון הראשון, מצורף הסבר שכעת מדי שבוע ישלח סרטון נוסף ואכן בדיוק כעבור שבוע מגיע סרטון שבו נרשם “אריק שלום, לפני שבוע בדיוק שלחתי אליך את המסר הראשון בסדרה “איך לבנות משפך שיווקי”, היום אני מעביר לך את הסרט השני בסדרה “שיווק שנותן תוצאות” בנושא… תהנה, אלעד” פלאי הטכנולוגיה מאפשרים לכם לשתול את כל התוכן באופן אוטומטי וחד פעמי, כמובן שאין אף עובד שמטרתו לשנות את שם הלקוח ולשלוח כל פעם מחדש, כל מה שעושים זה מגדירים פעם אחת שדה שנקרא [[שם]] והתוכנה מזהה שכאן בדיוק צריך לשתול את שם הלקוח ושדה נוסף שנקרא [[פרק]] וכאן התוכנה שותלת את שם הפרק וכך הלאה…
החלק היותר יפה הוא שאם אני נרשמתי לפני חודש ואתה נרשמת היום שנינו נקבל מסר היום רק שאתה תקבל את המסר עם הפרק הראשון ואני אקבל את פרק ארבע ושנינו נקבל את המסר היום וכל זה נעשה אוטומטית ללא מגע יד אדם… פעם אחת מגדירים לתוכנה מה יש לבצע ואז שותלים עמוד יפה בפייסבוק, באתר שלכם או בכל מקום אחר שיכול לגרום לאנשים לרצות להצטרף והנה בניתם לעצמכם מערך שיווק אוטומטי מהדור החדיש ביותר שקיים בעולם.
שדה גלובאלי הוא כבר קצה הטכנולוגיה השיווקית מהדור החדש, זהו שדה מתחלף שאני, לצורך הדוגמא, אקרא לו “מבצע השבוע”. שדה גלובאלי הוא למעשה מקום בסדרת המסרים שבו אני שותל שדה מתחלף בשם [[מבצע השבוע]] בתוכנה יש לי מקום שבו אני יכול לעדכן את השדה [[מבצע השבוע]], זה כלל לא משנה אם אתה נמצא בפרק הראשון ואני בפרק הרביעי, שנינו נראה את אותו “מבצע השבוע” ולמעשה סדרת המסרים שבנינו יכולה להמשיך ולשרת אותנו שנים, כן שקראתם נכון, שנים! וכל מה שתעשו זה רק לעדכן את שדה [[מבצע השבוע]], לצורף ההמחשה דמיינו שבסדרת “שיווק שנותן תוצאות” החל מהמסר הרביעי נוסף שדה [[הרצאת השבוע]] הלקוח כמובן לא רואה מה שמו של השדה הוא פשוט רואה איזו הרצאה מופיעה השבוע שבה הוא יכול לקחת חלק, אתם כמובן מבינים שהסיבה שזה מופיע רק במסר הרביעי היא מאחר ואני רוצה לבנות מערכת יחסים עם הלקוח לפני שאני מתקדם צעד נוסף במערכת היחסים שלנו.
היישום של סדרת מסרים ושדות גלובאליים הנם שימושיים עבור כל תחום ועד כה יישמנו אותם החל ממאלפי כלבים ועד אדריכלים, זו דרך קלה ויעילה שלא עולה כמעט כלום לשמור על קשר ולשווק לקהל חדש או לקהל שאנחנו רוצים לשמור איתו על קשר, הנושא רחב והיריעה קצרה מלהכיל, אני מבטיח לכתוב עוד על הנושא.
אם אתם רוצים לראות דוגמא או באמת להצטרף לקורס הוידאו החינמי שלי בנושא שיווק שנותן תוצאות אתם מוזמנים.
שלכם,
אלעד הדר, מנכ”ל קבוצת SUCCESS י
יעוץ עסקי