צייד, דייג או מהמר?
החלו עם מגוון רחב של ביטויים וצמצמו והתאימו את רשימת הביטויים בהתאם לאיכות התוצאות שאתם מקבלים, כשאני התחלתי לעשות שימוש בכלי
האם אתה צייד ? דייג או מהמר? זו לא התחלה של בדיחה זו שאלה, האם השיווק שלכם הוא כמו הדייגים שמפרסמים מחכים ומחכים והרבה פעמים הולכים הביתה בלי שום דבר בסל, האם אתם מהמרים כאלה שמנסים כל רעיון חדש שיוצא לשוק ומהמרים על התקציב השיווקי שלכם או שאתם ציידים.
אני באופן אישי נגד כל סוג של צייד מלבד צייד של לקוחות 🙂
ציד לקוחות הוא מהחביבים עלי באופן אישי וכמי שמספק פתרונות למאות עסקים מדי חודש – אני תמיד מחפש את הרעיונות שעובדים!
הפעם החלטתי לחלוק אתכם כלי צייד שקיים כבר הרבה זמן אבל לאור המבטים המשתהים להם אני זוכה כשאני מדבר עליו כנראה שבכל אופן יש צורך להציגו, ראוי לציין כי הוא נברא למטרות אחרות על-ידי הוריו הביולוגים, חברה קטנה שאולי נתקלתם בשמה – Google…
שמו של הכלי הוא Google Alerts ואני אמנה מספר שימושים בהם תוכלו להיעזר בו, כדי לשפר את התוצאות השיווקיות של העסק שלכם.
הכירו את ” גשש בלש” – האינטרנט הוא זירה שבה כל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה, אין צנזורה ואין משטרה ולמעשה אני וכל אחד אחר יכולים לרשום על העסק שלכם מה שעולה על דעתו. גם אם תושיבו מאה אלף איש שיבדקו בכל יום כל עמוד חדש שנוצר, כל פוסט חדש בבלוג או כל הודעה בפורום לא תצליחו לעקוב אחר כל מה שנכתב. בדיוק לשם כך גוגל יצרה את שירות Google Alerts שמאפשר לכם להגדיר אחר אילו מילים אתם מעוניינים לעקוב ברחבי הרשת, גוגל סורק מדי יום את רחבי האינטרנט האינסופיים ולמעשה מדווח לכם על-פי בקשתכם את המילים או הביטויים שהגדרתם לו.
השימוש בכלי Google Alerts הוא פשוט מאד והוא מצריך מכם להגדיר מספר דברים בסיסיים:
1. מונחי חיפוש – מה שתרצו לקבל עליו עדכונים.
2. סוג – האם תרצו לקבל רק עדכונים על בלוגים או רק על קטעי וידאו וכדומה או לקבל הכל מהכל…
3. תדירות – כמה אתם רוצים באמת להיות מעודכנים אחת ליום, פעם בשבוע או ברגע ההתרחשות.
4. נפח – איכות התוצאות.
דמיינו שאני מתחרה או לקוח מאוכזב וברצוני להכפיש את שמכם ואני מעלה הודעה בפורום מסוים או בעמוד האינטרנט הפרטי שלי ואני כותב כמה שהחברה שלכם מזעזעת, אתם יכולים לקבל התראה מיידית (ברגע שמנוע Google סורק את התוכן) ומיד לפעול בהתאם, תוכלו לצור קשר עם הלקוח ולטפל במורת רוחו ואז לבקש ממנו למחוק את הודעה שלו, אם מדובר בתעמולה תוכלו לפנות למנהל הפורום ולבקש ממנו למחוק את ההודעה או אם אין ברירה תוכלו אפילו לאיים בתביעת דיבה, אבל החשוב מכל הוא שכעת אתם תדעו על זה בין הראשונים ולא אחרי שכבר מאות או אלפי לקוחות פוטנציאליים נחשפו לתוכן הזה. ללא ספק מדובר בכלי מדהים לשירות לקוחות.
שימוש נוסף הוא למי שעובד עם איש יחסי ציבור, לא פעם ידעתי על פרסומים עוד לפני שאיש יחסי הציבור שלי ידע ורק בזכות הכלי הזה, קיבלתי הודעה בדואר האלקטרוני שלי שפורסמה כתבה חדשה ומיד ראיתי מה פורסם ואיפה והצלחתי להפתיע את איש יחסי הציבור.
בעולם שבו אנחנו רגילים לשתף את חיינו ברשת, גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מתלבטים ברשת על רכישות שונות. אם לדוגמא, אשתי מתלבטת אם לרכוש חדר ילדים חדש מחנות אחת או אחרת, היא מגייסת את קהילת האינטרנט לעזרתה ושואלת אם מישהו מכיר את החברות השונות ומי מומלץ. בעל העסק שדאג להכניס לGoogle Alerts את השם של העסק שלו מייד יקבל הודעה שפורסמה הודעה חדשה והוא יגיע ללב ההתלבטות שבה בעצם מתלבטים אם לעשות איתו עסקים, הוא יוכל להשתתף ולהגיב והכף תטה בקלות לכיוונו במיוחד אם בעל העסק השני לא קרא את הטיפ הזה…
הדובדבן שבקצפת הוא “צייד הלקוחות”. Google Alerts יכול לשמש כצלף מיומן שאורב ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, למה להכניס רק את שם העסק שלכם או אתם שמכם לחיפוש, אתם יכולים להכניס לחיפוש את כל המושגים שהלקוחות שלכם מחפשים, אם אתם עסק שמוכר רהיטי ילדים רשמו את המושגים חדר ילדים, מיטה מעץ לילד, חדר לילדה וכו’ ותוכלו מיד לקבל עדכון על כל מי שמתלבט ברשת או מתייעץ עם חבריו היכן או אצל מי לרכוש את חדר הילדים החדש. אם לדוגמא יש לי חדר כושר בתל אביב ואני נרשם לתוצאות לחיפוש “חדר כושר ת”א” או “חדר כושר תל אביב” או “הולמס פלייס” אוכל לקבל את התוצאות של מי שרשם בבלוג או בפורום משהו שקשור לנושא, יכול להיות אפילו שהוא כתב: ‘נמאס לי מהיחס ב”הולמס פלייס” תל אביב’, אם אני מ”הולמס פלייס” חשוב שאדע ואטפל בזה, ואם אני מתחרה אולי זו הזדמנות מעולה להציע לו לבוא אלי לשבוע ניסיון.
חשוב לציין שלא מדובר כאן על תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של Google אלא רק בתוצאות של תכנים שאנשים כתבו באינטרנט בין אם בפורום, בלוג כתבה או מאמר.
מדובר בכלי רב עוצמה שמאפשר לכם להיות צלפים ולא דייגים, אתם יכולים ממש לארוב ללקוחות הפוטנציאליים וכל זאת מהמחשב האישי שלכם מבלי להשקיע בכך דקה של חיפוש, Google עושה עבורכם את כל העבודה.
המלצה: החלו עם מגוון רחב של ביטויים וצמצמו והתאימו את רשימת הביטויים בהתאם לאיכות התוצאות שאתם מקבלים, כשאני התחלתי לעשות שימוש בכלי זה רשמתי “עסק בקשיים” או “ירידה ברווחים” וקיבלתי לצערי הרבה תוצאות אך אף את מהן לא הייתה רלוונטית עבורי כי אני רוצה עסקים בריאים שרוצים לצמוח ולא עסקים בקשיים שכבר נמצאים על קצה הצוק, בכל שבוע הייתי עושה מקצה שיפורים עד שעכשיו יש לי צלפים מומחים שמספקים לי את התוצאות הרלוונטיות.
אני מאחל לכם ציד מוצלח, נתראה בטיפים הבאים.
אלעד הדר, מנכ”ל