פעילות עסקיי הכושר בקיץ
הקיץ היא אומנם העונה החמה ביותר, אך לא כשמדובר במכירות של מנויים למועדוני כושר.
יולי ובפרט חודש אוגוסט מתאפיינים באופן מסורתי במספר נמוך יותר של מתעניינים ולכן חודשים אילו מהווים אתגר למנהלי ובעלי מועדוני כושר.
קהל המתעניינים המסורתי מסיט את תשומת ליבו לשאלות כיצד לצלוח את הקיץ עם או בלי ילדים. הנושא של אורח חיים בריא מוסט מעט הצידה לטובת כיצד לשרוד את הקיץ.
השאלות החשובות בקיץ הם: מה עושים עם הילדים? לאיזה קייטנות רושמים אותם? ומה עם פעילויות בשעות אחה”צ…חייבים להעסיק את הילדים והנוער גם לאחר שעות הקייטנה. ובכלל מה לגבי חודש אוגוסט שבו נגמרים הקייטנות? היכן נבלה הקיץ את החופשה המשפחתית? ומה התקציב שעומד לרשותנו? כאמור אורחות חיים בריאות נדחקות בחודשים אילו הצידה לטובת שאלות בוערות יותר, תרתי משמע.
לקאנטרי-קלאבים ומועדוני הבריכה למיניהם יש יתרון משמעותי בקיץ והם זוכים לעדנה, לעומת מועדון הכושר הממוצע שלא יכול להציע שרותי בריכה ומדשאות לנופש.
בנוסף לכל אילו רבים מהלקוחות הקבועים של מועדוני הכושר בוחרים להקפיא את פעילותם השוטפת בתקופת הקיץ לטובת חופשות ו”ביבי-סיטר” לילדים, הפנויים מלימודים ומסגרות אחרות.
כל מוצר או/וגם שירות המלווה בקמפיין שיווקי ופרסומי מוצלח, מתחיל בסקר בסיסי במטרה לפגוע במדויק, ככל הניתן, בצרכים של הלקוח הפוטנציאלי במטרה להניע אותו לפעולה.
לא ניתן לצלוח את הקיץ עם הקמפיינים וההצעות המסורתיות שמועדון הכושר מציע במהלך השנה, כיוון שההצעות נופלות על אוזניים ערלות. אז אם לא ניתן לנצח את הקיץ בהצעות המסורתיות, ההמלצה שלי היא פשוט להצטרף אליו ולנצח יחד איתו. הדרך היא לבנות מסלול הצטרפות יעודי לקיץ המתאים לקהלי יעד מסוימים.
אחת הדוגמאות המוצלחות ביותר למסלול הצטרפות קיצי, מהווה פנייה לקהל היעד של בני-נוער בגלאי העשרה הכוללת הצעת פעילות לחודשי הקיץ בלבד. התוצאות של פניה כזאת תהינה מוצלחות כיוון שהן עונות על 2 קריטריונים בסיסיים: 1-פנייה לקהל יעד שיש לו צורך בפעילות ומחפש כל דרך להעביר בכיף את החופשה 2-עיתוי מושלם (קיץ).
העלות מול התועלת הנתפסת מפעילות קיצית במועדון כושר היא גבוה ביותר מהטעם שבקיץ משווים אותה לפעילויות קיציות אחרות, כגון: קייטנות, חופשות ופעילויות פנאי קצרות אחרות כמו ימי כיף ויציאות. בעלות של קייטנה לשבועיים וחצי ניתן לרכוש מסלול קיצי של שלושה חודשי פעילות מלאים. עלות של יום כיף שוות ערך לחודש שלם של פעילות במועדון כושר.
בני הנוער מעדיפים את האווירה הצעירה והתוססת של מועדון הכושר על פני הקאנטרי שמכיל קהל מבוגר יותר של משפחות, זוגות ובודדים.
קהל יעד נוסף להצעה דומה הנם סטודנטים שנמצאים בחופשה מהלימודים ומחפשים פעילויות בתקופת הקיץ. חלק מהסטודנטים חוזרים ממעונות הסטודנטים או הדירות השכורות, בתקופת החופשה, לבית ההורים. הצעה למסלול קצר בעיתוי של חופשת הקיץ מתאים להם כמו כפפה ליד.
קהלי יעד נוספים להצעה דומה הנם מורים וגננות המתפנות בחופשת הקיץ לפעילויות שונות.
השורה התחתונה של פעילות קיצית מוצלחת היא שמירה על תזרים הכנסות יציב ואף ליצור גידול בתזרים בחודשי הקיץ.
טיפ נוסף לקיץ הוא לחזק את הפעילויות הפנים מועדוניות לטובת חברי המועדון. דוגמאות לפעילויות כאילו הם, תחרויות נושאות פרסים, מרתונים של פעילויות, מסיבות, ימים פתוחים וכדומה. הערך המוסף של פעילויות כאילו לחברי המועדון הוא גדול ומחזק את המחויבות שלהם למועדון הכושר. התוצאה שימור לקוחות טוב יותר. בנוסף ניתן לכלול בפעילויות אילו הזמנה של אורחים (דרך חברי המועדון=”חבר מביא חבר”) ובכך לחשוף בפניהם את המועדון ומכאן הדרך למכירות נוספות היא קצרה.
להלן מס’ עדויות ממועדוני כושר שיישמו לראשונה הקיץ את הקמפיין:
עידן, מנהל סניף “Life & Fitness” נהרייה
במהלך חודש אחד בלבד הצטרפו 116 לקוחות חדשים במסגרת המבצע.
ההצטרפות לתקופת הקיץ גרמה לעלייה בתזרים המזומנים לשלושת החודשים הקרובים.
קצב הצמיחה (=מס’ המנויים הפעילים והמשלמים) עלה משמעותית.
אשד, מנהל סניף “”Life & Fitness עפולה
מבצע הקיץ עזר בגיוס מנויים חדשים. אנו רואים זאת בקצב הצמיחה שלנו שעלה בחודש שעבר ב- 30 מנויים (כלומר מס’ הפעילים עלה נטו ב-30) . מבצע זה חשף אותנו לקהל (תלמידי בית הספר) שלא ביקר קודם לכן ב- Life & Fitness . בעקבות הביקוש הגדול הכנתי תוכנית לגיוס תלמידים כבר בתחילת שנת הלימודים החדשה.
בועז, בעלים ןמנכ”ל “בועז ספורט סנטר” בפתח-תקווה
התגובה למבצע הייתה מדהימה! בחודש אחד בלבד הצטרפו 61 מנויי קיץ בנוסף להרשמות הרגילות. הצעירים שנרשמו נחשפו למקום. ההורים גילו כי יש דרך נוספת ובריאה יותר להפעיל את הילדים בקיץ. המבצע פתח דלת לקהל יעד חשוב וחדש של בני נוער ואנו עומדים להציע להם מנוי המשך במסגרת צעירה ותוססת עם סיום הקיץ.
איילת ז’ק בעלים ומנהלת מועדון “פאוור קלאב” באבן יהודה
מבצע הקיץ שיפר את תזרים המזומנים בתקופה הזו בצורה טובה. לא רק ששמרנו על כמות מכירות ותזרים אלה שההכנסה גדלה בחודש הזה .היה חודש טוב!
בהצלחה,
יובל ליבליניג, Success Fitness
מקבוצת Success ייעוץ עסקי