עסק תמיד צריך למכור יותר ממה שאפשר לספק.
דקה אחרי שנכנסה השנה החדשה ולפני שמתחילה החופשה הבאה, חשבתי לשתף אותך באסטרטגיה שלי ‘איך לשרוד את החגים’.
בשעה שכולם מדברים על חשיבות הקידום (וזה נכון), העיקרון הבסיסי ביותר של קידום מפוספס אפילו בעסקים גדולים.
מי ששואל לדעתי צריך להיזהר כי אני לא מסתיר את הכלל הזה ולא תמיד נעים לשמוע אותו.
זה הולך ככה:
עסק תמיד צריך למכור יותר ממה שאפשר לספק.
לדוגמא, אם כל מה שנחוץ לך כדי לשרוד זה 10 לקוחות חדשים נוספים בחודש, ואין לך שום אפשרות לקלוט יותר מ-10 לקוחות חדשים בחודש, עליך למכור ל-20 לפחות. כי אחד מחוקי הטבע הבסיסיים ביותר הוא שתמיד קיים בזבוז.
לקוח שהתכוון להתחיל נתקל בבעיה ברגע האחרון, ולא יכול להתחיל.
לקוח שהתכוון לשלם מגלה פתאום שאין לו איך לשלם.
אחר בדיוק חלה, החליט לדחות לחודש הבא.
ועוד אחד פשוט החליט שלא מתאים לו.
אז הנה הלכו לך 4 מתוך 10, כלומר מכרת למעשה ל-6 בלבד והעסק שלך לא יהיה רווחי כמו שתכננת.
אז מה עושים?
מוכרים בלי להתחשב בעומס על אספקת המוצר, ומתארגנים לספק את השירות הטוב ביותר בכל זאת.
ונניח שמכרת ל-20 וכל ה-20 באמת מתייצבים לקבל שירות?
צרות של עשירים! עכשיו יש לך מספיק הכנסות לקחת עובדים נוספים או להתמודד עם ה”בעיה” הזאת בדרך אחרת.
אני מאחל לך שנה של פריחה ושגשוג, צמיחה והתרחבות, עושר וגם הרבה אושר,
אלעד הדר