ספויילר: כל הכיבוד היה מעשה ידי אשתי
היא לא רצתה שאספר, אבל הנה שיתפתי. היה אירוע השקה מדהים ביום שישי, אנשים לא רצו ללכת הביתה ונשארו בשביל החברותא וזה בדיוק מה שרציתי ליצור: שילוב של עסקים עם הנאה, מקום מפגש שמאפשר לאנשים להרגיש בבית בזמן שעושים עסקים.
לפני כמה שנים קמתי בוקר אחד והחלטתי לשנות את הגישה שלי. שיניתי בהתאמה את המוטו של החברה ל-Business with Pleasure וכך אני מנהל את העסקים מאז.
אגב עסקים והנאה, זה הסיפור מאחורי המיתוג של המשרד: ההשראה היא טרמינל שממנו ניתן להמריא ליעדי טיסה מיוחדים. חדר המנועים הוא כמובן השיווק שלנו וחדר הבקרה הוא משרד המנכ”ל. חדרי היועצים הם רומא, הודו, ניו-יורק, פריז והוואי. חדר הקורסים שונה ומקושט בציטוטים מלאי השראה.
מה הסוד למיתוג נכון?
הרבה עסקים בוחרים מיתוג בשיטת “כמו השכן שלי”: מסתכלים על מה שקורה בענף שלהם ועושים משהו דומה. יש לזה יתרונות וחסרונות ושווה להקדיש מחשבה לשאלה “מי העסק הזה?” כי זה למעשה המיתוג. המילה “מיתוג” מגיעה מהמילה “תג”, כמו התווית של ליוויס על הג’ינס או הלוגו של רולקס שמוטבע על השעון. אנשים מזהים תג של חברה אחת עם משהו אחר ולפי זה מחליטים מי העסק. לדוגמא, יצרני מכוניות רבים משתמשים בסמלי אצולה אירופאים בתור הלוגו שלהם. זה מציג את המכונית בתור רכב יוקרה. יגואר כשמה כן היא: רכב מרוצים, והמיתוג שלה פוגע בול במטרה.
היתרון של “להיות כמו” הוא שהלקוחות מזהים אותך ומשייכים אותך לקטגוריה עסקית מסוימת. זה יכול לחסוך לך הרבה זמן בהסברים. מצד שני, אם העסק שלך מזכיר עסקים אחרים אז הוא יאבד את המקוריות והחדשנות שלו.
אני ממליץ תמיד לתכנן את האסטרטגיה השיווקית של העסק עם התאמה מלאה בין החזון העסקי של הבעלים, המיתוג, הלוגו והמוצר הסופי.
מה באמת החזון העסקי שלך?
רוצה לכתוב לי?
שלך,