נושא הרווחיות מעניין אותך?
דע כי עצם קביעת היעד כבר ישפר את התוצאות של העסק שלך. לפעמים רק מלדעת על מה להסתכל כבר מביא אותך קרוב יותר אל המקום אליו אתה רוצה להגיע.
אני חובב מכוניות מושבע, דברו איתי על כוחות סוס ואני הופך להיות נער מתבגר (רק בלי החצ’קונים, מודה- אף פעם לא היו לי…).
כל חובב מכוניות יודע שמכוניות אמריקאיות משופעות סמ”ק, מנועים גדולים זוללי דלק שעושים הרבה רעש שלא ברור איך הם מוציאים מספר כוחות סוס עלוב ביחס לנפח- מנוע 5.7 ליטר מוציא 250 כ”ס. בנוסף, בגלל נפח המנוע הענק זלילת הדלק בהתאם.
לפני כשנה מכרתי את המיצובישי איוולושן שלי. שרירית ורזה, מנוע 2 ליטרים בלבד, אך בנויה לתלפיות. המנוע הוציא לא פחות מ- 500 כ”ס- פי שניים מהאמריקאית זוללת הדלק שנפח המנוע שלה כמעט והיה X3 . כלומר האפקטיביות של המכונית היפנית שלי היה כמעט X6 (!!!) מהאמריקאית שחוץ מלעשות הרבה רעש וחריכת צמיגים, היתה נשארת הרבה מאחורי קו הזינוק. בגלל שהמנוע שלי היה רק 2 ליטר הרכב כולו היה קל יותר והזינוק היה יעיל יותר- תוך 4 שניות האוטו הגיע ל 100 קמ”ש ותוך 12 שניות הגיע ל 200 קמ”ש. היפנים ידועים ביעילות שלהם, הם דאגו לעבוד לא על האגו אלא על התוצאות.
אולי יצא לך לראות עסקים עם נפח גדול, זוללי משכורות, שעושים הרבה רעש אבל לא ממש מתקדמים ולעומתם פגשת עסקים (אולי אפילו פעם העסק שלך) שהיו קטנים יעילים ובעיקר רווחיים. כל העובדים עבדו, היה שקט מופתי במשרד, כולם עשו מה שהם היו צריכים בגלל שהם בעיקר עבדו ולא רק באו לעבודה לא היה צריך עוד כוח אדם. בדיוק כמו ביחידה מובחרת- שמתם לב שכשחושבים על צבא מדובר על משהו גדול ולא יעיל וכשחושבים על יחידה מובחרת מדובר בקומץ קטן של אנשים איכותיים שדואגים שהעבודה תעשה ואם הם עשו את העבודה כמו שצריך אז היא פשוט בוצעה ואף אחד לא שמע עליה. ממש חלום של כל מנהל.
זה ממש לא משנה אם מדובר ביחידה מובחרת, או במנוע המפלצתי אך היעיל של האיוולושין שלי, הרעיון הוא פשוט- אם העסק שלך הוא עם הרבה נפח ומעט כוחות סוס כנראה שיש בעיה בדגם שבחרת. כדי שעסק יהיה רווחי, הכל צריך להיות מסונכרן ומתפקד בצורה יעילה. זכור שהמדד האמיתי היחיד להצלחה של הדגם שבחרת הוא כמה כוחות סוס (רווח) הוא מייצר לך, אל תחכה לשישה חודשים אחרי סוף השנה כדי לדעת אם אתה רווחי.
אל תמדוד את המחזור כי הוא לא משקף שום דבר, הוא משקף את הנפח מנוע בדיוק כמו במכונית אמריקאית.
אל תסתכל על חשבון הבנק כי הוא לא משקף כמה כסף אתה חייב לספקים או כמה הלוואות יש לך עוד לשלם. הגדר נקודת איזון חודשית שעליך להגיע אליה ובדוק מדי חודש אם אתה עומד ביעד, קבע נקודת איזון תזרימית כזו שכוללת את החובות ואת החזרי ההלוואות אחרת אתה משקר לעצמך.
דע כי עצם קביעת היעד כבר ישפר את התוצאות של העסק שלך. לפעמים רק מלדעת על מה להסתכל כבר מביא אותך קרוב יותר אל המקום אליו אתה רוצה להגיע.
בהצלחה
נ.ב
לפני שאשכח, אם נושא הרווחיות מעניין אותך, סיימתי השבוע לכתוב סדרה של 99 טיפים בנושא,
לחץ להרשמה