משפך מוצרים – מוצר מבוא, מוצר בסיס ומוצר עיקרי
משפך שיווקי הוא פשוט דרך אחרת לתאר את התהליך שעוברים לקוחות פוטנציאליים משלב של אפס מודעות למותג/שירות מסוים, ועד לרגע שבו הם מבצעים פעולה רצויה מול אותו מותג/נותני השירות
מה זה בכלל משפך שיווקי?
משפך שיווקי הוא פשוט דרך אחרת לתאר את התהליך שעוברים לקוחות פוטנציאליים משלב של אפס מודעות למותג/שירות מסוים, ועד לרגע שבו הם מבצעים פעולה רצויה מול אותו מותג/נותני השירות – בדרך כלל רכישה. עד כאן התיאור הכי קצר וקולע, אבל בפועל – משפכים שיווקיים הם בעצם הכלי החשוב ביותר שיש בידי כל מנהל מחלקת מרקטינג.
הסביר לכם היום על משפחת מוצרים בכל עסק חשוב שיהיה משפך מוצרים, מוצרי מבוא מוצרי בסיס ומוצרי עיקרי מוצרי מבוא זה מוצרים שאתם יכולים לתת ללקוחות שלכם בעלות נמוכה או בחינם, משהו שלא עולה לכם הרבה כסף וזה יעזור לכם לפרסם את העסק שלכם. זה יתרום להפצה שלו בקרב הציבור הרחב. זה יכול להיות סדרות של טיפים צ’ק, ליסטים של דברים שקשורים למוצר שאתם מוכרים לאחר מכן. שיהיה לכם גם מוצר בסיס שזה בעצם המוצר שאתם מוכרים.
השירות שאתם מוכרים ולבסוף מוצר עיקרי שזה בעצם למועדון הלקוחות שאתם יכולים לעשות ללקוחות שלכם ולשים שם מבצעים לשים שם הנחות וגם כרטיסי מועדון עם נקודות, תלוי מה העסק שלכם.
איך עובד משפך שיווקי?
היום, כל מי שעוסק בתחום השיווק כבר יודע כי רכישה היא ממש לא מהלך ספונטני או בלתי מחושב מצד הלקוחות, להפך- מדובר במהלך פסיכולוגי ארוך, מורכב ומלא בחשיבה, תכנון וקבלת החלטות. ככזה, הוא דורש אמון, התמדה וליווי צמוד של הצרכן, בכל שלב בתהליך.
זו הסיבה שבניית משפך שיווקי קלאסי מורכבת קודם כל מפניה לכמה שיותר צרכנים מתעניינים, יצירת מודעות והיכרות עם המותג, חיזוק האמון והעניין בו, ורק אז מפעילות שיווקית המיועדת לאפשר המרה או הגעה ליעד המרכזי של המשפך השיווק – כלומר: מכירה, הרשמה וכו’, תוך הבנה שלא כל הצרכנים יגיעו אל קו הסיום הזה.