מה משותף לאמזון ולוולט אלעד
מה משותף לאמזון ולוולט.
לאחרונה אני חוקר את מדע ההצלחה של עסקים, מה לעשות ככה זה אחרי שעברתי 35,000 עסקים במהלך 20 שנות הקריירה שלי.
שאני מסתכל אחורה בזמן אני ממש מנסה לנתח את היסודות שגורמים לעסקים להצליח אז מצאתי מחנה מאוד משותף בין אמזון לוולט.
שניהם מי שלא יודע זה חברות שלמעשה התחילו בלא לייצר כלום, אמזון רק במהלך הזמן התחילה לייצר בעצם מוצרים שהיא רואה שהולכים ממש טוב והיא מעתיקה אותם.
היא התחילה בעצם כחברת שיווק ומכירות ללא מוצר בכלל.
דבר נוסף, שהמזון וולט עושים הדרך שבה הם התחילו לא ידוע לרוב האנשים.
חושבים שאמזון התחילה סתם בתור חנות ספרים, אז ממש לא.
אם אתם חושבים שוולט פרצה מה שנקרא לחיינו בתקופת הקורונה כי פשוט לא היה מסעדות ממש לא.
בואו נספר לכם איך את שתיהן זיהו הזדמנות מאוד מאוד מעיניינת שיכולה להיות רלוונטית גם לכם.
אמזון בעצם זיהתה שחנות ספרים בגלל שהיא מוגבלת בגודל פיזי והיא צריכה להיות בשטח מסחרי שבו עוברים אנשים, זיהתה שחנויות ספרים מחזיקות רק את הספרים שנמכרים ביותר הם לא יכולות להחזיק מלאי של כל הספרים שקיימים בטח לא ספרים נדירים שקונים אותם פעם ב.
מה שהיא עשתה היא פשוט התחילה לחזיק את כל הספרים שיש.
בעצם יש לה את מלאי הספרים הגדול ביותר מה שגרם לזה שאנשים התרגלו לרכוש דרכה ספרים כי באמזון בטוח יש את הספר הזה.
לכן מה שקרה לאט לאט היא הגדילה ומספרים כמובן הפכה להיות עוד מוצרים והיום יש לנו את האמזון פריים ואמזון טיוי ויש לנו מלא מלא שירותים נוספים שהם נותנים.
כמובן מי שיש לו כבר את התנועה מרוויח.
עם וולט הדבר היה דומה, רוב האנשים לא הבינו את ההצלחה של וולט ואיך היא פרצה לחיינו.
וולט התחיל בזה שהוא הנגיש מסעדות שאין להם בכלל שירותי משלוחים ואין להם אתר למשלוחים למשלוחים.
דמיינו שיש איזה מסעדה ממש טובה , המבורגר ויטרינה אבן גבירול, שכולם רצו להזמין בתקופה שזה היה מאוד מאוד טרנדי.
האמת באמת המבורגר טעים, פשוט לא היה להם משלוחים, לא יכלת להזמין אלה אם כן אתה מזמין דרך וולט.
וולט התיימרו להגיד “תשמע לא משנה מה יש לך ואיזה עסק יש לך האם המסעדה שלך מספיק טובה ומספיק טעימה אנחנו נדאג להכל”.
זה מה שהם עשו, הם בעצם לקחו מסעדות שלא היו נגישות לאף אחד הנגישו אותם לכולם. לאט לאט הם צברו קהל מאמינים ועוקבים גדול מאוד והכניסו גם מסעדות אחרות.
היום אם אתם עובדים עם וולט כמוני, סביר להניח שגם כשיש שירות משלוחים למי שהייתם מזמינים ממנו קבוע אתם כבר מעדיפים ונוח לכם יותר להזמין מוולט כי פרטי האשראי שלכם שם, המערכת נוחה, הממשק מאוד יעיל ובסופו של דבר אתם אוהבים לעבוד עם דברים שאתם רגילים.
אז גם אמזון וגם וולט הרגילו אותנו לרכוש דרכם המון איך הם זיהו נישה מאוד מאוד קטנה לא מטופלת בשוק שלהם מצאו את היתרון שבו הם יכולים לבדל את עצמם וכך למעשה רכשו את אותו קהל באותה נישה של שוק.
דבר נוסף שימו לב שתיהן לא התרכזו בייצור והם רק מתעסקות בשיווק מכירות ולוגיסטיקה. למעשה אם אנחנו נסתכל על זה, זה העתיד.
יש הרבה מאוד עסקים שבסופו של דבר צריכים להתרכז בשיווק מחירות ולוגיסטיקה לא סתם תסתכלו אחורה בשיעורים שאני מעביר אני חושב שכבר לפני כמה שנים אמרתי שבסופו של דבר מי שעושה את הכסף זה מי שמביא את העבודה ולא זה שעושה את העבודה.
בדיוק כמו שבאמזון, אמזון לא כותב את הספרים ובואולט אין להם אפילו מטבח אותו דבר אפשר לדבר על הובר שאין להם מוניות או על איירביאנבי שאין להם מלון אחד ועל עוד חברות רבות ואחרות.
חברים תהייו מידענים של העתיד ותהיו עתידנים וככה אתם תדעו איך להרוויח הרבה יותר כסף ואם חסר לכם רעיונות בדיוק בשביל זה אתם עוקבים על השיעורים היומיים אנחנו נתראה בשיעורשל מחר ביי ביי