מה זה פרסום בגוגל אדס?
פרסום בגוגל היא היכולת שלנו לפרסם את העסק על ידי הצגה של מודעות / פרסומות במוצרי גוגל כמו מנוע חיפוש, דואר אלקטרוני , יוטיוב ועוד, וכן באתרים
פרסום בגוגל היא היכולת שלנו לפרסם את העסק על ידי הצגה של מודעות / פרסומות במוצרי גוגל כמו מנוע חיפוש, דואר אלקטרוני (ג’ימייל), יוטיוב ועוד, וכן באתרים נוספים ברשת המדיה. כדי לפרסם בגוגל, צריך להכיר את מערכת הפרסום שלה – גוגל אדס (Google Ads), לשעבר גוגל אדוורדס (Adwords).
גוגל מאפשרת לכולם ליצור חשבון פרסום ואפשר לחבר אליו חשבונות אחרים כדוגמת חשבון היוטיוב שלכם, חשבון גוגל לעסק שלי, גוגל אנליטיקס ועוד. המודעות בתשלום מופיעות עם המילה “ממומן” או “מודעה” כך שאפשר לזהות זאת בדרך כלל.
באמצעות מערכת הפרסום של גוגל, ניתן לחשוף את העסק ללקוחות חדשים, להביא יותר גולשים לאתר האינטרנט או לעמוד הנחיתה שלכם, להביא יותר ביקורים לחנות מקומית, להגביר את כמות הורדות האפלקיציה שלכם ועוד. המודעות שלכם יופיעו במגוון מקומות וכלים חזקים כגון תוצאות החיפוש בגוגל עצמה, גוגל מפות, חנות האפליקציות של גוגל ואתרים נוספים.
מה היתרונות של פרסום בגוגל?
פרסום בגוגל אדס שונה משמעותית מאשר פרסום במקומות אחרים, הן באינטרנט והן מחוץ לאינטרנט
1. קהל יעד גדול
הלקוחות משתמשים במנוע החיפוש למספר סיבות, החל מלחפש מידע, למצוא מוצרים או שירותים, ללמוד, לקנות ועוד. לעובדה זו מצטרפת הידיעה כי כל יום מבוצעים מיליוני משתמשים כל יום.
2. מיקומים שונים
באמצעות פרסום בגוגל, אתם יכולים לקבוע היכן תוצג המודעה שלכם. המודעה שלכם יכולה להיות כאן:
- גוגל – מעל ומתחת התוצאות האורגניות במילות מפתח שונות בגוגל.
- יוטיוב – מודעה שמופיעה במנוע חיפוש סרטונים הגדול בעולם.
- גוגל מפות – מודעה שנמצאת בעת חיפוש עסק מקומי במפות של גוגל.
- גוגל פליי – מודעה שנמצאת בחנות האפליקציות הגדולה בעולם.
- רשת המדיה – רשת של אתרי אינטרנט שונים הכוללים אתרי חדשות ותוכן.
- שופינג – מודעות שנמצאות בגוגל ובמערכות מסחר אלקטרוני.
3. מיקוד לפי מילת מפתח
ניתן למקד את את המודעות שלכם, כך שהן יופיעו כאשר הלקוח שלכם מזין את מילת המפתח ומעוניין בשירות. כמו כן, ניתן למקד לפי סוגי התאמה שונים, כלומר, כאשר משתמש מזין מילת מפתח זהה לחלוטין, מילת מפתח דומה, עם שגיאות כתיב וכך הלאה.
4. מיקוד קהל יעד
ניתן לקבוע מי יראה את המודעה שלכם, מתי ואיפה. כך למשל, תוכלו לפנות לקהל היעד שלכם על ידי התמקדות ספציפית, לדוגמה:
- מיקום גאוגרפי – ניתן למקד לקהל יעד שנמצא ספציפית באזור מגורים מסויים או שהתעניין במיקום זה.
- גיל – ניתן למקד לפי טווח גילאים ספציפי.
- מגדר – נתין למקד לגברים, לנשים או ביחד.
- מכשיר – ניתן למקד לאנשים שמשתמשים בטלפון סלולרי, מחשב או טאבלט.
- שפה – ניתן למקד לפי השפה של המשתמש.
- מיקומים – ניתן למקד לפי אתרי אינטרנט בהם המודעה תופיע.
- נושאים – ניתן למקד לפי נושאים ותחומי עניין.
- אי הכללה – ניתן לבטל הכללה של קהל יעד לא רלוונטי.
בנוסף, ניתן ליצור קהל יעד על ידי שימוש בכלים גוגל אנליטיקס או מעקב המרות גוגל אדס.
5. תקציב גמיש
אתם יכולים להשקיע כל סכום של כסף, אין מינימום ואין מקסימום. דבר שמאפשר גם לעסקים קטנים להופיע בתוצאות החיפוש ובמיקומים נוספים.
6. תמחור והצעות מחיר
גוגל מאפשרת לכם לשלם כסף עבור תוצאות וזה שונה משמעותית מפרסום מסורתי כדוגמת פרסום בעיתון מקומי. התמחור יכול להיעשות על ידי:
- תשלום לחשיפות של מודעות.
- תשלום להקלקות על מודעות.
- צפייה בסרטון.
- תמחור לפי המרות (ביצוע פעולה כלשהי כגון הרשמה בטופס יצירת קשר).
- תמחור מתקדם יותר (מיועד למי שמומחה בתחום).
כמו שאתם רואים, אתם לא חייבים לשלם סכום לחודש וזהו, אלא אתם משלמים רק עבור תוצאות.
7. סוגי מודעות
גוגל מאפשרת לכם להוסיף סוגי מודעות רבים ושונים. מודעות אלו יכולות להיות מודעות טקסט, מודעות תמונה עם טקסט, מודעות סרטונים, מודעות להורדת אפליקציה, מודעות שיחת התקשרות ועוד. כך שמדובר על מגוון רחב של מודעות לעסקים.