למה לכל הרוחות זה לא מצליח לי?!
יום אחד אני רואה את הבן שלי מנסה נואשות לפרק איזה צעצוע שלו עם מברג, הוא אומר לי שכבר שעה הוא מנסה לפתוח אותו ואני רואה אותו מיואש לחלוטין, כשהגעתי לעזור לו בשנייה ראיתי שהוא פשוט מסובב את המברג לכיוון השני, הבעיה היא שמרוב שהוא התאמץ שעה לפתוח את הבורג בצעצוע לכיוון השני הבורג כבר היה טחון וממש היה קשה לתפוס אותו עם המברג, במאמץ אחרון הצלחתי לעזור לו לפתוח את הבורג, הפעם לכיוון הנכון והפעם הבורג נפתח בקלות רבה.
לפעמים אנחנו מתאמצים מאד ולא מבינים למה משהו לא עובד, כועסים, מתייאשים, מאשימים, נוטשים וכל זה רק כי סובבנו את הבורג לכיוון הלא נכון.
שיווק באינטרנט מאד מזכיר לי את הסיפור עם הבורג כי כל פעם אני פוגש מישהו שמספר לי שאצלו בעסק זה לא עובד ושהוא “עשה כבר הכל” או שבתחום שלו זה לא עובד, לצערי הוא רחוק מהאמת, הוא פשוט סובב את הבורג לכיוון הלא נכון, הבעיה היא שהשחיקה כאן היא של כסף וזמן שמביאה למצב שאותו לקוח לא רוצה יותר לשמוע על שיווק באינטרנט ובורח לפתרונות כגון “בתחום שלי זה רק מפה לאוזן”.
החלטתי להתחיל לעזור למי שחש ששיווק באינטרנט לא עובד לו ולתת לכם את העיקרון הבסיסי שכולם מפספסים בשיווק באינטרנט, רוב העסקים מנסים להשיג לקוחות באינטרנט ולא מכירות, אסביר את ההבדל, אם אני אתר מכירות של מזון לכלבים און ליין אני מנסה להשיג מכירות, אם אני חנות אופטיקה אני רוצה להשיג לקוח שיגיע אלי לחנות ולא להשיג מכירה, כי לקוח לא יקנה משקפיים באינטרנט.
רוב העסקים חושבים שהם ישיגו מכירות או לקוח “מבושל” וכאן הטעות, כדי להשיג תוצאות בשיווק באינטרנט לעסק שלא עוסק במכירות און ליין מה שצריך למעשה הוא לבנות משפך שיווקי שעוסק בשני עקרונות:
העיקרון הראשון הוא “השגת זהויות” של לקוחות פוטנציאליים והעיקרון השני הוא לבנות “מערכת יחסים”.
עסק שיתרכז בשני העקרונות האלה, יראה פירות רבים מההשקעה שלו בשיווק באינטרנט,
מי שינסה למכור באינטרנט או להשיג לידים חמים ברוב המקרים יחווה אכזבה ולא יבין למה זה לא עובד, או מה שנקרא “ישחוק את הבורג, כי הוא מסובב אותו לכיוון הלא נכון”.
התחילו לזהות איפה הלקוחות שלכם נמצאים ובנו מערך משומן לאיסוף זהויות שלהם.
טיפ נוסף לפני סיום – מי אמר שחייבים להתחיל לאסוף את הזהויות באינטרנט? – אפילו אם הקשר ממשיך באינטרנט או במייל אפשר בהחלט לאסוף זהויות בדרכים רבות שכלל לא נמצאות באינטרנט.
מקווה שעזרתי.
נ.ב.
אם מעניין אותך לדעת עוד על התחום בקרוב אערוך סדנא בדיוק בנושא זה
ביום שלישי 11.2.14 במלון לאונרדו סיטי טאואר ברמת גן.
אשמח לראות אותך שם
שלך,
אלעד הדר