לא מתחיייבים לפני שבודקים- הרחבת העסק
אני בעד התחייבויות. אני בעד הלוואות. אני בעד שותפויות, אבל כל עוד עושים את זה בדרך הנכונה אתם יודעים לא כל דבר הוא שחור או לבן. אתמול הגיע אליי בעל עסק. למעשה הוא יותר בעל עיסוק או בעל תחביב. עוד לא החלטתי, אבל הגיע אליי בעל עסק מאוד נחמד שרצה ייעוץ עסקי, רצה לראות איך הוא מרחיב עכשיו את עסקיו והתחלנו לשבת. הוא אומר לי תשמע, אני כרגע בהתלבטויות, אני רוצה לקחת את העסק שלי ולהגדיל אותו. הציעו לי שותפות בין הגרייה, אני רק צריך להשקיע איזה חמישים או מאה אלף שקל להתחייב שם על חוזה שכירות ולהיכנס שותף ביחד עם הבחור שנמצא שם במקום אמרתי לו הכל טוב ויפה בוא תספר לי מה אתה מתכוון לייצר שם הוא אומר מה שיצרתי עכשיו, מה יצרת עד עכשיו? הוא אומר, אני מתמחה במדפים אמרתי לו מדפים מדפים. אתה יכול להתפרנס. כמה כסף עשית מזה? התחלנו לנתח את העסק שלו וראינו שהמדף הכי יקר שהוא מוכר זה בארבע מאות שמונים אז אמרתי לו ארבע, מאות שמונים פלוס מע”מ. הוא אומר לו לא ארבע מאות שמונים כולל מע”מ אמרתי לו, אוקיי, רגע, יש לך גם את החומר גלם? נכון, את המדף עצמו. אז הוא אומר כן, זה עולה בערך עוד מאה שקלים. הוא אומר, אתה רואה,
יש פה אחלה רוח, אני מרוויח. זה שלוש מאות שקלים על כל מדף אמרתי לו לא, איפה הזמן עבודה, איפה הזמן שאתה הולך להביא את הסחורה הרי בכמויות כאלה לא מביאים אותם אליך. איפה האחסון איפה הגבייה איפה התנאי תשלום, איפה הפרסום של הדבר הזה? איך אתה מתכוון למכור אותם, הוא אומר, או יש לי רעיון למכור אותם באינטרנט? אמרתי, אתה יודע מה יחסי המרה? מכרת פעם הדף באינטרנט כמה עולה ליד אחד לכמה לידים תמכור, אני אפנה אתר אינטרנט יזמינו מדפים לבד. אתה פעם עשית שיווק דיגיטלי? אתה יודע מה זה יחסי המרה? אני לא יודע, אוקי? אז יחסי המרה זה כשאתה מפרסם עשרה פנו כמה יקנו אחד שניים שלושה אולי יותר התחלתי לשבת איתו והראתי לו מה שאני רוצה להסביר גם לכם לפני שאתם הולכים ולוקחים התחייבות שותף או קונים ציוד וחושבים שזה מה שהולך להרים לכם את העסק אתם קודם כל צריכים לראות שיש לכם מודל עסקי נכון, האם המודל הוא רווחי? האם יש לו שוק? ואז שאלתי אותו כמה מדפים מוכרים, הוא אומר. תשמע, בחודש יש אלף חיפושים של מדפים אמרתי לו. כן אבל א לא כל האלף שמחפשים קונים מתוך האלף כמה אתה תיקח אומר לי אולי מאה אמרתי לו חשמל לכ אחת עשרה אחוז ממערכת
עשר מהשוק זה עצום קח בחשבון חברה כמו מאזדה היא מחזיקה עשרה אחוז משוק המכוניות מזדה לא מפסיקה לפרסם יש מלא מלא מותגים להגיע לעשרה אחוז אז עשרה אחוז פנו אליך נגיד כמה אתה צריך למכור כמה פרסום יעלה לך בקיצור, חברים. אנחנו לא נלמד אותכם את מה שלימדתי אותו, אבל אני רוצה להסביר לכם משהו. יותר חשוב מזה לפני שאתם הולכים והם מתחייבים, ולוקחים הלוואות והולכים לבנות עסק, שלא לדבר על לקחת שותף. אני תמיד אומר תשמע אחד האתגרים הגדולים בחיי, נשוי לאותה אישה שמונה עשרה שנה והשותפות אתה, זה אחד הדברים שאני עובד עליהם הכי קשה בחיי, הרבה יותר מעל עסקים. אז אתה רוצה לקחת עוד זוגיות? עוד שותפות. כמה זמן אתה מכיר את הבנאדם הזה פלוס לקחת שכירות לקנות ציוד ללכת לקחת הלוואה על אותו עסק שגם היום אתה לא כל כך מרוויח ממנו או חברים קודם כל בונים מודל עסקי בודקים שיש לך קהל יעד בודקים שיש לך רווחיות בודקים שיש שוק למוצר ורק אז הולכים ולוקחים התחייבויות כי התחייבויות לא יגדילו לכם את ההכנסות אלא אם כן יש לכם מודל עסקי נכון אז לכו ואל תחשבו כמו הרבה פעמים קוסמטיקאית חושבת לקנות מכשיר כזה, יגדיל את ההכנסה, או נגר כזה אומר אני אוסף מכשיר כזה, אלא בודקים עושים תוכנית עסקית, משקיעים עושים ניתוח ואז מחליטים, ואני תמיד בעד להגדיל ציוד על מנת להגדיל את ההכנסות. אבל בוא, קודם כל נבדוק אם זה באמת הולך להגדיל לנו את ההכנסות .