המודל העסקי של אובר ותובנות עסקיות חשובות – הרחבת העסק
מה שצריך להבין בסופו של דבר שאתם צריכים להשקיע שני דברים כדי להצליח אחד זה להתמיד. הרבה זמן עד שזה מצליח ולא לוותר מהר שזה לא עובד אלא לתקן
כמה רווחים לדעתכם צריכים להיות לחברה כדי שתהיה שווה שישים וחמש ביליון דולר אז בוא נדבר רגע על אובר אובר הוקמה בשנת אלפיים ותשע ומאז ועד היום לא ירוויח ואילו שנה אחת היום אנחנו הולכים ללמוד שיעור עסקי קטן הלובר כי צריך ללמוד מזה לא מעט אז קודם כל, כמו שאתם מבינים, החברה לא רווחית בכלל. אז איך יכול להיות? ומה המודלים? משנת אלפיים ותשע היא ממשיכה לעבוד אז בעצם קודם כל מה שגורם לרווח של אז איזה שמשקיעים ממשיכים להאמין בה, וככל שמשקיעים משקיעים יותר, ככה שווי המניה עולה עוד יותר ומשקיעים לא מוכרים אלא רק משקיעים מה שנקרא הנכס משתבחת ומתי קר עכשיו יותר מזה. מה שצריך להבין שבעצם למה הוא בכלל מחכה עם זה שירות לא רווחי אז למה לא סוגרים את זה ומיד? למעשה עובר, מחכה שיהיה שירות של מכוניות, או יותר נכון מוניות אוטונומיות הרי כבר היום. ברחבי ארה”ב אסלות נושאות לעצמן עם נהג באוטו, אבל בנסיעה אוטונומית לחלוטין ולא יירחק היום שבקרוב מאוד מה שנקרא היו מוניות אוטונומיות, שאתה נכנס. אין בכלל נהג, אתה אומר לאן אתה רוצה לנסוע והיא לוקחת אותך. זה לא מדע בדיוני, זה לא מסר את זה פה. אוטוטו מאחורי הפינה. אבל למה אני בכלל מעביר לכם את השיעור הזה? כי אלף צופים שזה יהיה רק עוד עשר שנים. כמה מכם היו מוכנים להמשיך להשקיע בחברה, להפעיל אותה? להפסיד עליה כסף? וה לחכות למשהו שאולי יהיה עוד עשר שנים יכול להיות עוד שמונה זה בערך כמו לבקש לאיזה אישור בנייה מעיריית ת”א אתה לא בטוח מתי זה הולך להגיע רק פה בטוח שזה לא יהיה בזמן הקרוב אז קודם כל שהוא ראשון שלנו כבעלי עסקים, זה ללמוד שאם אתה רוצה לפגוש את הכסף הגדול כדאי שתהיה סבלני ותמתין הדבר הבא והוא באמת קובע את הנכס הגבוה של עובר זה כמות המשתמשים שלה והתפוצה שלה בעולם זה רשת עולמית שאמנם לישראל לא הצליחה להיכנס בגלל התנגדויות של לוביסטים שבעצם רצו למנוע ולשמור על הפרנסה של נהגי המוניות. לא נכנס למחלוקת הזו. ובעצם מה שמרוויחים זה מה התנועה של האנשים עכשיו? בוא ניקח את זה לעסק שלכם בכל פעם שאתם מנסים משהו שלושה חודשים, האם זה נראה לכם, רציני או נגיד תארו לכם שעובר יום רואים בו ננסה שלושה חודשים לא שלושה חודשים שנה. אולי שלוש שנים אז כמובן שחברות כמו אובר לא היו קמות והרבה מאוד חברות ומודלים אחרים הם שנים הפסדים עד שהם מוכיחים את עצמם אז קודם כל לאבא בפעם הבאה במקום לנסות משהו תגרמו לו לעבוד ותתמיד או שם קוצרים את הפירות האמיתיים ודבר נוסף הוא בר משקיע במשהו אחד, וזה רכישת כמות גדולה של משתמשים, כי תמיד יהיה אפשר למכור להם רק עוד משהו אחד תחשבו שיוסיפו למכור, לא יודע בקבוק מים לכל אחד, הצעה של מה שנקרא בוא תעשה מנוי לספוטיפיי תוך כדי אני אגיע. סליחה, אני אגע שלוקחים אתכם, בואו תוסיפו עוד איזשהו שירות אחד קטן, תציעו להם ביטוח לא משנה מה עוד משהו אחד קטן למיליוני אנשים והכל יהיה בסדר. כל מה שצריך להבין בסופו של דבר שאתם צריכים להשקיע שני דברים כדי להצליח אחד זה להתמיד. הרבה זמן עד שזה מצליח ולא לוותר מהר שזה לא עובד אלא לתקן ולהמשיך, והדבר השני כל הזמן להגדיל את רשימת התפוצה ברשימת הלקוחות שלכם, כי בסוף זה מה שקובע את השווי שלכם .