הכן את עסקך לקיץ
עם ישראל ידוע בכך שבחודשים יולי אוגוסט הוא לא מן הנמצא, לפחות לא בישראל, בשנים קודמות יכולת למצוא את רובו בטורקיה בשנה הזאת זה כבר לא נראה מה שיקרה, אך זה בטח לא ימנע ממנו לנוס למקומות דומים, הרי מי אוהב להישאר בלי פתרון לילדים שנמצאים בחופשת הקיץ שלהם ובחום הקודח של מדינת ישראל.
אז כדי שלא “תופתעו” מהקיץ אני מגיש לכם שלוש עשרה טיפים שיעזרו לעסק שלכם לעבור את הקיץ בשלום.
1. חופשות – עובדים רבים לוקחים את החופש שמגיע להם דווקא בחופשי הקיץ כדי שלא תישארו בלי עובדם בקיץ דאגו מבעוד מועד להוציא הודעה כללית לכל העובדים ולציין כי על החופשות לחודשי הקיץ להיות מוסדרות מראש על בסיס כל הקודם זוכה וכי לא תתאפשר חפיפה של חופשות כאשר מדובר בעובדים שאמורים לגבות אחד את השני ולכן העובדים מתבקשים להגיש מבעוד מועד את תאריכי חופשת הקיץ שלהם במידה והם חפצים בה. כך תוכלו להימנע ממורת רוח של העובדים ומאי נעימות שלכם כמנהלים שלעיתים נתקלים בדילמה האם לפגוע בעסק לטובת שביעות רצון העובד.
2. אל תסתפק בעליה העונתית מקסם אותה – ישנם עסקים רבים שמרווחים מהעונתיות בקיץ תחומים כגון תיירות, בילויים, חנויות בקניונים, משתלות, גני ארועים, מתקיני מיזוג אוויר וכיוצא באלה. החוכמה הוא לנצל את המקסימום מהתקופה הזאת. עסקים רבים מורידים את הרגל מהגז בגלל שיש עליה בהכנסות בתקופה זו, דווקא בגלל שכל המתחרים שלך נכנסים ל”תרדמת” ומפסיקים לפרסם, צא בגל של פרסומים ובמבצעים עונתיים ומקסם את ההכנסות מהעונה. אתן לכם דוגמא של אחד מלקוחותינו, מנהל קאנטרי קלאב מאיזור הצפון שיוצא לכבוד החופש הגדול בשדרוג מנויים לכל מי שיש לו מנוי יחיד או זוגי למנוי משפחתי רק לחודשי הקיץ, כלומר כל מי שעד היום היה מנוי רק לחדר הכושר בקאנטרי יכול לשדרג את המנוי למנוי לכל המשפחה בתוספת תשלום לחודשים אלו בלבד, כמובן שהמחיר מעט יותר גבוה מהחלק היחסי של חודשיים ממנוי של שנה אך הלקוחות מוכנים לשלם זאת כי מדובר בפתרון מעולה לשאר המשפחה. פעולה זו בלבד גורמת לאותו לקוח להכפיל את הכנסותיו השנתיות רק מזה.
3. תגבר את כוח האדם שלך – התכוננו מבעוד מועד, הכשירו כוח אדם לתגבור לפחות שבועיים מראש, דאגו שברגע שמתחילה העליה לרגל יהיה מי שיתן לה מענה, אין דבר כואב יותר מלקוחות שפוקדים חנות לא מקבלים שירות והולכים. לא פעם ראיתי עסקים שלא התכוננו לתקופה בה ידעו מראש שעומדת להיות עליה בתנועת הלקוחות (חג, קיץ, מבצע מיוחד וכו’) ופשוט הפסידו הכנסות פוטנציאלות ממש כמו כסף שנוזל בין האצבעות.
4. הצמיחו את מועדון הלקוחות – לפני פסח האחרון באחת מפגישות הייעוץ עם לקוח שנמצא בייעוץ עסקי בחברת Success , נמצא כי אחת הפעולות השיווקיות החזקות ביותר שלו היתה מועדון הלקוחות. הבעיה היתה שהוא היה קטן ומיצה את עצמו מאד מהר. קצב הגדילה של המועדון היה קטן מאד לקוחות בודדים הצטרפו אליו בכל שבוע ורובם באמצעות האינטרנט. בפסח ידענו שעומדת להיות לו עליה בכמות הלקוחות החדשים שפוקדים את בית העסק, אך המנהל אמר כי הוא לא מצליח לשכנע אנשים להירשם למועדון ובטח לא בזמן לחץ כשיש תור בקופה. הפתרון היה פשוט הצבנו רול-אפ שהיה כתוב בו שאם אתה מעוניין לקבל 10% הנחה כבר בקנייה הנוכחית (שזה גובה ההנחה לחבר מועדון), אנא מלא את השובר והגש אותו בזמן החשבון, על הרול-אפ צוייר מבעוד מועד חץ שהצביע על מעמד שולחני שהכיל טפסי הרשמה ועטים, וממש ליד דאגנו שיהיה שולחן נוח לכתיבה ונחשו מה… כמעט כל מי שניגש לקופה הגיע עם טופס מלא ולמעשה בתוך 10 ימים בלבד צרפנו מאות לקוחות חדשים למועדון הלקוחות.
5. שעון קיץ – השעות ארוכות וחם להסתובב בחוץ, אנשים רבים משאירים את הקניות שלהם לשעות האחר הצהריים המאוחרות כדי לא לצאת מהבית בחום הקודח של שעות היום בחודשי הקיץ. בהתאם לכך, ממליץ כי תאריכו את שעות הפתיחה, שעון הקיץ משאיר אור עד השעות המאוחרות. כדי שלא רק אתם תהיו מודעים לכך דאגו ליידע את הלקוחות שלכם באמצעות דיוור למועדון הלקוחות וללקוחות החדשים הדגישו את שעות הפתיחה המאוחרות בפרסום שלכם.
6. ארטיקים – אם אתם סוג של עסק שהקהל שלו נכנס ויוצא מהרחוב לא תאמינו איך ירגיש לקוח שבסיום הקנייה מקבל לידיו בדרכו החוץ קרחון קר ומתוק, זה אפקט WOW מדהים שעולה לבית העסק כ- 0.70 אג’ והוא תמיד מעלה חיוך על כל לקוח בכל גיל, אם כמות הארטיקים מצדיקה זאת חברת הארטיקים אף תספק את המקרר ואם לא יש לא מעט חברות שמשכירות אותם.
זה לא משנה איזה עסק אתם, הקיץ מגיע עכשיו השאלה אם תהיו מוכנים….
בהצלחה,
אלעד הדר, מנכ”ל קבוצת Success