אסטרטגיה שיווקית
אל תהפכו את הגימיק להיות העיקר אלא תזכרו מה העסק שלכם ותשתמשו בגימיק כדי להבליט את המוצר העיקרי .אסטרטגיה-שיווקית .
מה האסטרטגיה השיווקית שלכם?
לא! לא הפרסום, לא התקציבים שאתם מוציאים, אלא מה האסטרטגיה השיווקית שלפיה אתם פועלים?
כשאתם לא יודעים את זה או לא עושים את זה נכון התוצאה היא שאתם נותנים הרבה הנחות או מפרסמים
המון ולפעמים אפילו גם שניהם לא עוזרים.
כך הגיע אליי ליזה (שם בדוי) עם עסק והיא לא מבינה למה הוא לא עובד.
היא כבר שנתיים עם העסק, לקחה חברת מיתוג מהמובילות בתחום שעלתה לה 30,000 שקלים בכדי לבנות לה מיתוג.
הם עשו לה אתר יפה ובידול מאד מאד יפה, לקחו את כל העסק שלה תמחרו אותו ויצרו אריזות למוצרים
ואפילו היא השקיעה ועשתה קורסים אבל יש בעיה אחת קטנה – שום דבר לא נמכר.
היא הגיע אליי ועשיתי אבחון.
אני מסתכל על הכל ואומר לה מה העסק שלך?
היא אומרת לי: “אני באתי מרקע של מנהלת משאבי אנוש מה שנקרא בשפה המקצועית HR. אני יודעת
לעשות השמות של עובדות בתחום ההייטק ואני יכולה להרוויח הרבה מאוד כסף על כל השמה”.
אני מסתכל שוב על האתר שלה ואני שואל אותה מה זה “הסטיילינג”?
והיא עונה: “סטיילינג זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות, למעשה הבנתי שאם אני עוזרת למישהי גם לעשות
סטיילינג היא יכולה להתקבל יותר בקלות למקום העבודה כי זה הרושם הראשוני”.
עד כאן הכל בסדר זה מאוד מאוד הגיוני.
הבעיה היא שבאסטרטגיה השיווקית הפכו את הגימיק (הבידול) לעיקר ועל זה בעצם בנוי כל האתר.
האתר שלה לא עוסק ב-״איך תמצאי עבודה״ אלא ב- ״בואי תתעסקי בסטיילינג שלך.״
הבידול והעיקר הם 2 דברים שונים.
הם הבינו שסטייליניג הוא הבידול והחליטו שכל המיתוג יהיה סובב סביבו.
הם בנו אתר, הכינו סרטוני תדמית, תמונות תדמית והכל היה באמת באמת יפה ומושקע אבל שום דבר לא עבד.
זה כמו סוכר בכוס קפה – קצת סוכר זה מתוק וטעים אבל הרבה אם תשים הרבה סוכר לא יהיה בא לך לשתות את הקפה.
למעשה הייתה פה רק בעיה אחת מאוד מאוד גדולה והבעיה זו העובדה שלקחו את הגימיק והפכו אותו להיות העיקר.
כל מה שצריך לעשות זה בעצם להבין שאין פה שום אסטרטגיה שיווקית נכונה כי שסטייליניג זה הבידול ולא העסק!
לצערי הרב מאד הקשתי עליה כששיקפתי לה את הנתונים.
בהתחלה היא לא רצתה לראות את זה או להאמין אבל בסוף היא הבינה שאני צודק ועכשיו צריך לבנות
את כל האתר מחדש, את כל האסטרטגיה מחדש, את כל המחירונים ולמעשה כל ה-30 אלף שקל שהיא השקיעה הלכו לפח.
אמנם נשאר לוגו מאוד יפה אבל אפילו מה שמבליטים שם הוא פשוט לא נכון.
המסר שלנו להיום מתחלק לשניים
1.אל תהפכו את הגימיק להיות העיקר אלא תזכרו מה העסק שלכם ותשתמשו בגימיק כדי להבליט את
המוצר העיקרי ולא שהוא יהפוך להיות העסק עצמו.
2.ששאלתי אתכם בהתחלה מה האסטרטגיה השיווקית שלכם, אם לא ידעתם לענות אז יש לנו סדנה
שנקראת ״סטראטגוס – אסטרטגיות שיווקיות״ סדנה שפתחתי אותה בדיוק בשביל זה.
שלכם,
אלעד הדר