תפסיקו להתרכז בשיווק זו בכלל לא הבעיה – הרחבת העסק
בואו נפתח את הבוקר עם חידה בניהול, אז הגיע אליי מוטי על מנת שאני אעזור לו בפרסום.
בעסק טכנאי מזגנים שבשנה האחרונה עשה רבע מיליון שקל. נשמע הרבה ממש ממש לא, כי אם המחזור ברוטו או סה”כ עשרים עשרים, ואחד עשרים ושתיים אלף שקלים עדיף שיהיה שכיר אבל חכו זה לא נגמר פה כמובן שלמוטי יש גם חומרי גלם שהוא קונה, מה שנקרא בענף הברזלים, ולכן כשהוא קונה מזגנים אוצרות או כל מיני דברים כאלה מפחית לו את הרווחיות עוד יותר, והבעיה עוד לא שם. מוטי רצה מאוד להגדיל את העבודה. אוטוטו מתחתן בספטמבר ומאוד מאוד רוצה שיהיה לו עסק יציב בבסיס.
מוטי הלך ל מיטב היועצים, שכמובן אמרו לו מה שאתה חייב לעשות זה. לפרסם
אז הוא התחיל לפרסם באלף שקלים פה ובעוד אלף שקלים פה ואמרו לו לא אחי זה לא רציני אתה צריך לפרסם יותר והגיעה למצב שמוטי שלנו. מפרסם בשבעת אלפים שקלים בחודש ולמעשה הוציא רק בחלק האחרון של השנה כבר שבעים אלף שקל שמעתם נכון שבעים אלף שקלים הוא התחיל קצת, ואז עלה, עלה, עלה.
רק מה שקורה הוא לא מנהל crm ומבדיקה שעשיתי איתו גילינו דבר מחריד, או נתן לי את הטלפון שלו, שאני אעבור על הלידים ואני אראה. ראינו שהוא מקבל בממוצע משהו כמו עשרים לידים וזה לא נגמר שם מקסימום היו, לו שלושים לידים בחודש מתוכו מצליח לסגור משהו כמו שלושה זאת אומרת שהתחשבו שעלות ממוצעת לסגירה או לאלו אלפיים שלוש מאות שקלים אמרתי חידה תמשיכו לעקוב אז איפה הבעיה של מוטי בעסק שלו? האם הבעיה היא בלידים? האם הבעיה היא ביכולת הסגירה שלו? אז המשכתי לחקור ולבדוק ואז שאלתי, מה העסקה הממוצעת של מוטי עושה? מסתבר שהרווח הממוצע שלו בעסקה יכול להיות רק משהו כמו שמונה מאות עד אלף מאתיים שקלים יש פה בכלל בעייתיות גדולה מאוד במוצר, שמוטי משווק ומוכר ולמעשה הוא אף פעם לא הצליח לסגור ביחס של אחד לאחד, כי אין כזה דבר.
הוא אף פעם לא יצליח להשיג לידים בחינם. אמנם אנחנו יודעים גם להשיג לידים בעשרים שקלים ולא כמו שהוא משיג לידים במטעים שקלים, אבל זה בכלל לא העניין כי גם בעשרים שקלים זה לא עושה שכל. אז מה הפתרון? הפתרון מתחיל הרבה הרבה לפני שהוא בכלל פתח את העסק שלו. בוא נבדוק מה התמחור שלו, בוא נבדוק את סל המוצרים שלו, בוא נעשה לו עכשיו פיתוח עסקי בו נמצא לו בידול באזור שבו הוא נמצא אל מול המתחרים שלו, כדי שיוכל לגבות סכום יותר גבוה ולא מחירי שוק.
כמו כולם ורק להתחרות, מסתבר שהוא מתחרה בחברות ענק שמציעות תשלומים שהוא לא יכול להציע, כי הן מחזיקות גם את הציות ומעוות אותו ובסופו של דבר הכל מתחיל בבסיס. לג’וני חסרה אסטרטגיה. גוני התחיל את העסק שלו עם המון נכונות ומוטיבציה אבל זה לא מספיק ותישארו כי אני הולך להסביר לכם איך אני יכול לעזור לכם, כי יכול להיות שגם אצלכם בעסק זה ככה. אם אתם מגיעים למצב שמה שנקרא אתם מפרסמים וזה לא כלכלי, אז אולי אתם פשוט מפרסמים את המוצר הלא נכון או את העסק הלא נכון? ובכלל, צריך להתחיל הרבה לפני ובאסטרטגיה. הרבה אנשים לוקים בחסר בתכנון האסטרטגי שלהם ובכלל בביסוס של העסק.
ובדיוק בגלל זה אני הולך לקיים את כנס צמיחה בטוחה. אלפיים עשרים ושלוש עשרים ושבע לחודש יום שישי ממש אוטוטו ונראה לי שכדאי שגם אתם תהיו שם אני הולך ללמד שם מה הם אותם יסודות עשרים ושישה יסודות שאם הם חסרים לכם מה זה עוזר שאתם יודעים להתקין מזגנים ולעשות פרסום זה אף פעם לא התחבר ביחד לכדי רווח ורווחה כדי להגיע לרווח ולרווחה אחד מהיסודות שאנחנו צריכים לדוגמה זה לדעת בכלל לעשות פיתוח עסקי ולבנות את הסל מוצרים שלנו עוד משהו אני אגלה לכם כבר ספוילר זה
גם נושא התמחור איך בכלל עושים תמחור נכון ומה הכללים לתמחור אחר כך מה לגבי אסטרטגיה שיווקית נכונה אולי בכלל פייסבוק זה לא מקום טוב ולא להשיג לידים, ויש מקום שאתה יכול להשיג אותו בשני שקלים לליד ויש כזה בתחום שלו. אז אם אתם רוצים לדעת יותר למה אתם מחכים, איך יכול להיות שאתם עדיין לא רשומים לכנס צמיחה בטוחה? אלפיים עשרים ושלוש כבר המון זמן שלא עשיתי כנס. תשעים ושבעה שקלים כולל מע”מ והם מקבלים במתנה את הספר החדש שלי צמיחה בטוחה ושבעים ותשע שקלים כלול בת תשעים ושבעה שקלים אז יאללה חברים אני מחכה לכם בכנס היה לנו ככה הפתעה לקראת סוף הסרטון זה לא סוג של אפקט.