תאונת פורשה באלפים ולקחים ניהולים – הרחבת העסק
אם אתם תאבדו את העשתונות, לא יילחם בך עם קבוצה הילדים שלכם לא ישמחו לכם, בת הזוג שלכם. לא תסמוך עלינו. בן הזוג שלכם לא יסמוך עליכם?
זה פעם ראשונה שזה קורה ממנה. שנים רבות היתה לנו תאונה, בטיול האחרון באלפים. לא סתם תאונה. היה טוטלוס ריסקו פורשה לחלוטין, ובואו נראה מה אפשר ללמוד ממה שקרה שם? לא נעים. אבל אתם יודעים, החיים שלנו זה בית ספר אחד גדול, ולפחות בוא נרוויח ביחד את השיעור. אז הכל התחיל שאחד הנוסעים עשה תאונה וקראו לי ואמרו לי תשמע, אלעד, לא משנה גוני עשה תאונה כמובן. עשיתי אחורה פנה וחזרתי כדי לעזור ולטפל בסיטואציה, אבל דבר ראשון שעשיתי זה אמרתי לכל שאר הקבוצה הטיול שלכם לא צריך להיפגע. תמשיך ונתתי להם את הנקודות הבאות וחזרתי לטפל בסיטואציה. קודם כל הרגשתי את מי שעשה את התאונה, כל אחד. איך אומרים את הרגיעה שהוא היה צריך? יש שם גם בחור שעשה את התאונה וגם נוסע, ותודה לאל שניהם בסדר גמור. הנזק היה רק לרכוש, אבל הבעיה הראשונה שהיא התמודדנו איתה הייתה שהרכב שבר את שני הגלגלים השמאליים שלו, ולמעשה אי אפשר היה להזיז אותו לחלוטין כי הוא התנגש בגדר הפרדה ממול. ומה שהיינו צריכים זה להזיז אותו מעלייה לחניה של איזשהו מוטל דרכים כזה. אנחנו פשוט חסם לו את החניה. שלהם ניסינו להזיז אותו ולא הצלחנו בכלל. ואז, ברגע של תושייה, פתאום ראיתי איזה פועל לי ראייה עם משאית וניסיתי להסביר לו שאנחנו צריכים ממנו עזרה, למשוך את המכונית שניתקה הריקוד דובר איטלקית ולא מדבר מילה באנגלית וחוץ מלהגיד לא פורש קפוטה את זה הוא הבין. אז לא ידעתי להגיד לו כלום, ובסופו של דבר הצלחנו באמת לגרור את הבור שווה להזיז אותה וזה הדבר הראשון. הדבר השני כמובן היה. איך בפורשה שזה רכב לרוב של שני מקומות מחלצים עכשיו שני נוסעים נוספים שאין לנו אז דאגתי להחזיר מהטיול את הרכב היחיד שיש בו ארבעה חמישה מקומות ליתר דיוק עשינו חלוקה מחדש של הרכבים כי באותו רכב היו ילדים בפורשה תשע מאות אחת שאפשר לשים ילדים מאחורה. ממש יש מקום קטן, העניין שהיחיד שסמכו עליו שייסע עם הילדים ועם האמא של הילדים זה איתי. חילקנו ככה את הרכבים. יצאנו לדרך ודאגנו קודם כל. הביא את כולם למלון, שם דאגנו לה נרחבים חלופיים, אבל יותר חשוב מזה דאגנו לנתח מה קרה. ישבתי עם מי שעשה את התאונה. קודם כל ניתחנו את האירוע, הבנו למה זה קרה, טיפלנו בו ובא נוסעיה כדי להוריד שלא תהיה חס וחלילה, איזושהי חרדה או משקעים, כי אחרת הם לא יוכלו להמשיך לעשות את הטיול ורצינו שהם ימשיכו לטייל ביחד איתנו
משם. השלב הבא היה לטפל בקבוצה עצמה, זה שוק לקבוצה, זה לא נעים, זה גורם לפחד ישר לכולם. אז לא רק שניתחנו את המקרה. אלא הסברנו מה קרה, ניתחנו את זה ביחד עם מי שעשה את התאונה בעצמו. הסברנו לכולם למה זה קרה ואיך זה לא צריך לקרות להם. זה דווקא בן אדם שקרא שהוא עושה משהו שדיברתי עליו. באותו בוקר. התאונה קרתה קודם כל בגלל עודף ביטחון. זה מישהו שמגיע איתי כבר הרבה שנים לטיולים. הוא בא עם עודף ביטחון ומסביבו לסיבוב קיבל יותר מדי ביטחון ועשה שם תאונה נוספת, שזה אפשר לנתח את זה בפני עצמו, כי שיעור בפני עצמו, מה שקרה זה שכשהוא ראה שהוא מחליק הוא פשוט. עבר את כל ההגה ודפק ברקס מאוד מאוד חזק, מה שגרם לזה שלא היה לו היגוי בכלל והוא פשוט המשיך ישר לתוך הקיר. לא משנה כמה abs היה לו. היה לו כביש רטוב והוא פשוט גרם לה גלגלים לאבד אחיזה לחלוטין. כי ברגע שאתה שובר את כל ההגה האות הוא ממשיך ישר ועוד מעט תבינו איך הכל מתחבר למסר שאתם יכולים ליישם בעסק שלכם. דאגנו להם דאגנו כמובן לרכב חלופי כדי שהם יוכלו להמשיך לנסוע. הם כמובן גם עזרו בזה. אחרי הכל, הם צריכים לבחור במים נוהגים מחר. כך ומשם, מה שעשינו זה בעצם טיפלתי בכל הסיטואציה. קודם כל טיפלתי באנשים, טיפלתי ברכב, טיפלתי בחברת ביטוח, טיפלתי בלהרגיע את הקבוצה, טיפלתי בה לנתח את האירוע. שימו לב בכמה דברים אתם צריכים לטפל כשיש לכם נזק בארגון או בסיטואציה מסוימת, אתם צריכים לדאוג קודם כל לנתח את המקרה שהוא לא יחזור על עצמו. אתם צריכים להרגיע את כל מי שהיה מסביב טראומה יכולה להיות גם בארגון קשה, עובד מתפטר של לקוח גדול, עוזב כשיש איזשהו איום ממשי על העסק. אתם צריכים להכיל את כולם. אחרת מה שיקרה הם בעצמם לא ישמחו אליכם. זה בעצם הדבר העיקרי. בסופו של דבר יש קורות סיטואציות כאלה בחיים, בקבוצה שלכם, עם המשפחה שלכם שפתאום אתם נתקעים באמצע הדרך עם אותו לא חס וחלילה תאונה או שיש משבר בעסק שלכם. זה הרגע שמי שמסיים יוכל להחליט. האם אתה בן אדם ללכת אחריו, להקשיב לו ולסמוך עליו או אתה בן אדם שמאבד את העשתונות, יושב בוכה, אובד עצות או נכנס לי בלבול, מכירים את האנשים האלה. שהם פשוט לא מתפקדים בכלל, הם רק זזים בתנועה כרית ולא מייצרים שום דבר. היה חשוב מאוד ללמד את הקבוצה מכרה כדי להפיק מזה את הלקחים כדי להוריד את מפלס הפחד וגם לטפל באנשים עצמם שקרתה להם התאונה, כדי שיוכלו לחזור וליהנות. אתם צריכים להבין שאתם הנתון היציב למי שנמצא סביבכם. אם תנהגו כך, תוכלו לבנות קבוצה ולהוביל אנשים ואנשים ישמחו ללכת אחריכם כי הם סומכים עליכם. אנשים סומכים על מי שמראה ביצועים ולא על המנהיג הכי נחמד באותו רגע. אני פשוט חילקתי הוראות, דאגתי להרגיע את כולם, חייגתי למי שצריך. הייתי קשוח עם מי שצריך עם חברת השכרה. לצורך העניין, הכל כדי להשיג את התוצאה הרצויה וכשאתה משיג אותה. כולם ישמחו עליכם. אם אתם תאבדו את העשתונות, לא יילחם בך עם קבוצה הילדים שלכם לא ישמחו לכם, בת הזוג שלכם. לא תסמוך עלינו. בן הזוג שלכם לא יסמוך עליכם? וכמובן, לא אנשים מסביב לחוליות נתון יציב עבור כולם ביקורת לכם תקלה, תדעו לתחקר אותה כדי ללמוד איך היא לא תקרא לכם שוב, כמובן. אני גם הפקתי את הלקחים. מה צריך לעשות בטיולים הבאים, t שבע שנים לא קרה לי דבר כזה, זה פעם ראשונה שזה קורה ואני לא רוצה שזה יקרה יותר, וכמובן אתם צריכים בסופו של דבר להפיק את הלקחים ולהרגיע את כולם. כדי שגם הקבוצה עצמה תוכל להמשיך. איך אומרים בראש רגוע וזה מה שקרה? המשכנו להנות ולא קרה מעבר לזה, שום דבר נוסף.