שיווק ממומן לעסקים
שיווק ממומן הוא אחד מכלי הפרסום היעילים והמשתלמים שיש לנו כיום, והניסיון שלי בעולם השיווק באינטרנט לימד אותי שהוא יעיל עבור חברות קטנות
שיווק ממומן הוא אחד מכלי הפרסום היעילים והמשתלמים שיש לנו כיום, והניסיון שלי בעולם השיווק באינטרנט לימד אותי שהוא יעיל עבור חברות קטנות ובינוניות באותה המידה שהוא אפקטיבי עבור חברות גדולות.
שיווק ממומן מאפשר לכל חברה, בכל סדר גודל, להיחשף ללקוחות חדשים, להגדיל את המודעות למותג ולייצר עוד ועוד הכנסות, כאשר היופי בפרסום ממומן הוא שמשלמים רק על פעולות שמבצעים הלקוחות ולא על עצם הפרסום עצמו או על עצם החשיפה, כפי שקורה באמצעי התקשורת המסורתיים.
שיווק ממומן הוא למעשה מודל פרסום חדש יחסית שהחל עם חדירת האינטרנט לחיינו.
תחילה הוא יושם על ידי חברת גוגל במערכת גוגל אדוורדס המפורסמת (כיום: גוגל אדס) ולאחר מכן הוא אומץ על ידי פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, תוכניות שותפים ועוד חברות. כיום המודל העסקי של שיווק ממומן שולט ברשת וטוב שכך כי במודל זה אנחנו משלמים אך רק אם אנחנו מקבלים משהו – קליקים, לייקים, עוקבים, מעורבות, רכישות או מילוי פרטים אישיים אבל שיווק ממומן טומן בחובו עוד לא מעט יתרונות עבור עסקים.
שיווק ממומן מאפשר לבעלי עסקים לתכנן, ליצור ולהשיק קמפיינים פרסומיים באופן מיידי.
לא צריך להמתין במשך חודשים עד שאתר האינטרנט יגיע לראש תוצאות החיפוש האורגניות.
מרגע שמסיימים את הקמת הקמפיין בגוגל, בפייסבוק, בלינקדאין ובאינסטגרם, יש להמתין מעט לאישור הקמפיין ולאחר האישור הקמפיין באוויר. אישור הקמפיינים יכול לקחת כמה שעות כך שבמקרים רבים אפשר לצאת עם קמפיין פרסומי מהר מאוד ולהיחשף למאות אלפי לקוחות פוטנציאליים.
מערכות הפרסום הממומנות של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק הן מן המתקדמות והמשוכללות בעולם, ותודות לטכנולוגיות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה מערכות אלו עוזרות לנו למקד את מאמצי הפרסום שלנו לקהלי היעד המדויקים ביותר עבורנו ולקהלים בעלי נכונות גבוהה יותר לרכוש את מה שיש לנו להציע.
מערכות הפרסום של חברות אלו מציעות לנו פילוחים של קהלי יעד לפי תחומי עניין, טווח גילים, מיקום גיאוגרפי, שפה, התנהגות, תחומי עיסוק ועוד, ולהציג מסרים שיווקיים שונים לקבוצות שונות של קהלי יעד, או כפי שקוראים לזה בשפה המקצועית – טִרְגּוּט .
זה חסכוני מאוד מאחר שזה מאפשר לבעלי עסקים, כמוכם, למקד את מאמצי השיווק שלהם בלידים איכותיים ובלקוחות פוטנציאליים עם מוטיבציה גבוהה לרכוש.
לא מבזבזים כסף על חשיפה מיותרת לקהלים שהסיכוי שירכשו קטן עד אפסי וזה יתרון שקשה למצוא באפיקי שיווק אחרים.