מנהל טוב בודק פעמיים – הרחבת העסק
אבל אני תמיד עושה דאבל צ’ק על מישהו שנותן לו פעם ראשונה ושניה אחר כך אני משחרר כי גם להיות פריק קונטרול זה לא הדבר הטוב בכלל.
ישנן רמות שונות לניהול איכותי, וככל שתעלו את הרמה שלכם תשפר את הביצועים שלכם. כל אחד יודע שהשאיפה שלי היא שכל אחד שאני עובד איתו יגיע לרווח ולרווחה. וכדי להגיע לזה אתם חייבים להקפיד על הכללים הבאים:
רוב המנהלים שאני שם לב מה שהם עושים הם מוציאים הוראה ולא עוקבים אחריה. המנהלים היותר טובים מוציאים הוראה ועוקבים אחריה כדי לראות שמטפלים במה שהם ביקשו. מנהלים עוד יותר טובים מהם הם אלה שעוקבים אחרי. זה עד שהם מקבלים. דן מה שנקרא בוצע, מקבלים מייל בוצע. אני למדתי שכדי להיות מנהל מעולה אני צריך להקפיד שלב אחד יותר מאוחר מזה ואני רוצה לתת לכם דוגמה בדיוק מה קרה.
לא מזמן חזרתי מהטיול שלנו באלפים. זה טיול מדוקדק מאוד שכל יום עוברים ממלון למלון, עוברים מעברי הרים מטורפים. תכננו טיול שונה כי הפעם הטיול היה חורפי ובשלג. ולקחתי סוכן נסיעות שילווה אותנו בטיול כדי שידע בדיוק איזה מעברי שלג פתוחים ואיזה לא. ואמרתי שאני תמיד מאמין בבעלי מקצוע שהם יותר טובים ממני כדי לעשות את העבודה, שאני אולי לא מספיק טוב, בה שילמתי ממיטב כספי ולקחתי את אותו מדריך טיולים באמת שיתכנן לנו את המסלול. הגדרתי לו שאני מעוניין,כי כשכמות קילומטרים לקחתי בחשבון את הטיול הקודם אמרתי לו תוריד טיפה, כי זה היה קצת יותר מדי לאנשים לנהוג כל כך הרבה. מה גם שעכשיו זה הולך להיות בשלג. לתכנן לנו מסלול שכל יום נעבור ממלון למלון, וכך הוא שלח לי את הנקודות. קיבלתי לכל יום את כמות הנקודות הרצויה ואת תכנון המסלול ואז יום לפני הטיול עשיתי מה שאני תמיד עושה על כל מתנה שאני נותן. אני עושה עליה דאבל צ’ק. זאת אומרת, אני לא מסתפק בזה שאומרים לי זה בוצע. אני גם לא רק עוקב אחרי זה, אלא אני בודק את זה פעמיים, ומה שעשיתי פשוט עשיתי סימולציה של כל המסלול מה אנחנו אומרים לנסוע גיליתי חריגה שלא פחות משלוש מאות קילומטרים. עכשיו אני רוצה להסביר לכם מה זה אומר. זה אומר שאם ביום ממוצע אנחנו עוברים כמאתיים חמישים עד שלוש מאות ק”מ. אנחנו נצטרך להוסיף לכל יום נסיעה שלנו בערך עוד שבעים שמונים קילומטרים וזה יהיה מתיש כי אנחנו הולכים לנסוע בשלג.
אנחנו תכננו לנסוע פחות כדי ליהנות ממלונות הספא, וכשפניתי לאותו סוכן נסיעות ואמרתי לו תגיד, קבענו על כמות מסוימת. התשובה שלו הייתה פשוט מהממת ורק תראו כמה אפשר לטעות, אומר אלעד. ראיתי מקומות ממש יפים שלו היה שווה שתפספסו אז הוספתי לכם אותם למסלול. מבחינתו הוא נתן חליפין בשפע. הוא דאג לנו ל מעבר הוא דאג לה מקומות מהממים והוא אמר תראו נעשו לכם טיול הרבה יותר יפה. מבחינתנו זה יכול להיות גזר דין נוראי כי היינו נתקעים בשלג בחושך. יכולנו לעשות תאונות כי לנהוג בשלג בחושך, זה בכלל לא כיף. אנשים היו מגיעים מותשים וכועסים ולא רק זה חברת ההשכרה שמזכיר את אור שהיא מודדת לכם את זה לפי קילומטרים. לפני תחילת הטיול הייתה מצהיר כמה קילומטרים אתה הולך לעשות, וכל קילומטר נוסף יכול לעלות בין שניים וחצי יורו לפורש רגילה ועד ארבעה וחצי יורו עכשיו תכפילו את זה בשלוש מאות ק”מ. תכפילו את זה כפול שמונה רכבים שהיינו בפועל. הבנתם למה זה מגיע? עכשיו נגיד שלא הייתי עושה דאבל צ’ק שהייתי אומר רגע נתתי לו הוראה וידעתי שהוא עשה אותה. הוא החזיר לי תשובה שזה בוצע והגדרתי לו את הכל. אז איפה הבעיה? אז הבעיה, זה בכלל לא בסוכן. הוא מבחינתו נתן לנו מעבר.
לפעמים העובדים שלך הם גם עושים מעבר כמו שסבתא שלי, זכרונה לברכה היתה אומרת. הדרך לגיהנום, רצופה כוונות טובות סה”כ הייתה לו כוונה טובה, מה שהוא לא ידע זה את כל הפרמטרים שבגללם נתתי לו בכלל את רואה בידיוק כמו שעובד שלכם יכול להגדיל ראש רק בכיוון הנכון.
לכן, אם אתם רוצים להיות מנהלים. ממש טובים. אל תציעו רק אורות אל תעקבו רק אחרי האורות. אל תעבדו רק שזה בוצע, אלא כשזה בוצע תעשו דאבל צ’ק עד שאתם באמת סומכים על הבן אדם בצורה רציפה. כי כמו שאמרתי זה הפעם הראשונה שאני עובד איתו. מן הסתם, כנראה שאם הייתי עובד איתו חמש או עשר פעמים וכבר הייתי סומך עליו או הייתי עובר פעמיים על מסלול שהוא עושה ורואה שאין שום טעויות ולא הייתי עושה פעם שלישית את הבדיקה, אבל אני תמיד עושה דאבל צ’ק על מישהו שנותן לו פעם ראשונה ושניה אחר כך אני משחרר כי גם להיות פריק קונטרול זה לא הדבר הטוב בכלל.