מה זה SEO
SEO לרוב מתייחס לפעולות on page שאנחנו עושים באתר כדי להשפיע על הקידום שלו:אופטימיזציה טכנית לאתר – on pageהתאמה למובייל שיפור זמני טעינה
מדובר בתהליך שמורכב ממגוון פעולות ומטרתו לשפר את ביצועי האתר כדי לקדם את הדירוג שלו במנוע החיפוש של גוגל. במילה אחת – אופטימיזציה – שמצד אחד תענה על הדרישות של גוגל ומצד שני תספק חווית משתמש טובה יותר למבקרים באתר.
תהליך SEO תקין מתחיל במחקר מתחרים ובמחקר מילות מפתח כדי להבין טוב יותר את הסביבה בה פועלים, את חוזקם של המתחרים ואת בחירת מילות המפתח שישיגו לבעל האתר את התוצאות הטובות ביותר. רק מקדם אתרים מקצועי ומיומן שיש לו נסיון ידע לבחור מילות מפתח מתאימות שישיגו שינוי אמיתי. קל מאד ליפול למלכודת ולבחור מילות מפתח שגויות שדורשות תקציבים גדולים ולא ישיגו דבר. חשוב להיות שקוף עם בעל האתר, להבין מה התקציב שלו ולעשות תיאום ציפיות כך שעוד לפני תחילת התהליך – אפשר יהיה לדעת מה בר השגה בטווח הקצר ומה ידרוש עבודה רבה יותר ולאורך זמן. רק אחרי ששני אלה בוצעו, אפשר להמשיך ליצירת התוכן, הקישורים ולשאר ההיבטים הטכניים שבתהליך. בואו נפרט על זה קצת.
תארו לעצמכם שאתם צריכים לקנות חולצה לבנה לאירוע המשפחתי הקרוב. אתם נכנסים לקניון צבעוני ועצום מלא חנויות, וכולן, למרבה ההפתעה – חנויות בגדים – חנויות בגדי ילדים, חנויות בגדי גברים, חנויות בגדי נשים, וגם – חנויות בגדים לחתולים וכלבים. יש בקניון הזה את כל סוגי הבגדים שיש בעולם, מכל סוגי הבדים, לקיץ, לחורף, לעונות המעבר… אתם, באופן טבעי, המומים מהשפע ומהמגוון, אבל, אין לכם הרבה זמן, אז אתם מחפשים את הדוכן של המודיעין, מאבטח, או מישהו שאינו בעל חנות (ואינטרס) במקום, על מנת לשאול אותו היכן, מבין כל החנויות הרבות, אתם יכולים למצוא חולצה לבנה, בעלת שרוולים קצרים ועם כיס, כי זה מה שבעצם הגעתם לקנות כאן…
מה ההבדל בין SEO לקידום אתרים?
SEO לרוב מתייחס לפעולות on page שאנחנו עושים באתר כדי להשפיע על הקידום שלו:
- אופטימיזציה טכנית לאתר – on page
- התאמה למובייל
- שיפור זמני טעינה באתר וחוויית משתמש
- שילוב מילות מפתח באתר, היררכיית תוכן ועוד.
קידום אתרים כולל בתוכו את כלל הפעולות שמשמשות ומשפיעות על קידום האתר:
- On page seo – כל מה שקורה בתוך האתר
- Off page seo – כל מה שקורה מחוץ לאתר ומשפיע על מוניטין האתר בעיני גוגל: קישורים, סיגנלים חברתיים, אזכורים
מה חשוב למנועי חיפוש, בדגש על גוגל?
מנועי החיפוש פותחו בסוף המאה הקודמת כדי לעזור לנו למצוא את המידע הנחוץ לנו בתוך אינספור דפי האינטרנט, שהולכים ומתרבים בקצב מסחרר. ליתר דיוק, מטרת החברות שמפעילות את מנועי החיפוש היא להרוויח כסף. כדי להצליח, הן חייבות לוודא שהתוצאות שמוצגות לגולשים עבור החיפושים השונים אכן יספקו אותם.
בהתאם, שני הפרמטרים העיקריים לפיהם בוחרים מנועי החיפוש אילו אתרים להציג במקום בולט הם רלוונטיות וסמכותיות. רלוונטיות – כדי שמי שמחפש צימרים בצפון לא יופנה לאתר שמציג צימרים בערבה, וסמכותיות – כדי להבטיח הגעה מהירה לאתרים איכותיים ומהם לצימר כיפי במיוחד שבאמת קיים.