מדריך שאלות נפוצות לעובדים שלכם – כח אדם
אחד הדברים ששמתי לב זה שעובדים שלי נופלים אותו עם או לא מספקים את השירות הכי טוב על השאלות הכי טיפשיות, שיש שאלות שכבר עניתי עליהן מאה פעם
זה כל כך פשוט שגם אני חיכיתי עם זה יותר מדי זמן, וכל דבר שאני מתקן לומד או מלמד אחרים אני חולק איתכם. אחד הדברים ששמתי לב זה שעובדים שלי נופלים אותו עם או לא מספקים את השירות הכי טוב על השאלות הכי טיפשיות, שיש שאלות שכבר עניתי עליהן מאה פעם וכל בן אדם שעובד יותר משבוע החודש בחברה יודע בדיוק מה לענות עליהם. אבל מה קורה אם עובד חדש אז הכנתי קובץ שהוא ממש פשוט ואני ממליץ לכם להכניס אצלכם גם כחלק מטופס? הניתוב טופס הקליטה כמו שאנחנו גם זה טופס טיולים של הצבא לקליטת עובד חדש. כל השאלות הכי נפוצות שיכולות להיות. עכשיו זה משתנה מתפקיד לתפקיד כי השאלות שישאלו נגיד יועץ חדש בתפקיד הרם שונות מאשר עובד חדש במחלקת הדיגיטל. יש גם שאלות שהן רלוונטיות לכל הארגון. בוא ניקח לדוגמה ששואלים יועץ, מה זה אומר שאתם חברת ניהול ולא רק חברת ייעוץ והיועץ צריך לדעת להסביר את זה. כי ככה אני מסביר ללקוח בפגישה, והלקוח צובר כל כך הרבה נתונים שהוא מגיע לפגישה הראשונה שלו עם שאלות ליועץ הוא אומר אני אמא שלא סגור על זה. אני כבר אשאל את היועץ. ומה קורה עם היועץ? לא סגור על התשובה או עונה תשובה שהיא לא התשובה המדויקת. הרי
כל תשובה שלו יכולה לחייב אותכם אחר כך. אז לדוגמא אני עונה שחברת ניהול זה אומר שאנחנו לא חברה לייעוץ עסקי שרק אומרת מה לעשות אנחנו גם עושים הרבה דברים. אנחנו נגייס עבורכם את הכוח אדם נלך לבנק, מגייס לך אשראי, אנחנו נעשה לך את הדיגיטל בעצמנו ועוד המון המון דברים יש פה חדר פודקאסט וחדר וידאו ואתה מקבל מאיתנו את השירותים האלה. ואני בא, ואני מסביר בדיוק מה מקבלים ומה לא. כמו להסביר מה זה אומר שמקבלים מאיתנו חדר וידאו? האם זה כולל את זה שנייצר לך קורס דיגיטלי מאפס כולל העריכה והאפקטים, או אם זה כולל רק זה שחינך את התכנים ונצלם. מה זה כולל? ומה זה לא כולל תחשבו מה השאלות הנפוצות אצלכם בקורס שלכם בעסק שלכם במה שאתם עושים. כי אני בטוח שיהיה שאלות נפוצות שהן רלוונטיות לעסק שלכם. חלקם יכול להיות שזה לא רק לעובדים חדשים, תחשבו מה התשובה האולטימטיבית לכל נושא ונושא. מה התשובה הטובה ביותר שזו התשובה שהייתם רוצים שיבדקו, ויתנו לכל לקוח שמגיע אליכם. מה שעשיתי הכנתי רשימה של איזה עשרים ושבע שאלות שונות שזה רק השאלות הנפוצות בהתחלה לקחתי את אותן שאלות ישבתי עם מנהל שלי ומה שעשיתי זה ניסחתי את התשובה המדויקת
ביותר וגם רציתי שהוא ישמע אותה גם הקלטתי את עצמי וגם העברתי את זה ל שכתוב שימו לב מה הולך לקרות מעבר לזה שזה הולך להיות כתוב בדף שאלות ודף תשובות הולך להיות מבחן וצ’ק ליסט למעשה, כל עובד לפני שהוא ייכנס לתפקיד תהיה לו בחינה לדעת שהוא באמת יודע. לא רק להגיד כן קראתי, כן הבנתי אם תעבדו בצורה כזאת מדויקת ואני יודע שזה נשמע לכם מסובך ואולי זה מתאים לעסקים גדולים, אבל התשובה היא לא. כשעובדים ככוהנים גדולים ואני בכל פעם שיש תקלה ולו הקטנה ביותר, שואל למה הוא ענה ככה. זה לא כמו שאני הייתי רוצה. אני אומר רגע. בוא נעצור, בוא נראה איך אני תופר את זה מכל הכיוונים שלעולם זה לא יקרה יותר עם אף עובד ושגם אני לא אצטרך להתעסק בזה עוד פעם אחת. אז פעם אחת אני מנסח את הכל, מגדיר את הכל, מעביר את זה לכתיבה, מייצר קובץ מוכן, מגדיר את זה כניסה לתפקיד וזהו. אני לא אצטרך להתעסק בזה יותר בחיים, תנהל הוא ככה את העסק שלכם. תבינו, נכסים, תבנו סיסטם, מפה תבוא ההצלחה שלכם כי רווחיות מגיע מארגון נכון ולא מאיזה קמפיין פייסבוק, או אינסטגרם, או סלפי או סרטון שעשיתם תפנימו את זה תעשו הרבה כסף .
Very interesting information!Perfect just what I was looking for!Blog monry