ללמוד מהמתחרים דבר או שניים – הרחבת העסק
בעזרת מחקר נכון של המתחרים שלכם אשר מדורגים גבוה בגוגל, תוכלו להבין מהם המשאבים הנדרשים על מנת לדרג את האתר שלכם במקומות הראשונים בתוצאות
אחד הדברים שאני אוהב זה שאנשים עושים דברים גאוניים אך פשוטים. אחד הלקוחות שלי הוא ספר ואומר לי ל אתה יודע איך עד היום שיפרתי את המספרה שלי להיות המסבירה מספר אחד באיזור שלי.
אחת לשבועיים אני הולך להסתפר ולסדר את הזקן שלי. במספרות אחרות ברחבי הארץ, בכל שבועיים אני מבקר מספרה אחרת, בכל פעם שאני מבקר באותה מספרות אני בודק ורואה איך הם מקבלים אותי, מה הם מציעים לי, איפה אני יושב, מה אני מריח, איזה מוזיקה אני שומע. מה נעים לי? מה לא נעים לי? אני לומד ומיישם, אח”כ במספרה שלי בשבילי. זה גם ככה הייתי צריך לעשות את ה תספורת. גם ככה הייתי צריך לסדר את הזקן.
אני לא מספר להם בשום אופן שאני ספר כדי שלא ינסו להרשים אותי עם איזה משהו מיוחד, אבל מה שבטוח זה שבכל פעם שאני הולך להסתפר במקום אחר, אני לומד המון על העסק שלי אז זה לא משנה אם אתם מישהו שיכול לבקר באופן פיזי בעסק של מישהו אחר, או עסק שנותן שירות שכל מה שאתם צריכים לעשות זה רק להתקשר למתחרה שלכם על מנת לראות אם הם עושים משהו טוב או יותר טוב מכם, או פשוט כדי לטפוח לעצמכם על השכם ולהגיד איזה תותחים אנחנו, איך אנחנו עושים את זה ממש ממש מעולה. בסופו של דבר בעלי עסקים רבים מפחדים מחטא היוהרה. שחושבים שאנחנו עושים את כל מה שאנחנו עושים ממש טוב.
אנחנו צריכים לקחת בחשבון שאנחנו כל הזמן יכולים להשתפר ורוצים להשתפר. ואם אנחנו נלך ונבקר אצל המתחרים שלנו אנחנו יכולים רק ללמוד מזה, או במקסימום להגיד איזה מזל. אנחנו עושים ממש טוב, לכו להקשיב להם. מתחרים לכו לבקר אצל המתחרים. לכו ללמוד מהמתחרים ככה. אפשר להשתפר בכל יום ולכל אחד מאיתנו יש במה להשתפר.
למה לעשות מחקר מתחרים?
בעזרת מחקר נכון של המתחרים שלכם אשר מדורגים גבוה בגוגל, תוכלו להבין מהם המשאבים הנדרשים על מנת לשפר את העסק שלכם ואת האתר עם קיים אחד כזה אצלכם
יש לכם עסק? רוב הסיכויים הם שלא המצאתם את הגלגל אלא אתם עוסקים בתחום שגם אחרים עוסקים בו בצורה כזו או אחרת. למעשה, לא משנה באיזה תחום אתם נמצאים, העסק שלכם מתחרה בעסקים אחרים סביבו.
אם אתם רוצים לא רק לשרוד בתחרות הזו אלא גם להצליח, אזי עליכם לבצע מחקר מתחרים. בזכותו, תוכלו לגלות מה המתחרים עושים שאתם לא עושים; לגלות יתרונות אסטרטגיים שלכם על פניהם; ולאתר הזדמנויות ליצירת קישורים.
נתחו את הפעילות הלא-מקוונת שלהם
הסיבה החשובה ביותר לנתח פעילות לא מקוונת של מתחרים היא שגולשים רבים עשויים שלא לחפש בגוגל דברים כלליים אלא להתמקד במותג מסוים. למשל, במקום לחפש “חנות בגדי גברים בחיפה” יחפשו “סניף קסטרו בחיפה”. כלומר, פעילות שיווקית או פרסומית המתבצעת מחוץ לרשת האינטרנט בהחלט יכולה להיות בעלת השפעה רבה על הנוכחות של מתחרה ברשת עצמה.
כך למשל פרסומות ברדיו, מודעות בעיתונים, שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה או בקולנוע, פעילויות יח”צ ושיווק בכנסים ותערוכות וכדומה – כל אלה יכולים לסקרן לקוחות פוטנציאליים בדיוק ברמה המספיקה כדי שייכנסו לגוגל ויחפשו את שם המותג.
אז מה המתחרים שלכם עושים מחוץ לרשת? האם יש אפיק שאתם חשבתם עליו והם לא? האם הפעילות שלהם יכולה לעורר בכם השראה לבצע פעילות דומה עם ערך מוסף משלכם?
נתחו את מבנה האתר שלהם
זה עשוי להישמע כמו בזבוז זמן, אבל למעשה ניתן להפיק מידע יקר ערך מניתוח פשוט יחסית של אתר המתחרים. צפיפות מילות המפתח שלהם, למשל, תרמוז לכם עד כמה אגרסיביים אתם יכולים להיות, בשילוב מילות המפתח באתר שלכם.
בחנו גם את אינפורמציית המטא שבאתרי המתחרים. כך תוכלו לגלות האם אם משתמשים במילות מפתח המעידות על יכולת טובה בפענוח כוונת המשתמש; האם הקופירייטר שלהם עושה עבודה טובה בכתיבת התוכן, הכותרות וההנעה לפעולה.
ולסיום בחנו את הקישורים הפנימיים של המתחרים. זהו מפתח חשוב להבנה עד כמה האתר שלהם נתפס כסמכותי בעיני מנועי החיפוש. נסו להבין מהן הטקטיקות בהן הם משתמשים לקישורים פנימיים, וחפשו דרכים לעשות את זה טוב יותר.