להכשיר עובדים עולה כסף אבל עולה עוד יותר אם לא תכשירו את העובדים – כח אדם
במקום לזרוק עובדים למים לדאוג שיהיה בסדר באמצעות חפיפה והדרכה מסודרת עולה כסף להכשיר כוח אדם אבל עולה עוד יותר כסף אם לא השארתם את הכוח אדם
להכשיר כוח אדם עולה כסף לא להכשיר, כוח אדם עולה הרבה יותר כסף. יש מקום קבוע שבשבעת. כשאני מסיימת ההליכה שלי, אני וסביר, החבר שאיתו אני צועק. בכל שבת עושים שם ציר. אני בכוונה לא יגיד את שמו, מקום אפל, בשביל זה מקום נפלא. מי שירצה שיחפש בשבתות בטיול אצלי בפייסבוק והוא ימצא את המקום באהבה. בשבת האחרונה, אחרי שאנחנו באים לשם כל שבת במשך כבר השנה הגענו ואנחנו מזמינים את מה שאנחנו מזמינים קבוע, וקודם כל אומרים לנו לא. היום אין שייפ אין בחור שמכין שייקים. היינו בהלם. מה זאת אומרת אין שייק? אין את הבחור שמכין את השייקים. עכשיו מי ישמע, איזו הכשרה צריך בשביל להכין שייק פשוט? אף אחד לא עבר שם חפיפה. לשייקים יש מספיק אנשים, הם פשוט לא יודעים איך להכין את השייקים. טוב בסדר גמור, אז בוא נשתה מיץ. גזר, עכשיו? המיץ גזר כשקיבלתי אותו הבנתי למה הוא היה מריר ולא טעים בדרך כלל במיץ גזר חותכים למעלה את החתיכה, שאיפה שה שורש של הגזר, אחרת זה נהיה, מריר, עזה, מיץ גזר לא היה משהו בכלל וביקשנו שניר הוא טבעוני. ביקשנו שיהיה בצק פילו עם קינמון ותפוח ובמקום זה הביאו לנו מקל גבינה, שמן הסתם שניר לא יכול לשתות. היינו צריכים להחזיר להם את זה שהס ניר לא היה לו את הקינוח שלו, מה שנקרא וכל זה טעויות קטנות מאוד ובאמת שטותיות. אבל תארו לכם שזה היה פעם ראשונה שאני מגיע לאותו מקום אז בטח לא הייתי כזה סלחני ובטח לא הייתי חוזר עוד פעם. כל הטעויות שתיארתי לכם כרגע עם טעויות מאוד מאוד קטנות של הכשרת עובדים, טעויות של פיקוח, טעויות של בקרת טעויות. של האם אתה באמת מכניס את העובדים שלך כמו שצריך לעבודה? יותר ויותר בעלי העסקים לוקחים את העובד, פשוט זורקים אותו למים ואומרים, אני אדע מה הוא לא יודע שהלקוחות התלוננו ויסבירו לי. כשחזרתי להסביר לבחורה שהביאה לי את הבצק פילו שזה גבינה וזה לא מקל קינמון, היא אמרה, אין לנו בכלל תפוח, אני אומר לה יש לך, היא אומרת לו אין, לכן אין לנו. ואז עובדת אחרת שקצת יותר מנוסה, אמרה, בסדר, אני יודעת, לקחה, החזירה. וכמובן נוצר בלאי למסעדה, כי אני מאמין ומקווה שהם לא יגישו את הבצק פילו שהיה אצל מישהו אחר למישהו אחר ובנוסף היא הייתה צריכה עכשיו לעשות פעולה נוספת. קחו ותשקיעו את העובדים שלכם. כל עובד צריך להיות לו תיק הדרכה צ’ק שיט מסודר. מה הוא, לומד, הדגמות תמונות, תרגול עם חפיפה, זמן שהוא מסתכל על בנאדם אחר של חניכה, ואחרי שהוא עובר מבחנים אפשר להכניס אותו לעבודה. כל התהליך הזה שסיפרתי לכם, יכול לקחת יום. כמה כבר לוקח להסביר לבן אדם זה פילו תפוחים בזה פילו? גבינה כנראה שלא הרבה זמן, אבל כשלא עושים גם את זה נוצרות תקלות ויש הרבה לקוחות שהם פשוט לא מתלוננים. למעשה, בסקר שעשו תשעים ושלושה אחוזים מהלקוחות כן שמעתם נכון תשעים ושלושה אחוזים מהלקוחות פשוט לא. התלוננו הם פשוט לא יחזרו יותר יכול להיות שהם יתנו לכם דירוג מאוד מאוד גרוע בגוגל ויתנו לכם נזק לתדמית שלכם ולמוניטין שלכם לכן כל מה שאתם צריכים לעשות זה במקום לזרוק עובדים למים ולקוות שיהיה בסדר זה לדאוג שיהיה בסדר באמצעות חפיפה והדרכה מסודרת עולה כסף להכשיר כוח אדם אבל עולה עוד יותר כסף אם לא השארתם את הכוח אדם