יש מצב שתתגעגע אליי
האמת שאני יודע את התשובה והיא “לא”.
לא בגלל שאני בעל אופי משונה, אלא כי פשוט אני דואג לזה שאף פעם, בשום מצב, הקשר בינינו יינתק.
בכל שבוע אני משקיע במערכת היחסים בינינו, טורח וכותב, מחפש תוכן שיעניין אותך,
מקיים הרצאות חינמיות, מקליט טיפים, כותב מאמרים ועושה כל שביכולתי
כדי לשמח אותך ולשמור על הקשר המיוחד שיש בינינו.
אומנם הקשר הוא לא באמת אישי, אבל אי אפשר להגיד שאני לא משקיע במערכת היחסים שלנו.
לא פעם שואלים אותי אם אני הוא זה שבאמת כותב את כל התכנים והתשובה היא בהחלט כן!
הרי יש משהו יותר חשוב מהיחסים ביני לבינך? בזה אני משקיע קודם כל!
אחד הדברים החשובים ביותר שלמדתי הוא שכל עסק צריך ליצור לעצמו קהילה סביבו, והפעם
אני רוצה לקחת אותך לשיחה אישית וחברית על הנושא. יש בעלי עסקים (לא מדבר עליך, חס וחלילה)
שלא אוהבים לתקשר. יש להם שיקולים בסגנון “לא להציק ללקוח”, הם מפחדים שלא יהיה להם מה להגיד,
או אולי שלא יאהבו מה שהם כותבים, ואולי הם לא מבינים בכלל את החשיבות, בשביל מה לכתוב.
לפני עידן ועידנים, כשחיינו במערות, ערב ערב היינו מתקבצים סביב המדורה כדי לתפוס טיפה חום,
לחטוף איזה שוק של דינוזאור ולהריץ “דחקות” על המערה החדשה של השכן שלנו. כיום כבר אין דינוזאורים,
ופעם אחרונה שהדלקתי מדורה בבניין, השכנים מקומה 11 אמרו שזה ממלא להם את הדירה בעשן (אני חייב לעבור).
כיום הדרך לשמור עם הלקוחות שלך על קשר היא באמצעות יצירת קהילה. הסיבה שאני קורא לזה קהילה
היא מאחר והם לא תמיד הלקוחות שלך, יכול להיות שהם אפילו שכירים בעסק שעבדת איתו, או בני המשפחה שלהם.
אבל זה לא אומר שהם לא אמורים לקבל ממך תקשורות, הרי אף פעם אי אפשר לדעת את מי הם מכירים.
אתמול ביקר אצלי בהרצאה לקוח שקיבל ממני ייעוץ בשנת 2006, משמע במשך 7 שנים וקצת הוא מקבל ממני לפחות 3 דיוורים של מיילים בשבוע. בחשבון פשוט הוא קיבל לפחות 1,092 מיילים (אני חושב שעם אמא שלי במהלך כל החיים היו לי פחות תקשורות, אבל זה נושא אחר…) הנקודה היא שהוא חזר לשירות כעבור 7 שנים! ואם לא הייתי ממשיך לשלוח לו מיילים, אין מצב שהוא היה זוכר אותי. וגם אם כן, הוא בטוח לא היה יודע שאני עושה הרצאה באותו שבוע בנושא “כלים להצלחה בניהול”.
בקיצור תתקשרו, וכמה שיותר, אם אתם רוצים ליצור קהילה. אבל חשוב מכל – צרו תוכן מעניין ובעל ערך ואל תתרכזו רק בארנק של הלקוח שלכם כי מהר מאד תשבו לבד ליד המדורה.
נ.ב
אם עדיין אין לכם רשימת תפוצה לדוור אליה אני מזמין אתכם ללמוד 18 דרכים שונות איך לבנות רשימת תפוצה בהרצאה הקרובה שלנו (אם עדיין נשארו מקומות ((לא מבטיח כלום…)).
נ.ב 2
אם אתם עושים מדורה תזמינו אותי גם