ייעוץ עסקי מקצועי לעסקים קטנים
ישנם חסמים רבים כשמדובר בעסקים קטנים בישראל. החסמים הללו, ברובם, הם חסמים סובייקטיביים שברוב המקרים ניתנים לפתירה ע”י פעולות סדורות ופשוטות בעזרתו של יועץ עסקי מיומן ובמסגרת תהליך של ייעוץ עסקי מקצועי לעסקים קטנים
החסמים הנפוצים הם: איך אני מוצא לקוחות? איך אני מתמודד עם התחרות בשוק? איך אפשר לנהל עסק עם העומס הבירוקרטי והמיסים? ואפילו חסמים הקשורים במציאת כוח אדם מיומן ואיכותי המקשים מאוד על בעלי העסקים.
אני עסק קטן, איך אני יכול להתמודד עם ענקי השוק בתחום שלי?
ישנם מרכיבים רבים בניהולו של עסק קטן, שבעלי העסקים אינם לוקחים בחשבון ויוצאים מנקודת הנחה שגויה שהדבר המרכזי והחשוב הוא – מציאת לקוחות חדשים שיגדילו את מחזור המכירות של העסק. אבל האם העסק הקטן יודע כיצד לשמר את אותם לקוחות חדשים? האם אותו בעל עסק קטן מבין שכדי לנהל נכון את העסק שלו הוא חייב להבין מה קורה בעסק מבחינה פיננסית, לנהל את רואה החשבון שלו ולקחת אחריות על נושא הכספים? האם אותו בעל עסק קטן יודע כיצד לשמר את עובדיו ולתגמל אותם בצורה נכונה כדי שלא תהיה נטישה קבועה של עובדים, שתיצור “מעגל קסמים” של תהליכי גיוס חוזרים ונשנים שיביאו בסופו של דבר להפסד כספים?
כל אותם המרכיבים לעיל, ומרכיבים רבים נוספים, נבדקים ע”י היועץ העסקי בתהליך של ייעוץ עסקי לעסקים קטנים.
חברת ייעוץ לעסקים קטנים
חברת Success ייעוץ עסקי, באמצעות יועצים עסקיים ומיומנים שהוכשרו במיוחד למטרה זו, מבצעת תהליכים מסוג זה בבחינת כלל המרכיבים שעל העסק הקטן לנהל ומביאה עסקים קטנים רבים לידי צמיחה משמעותית במחזור המכירות שלהם. אחוזי ההצלחה שהחברה רושמת לעצמה הם מהגבוהים בשוק ובהרבה מקרים מדובר בעלייה של מאות אחוזים, כל זאת לאור הניסיון העשיר של החברה עם מגוון רחב של עסקים קטנים בתחומים שונים מאז שנת 2006.
התמודדות מול השוק
אז איך עסק קטן יכול להתמודד עם אותם מתחרים גדולים שיש בשוק? מילת הקסם היא “בידול”. מניסיוננו הרב בליווי של עסקים קטנים, הרבה מהם העלו חשש לגבי היכולת שלהם להתמודד עם המתחרים הגדולים בתחומם. הטעות הנפוצה שלהם היא בחשיבה שכדי להצליח בתחרות מולם, הם צריכים לקפוץ יחד איתם לאותו מגרש ול”שחק” באותו האופן ועם אותם הכלים. בתהליך הליווי העסקי הם לומדים שאכן ניתן וצריך ללמוד מההצלחות של המתחרים שלהם , אך עליהם לבחור את הדרך בה הם יהיו ייחודיים ושונים משאר השוק.
בידול מול השוק
בחירת ייחודיות זו נקראת “בידול”. ישנן מספר דרכים ליצירת בידול, אחת מהן יכולה להיות שינוי צורתו של מוצר קיים לצורה חדשה לחלוטין כשהתפקוד הפונקציונלי נשאר בהינו. לדוגמה: עסק קטן – פיצרייה, שרוצה ליצור בידול ולהתחרות עם רשתות פיצה גדולות יצרה פיצה מרובעת במקום פיצה עגולה. או עסק לקייטנות שרוצה לבדל את עצמו משאר הקייטנות הגדולות בשוק, ויוצר בידול ע”י מיקוד רק בנסיעה לאטרקציות שילדים אוהבים – “קייטנה על גלגלים”. בצורה זו, של בידול ויצירת ייחודיות, עסקים קטנים יכולים להתמודד עם חברות גדולות בשוק ואף לקחת נתח שוק לא מבוטל.
חברת לייעוץ עסקי Success – מנהלת עבור הרבה מלקוחותיה, בעלי העסקים הקטנים, תהליכים יצירתיים ומוצלחים של אסטרטגיות שיווקיות הכוללות גם תהליכי בידול המאפשרים גם לעסקים קטנים את זכות הקיום, ואף בכבוד רב, בשווקים רווי תחרות.