זה ממש לא פייסבוק
כמה פעמים אתם חושבים שהבעיה היא בלידים וזה בכלל לא בלידים, אני רוצה לתאר לכם סיפור מקרה על מנת להסביר לכם שהרבה פעמים הטעות היא גם אצלכם בטיפול בשירות לקוחות במכירות ובגבייה ולא רק במקום הזה שאתם כל הזמן חושבים רק עוד לידים ועוד פניות. אז יש חנות קבועה שאני קונה בה תוספי תזונה, בחנות הזאת אני יכול להגיד לכם שאני מזמין באופן קבוע דברים שאני צריך, המאמן כושר שלי הפנה אותי לאותה חנות ופניתי לאותה חנות דרך המגנט שהשאירו לי בפעם הקודמת העניין שהם לא ענו לי בטלפון, אז פניתי דרך הפייסבוק ואז הם לא חזרו אליי דרך הפייסבוק, ושוב פניתי דרך הפייסבוק פניתי עוד פעם זה לא חזרו אליי באפליקציה שוב בטלפון מהמאמן פניתי אליו פניתי בוואטסאפ ואז בוואטסאפ אמרו לי תשמע אני אגיע לחנות בבוקר אני אחזור אליך לא חזרו אליי ובסוף כשעשיתי את ההזמנה שאלתי תגיד יש לך את הדברים שהזמנתי פעם קודמת אז לא רשום בכלל מה הזמנתי פעם קודמת והתחלנו לנחש ולזרוק לי שמות של חברות שאני לא מכיר אמרתי לו תשמע בסוף תביא לי משהו שאתה חושב. המאמן כושר שלי סומך עליך אני סומך עליך וקבעו איתי מועד הזמנה שכמובן השליח איחר, וכשהוא הגיע הוא הגיע עם מוצר אחד כשהזמנתי 4
שלמעשה תחשבו כמה כסף הם יכלו לאבד בזה שהייתי אומר תעזוב את השאר נקנה כבר לבד אמרתי לו תקשיב תגיד לו שאני אשמח לקבל את המוצרים תביא לי את זה מחר פנה אליי בעל החנות אמר לי שוב תסביר לי מה אתה רוצה רשמו שוב את המוצרים אמרו לי אני אביא לך את זה מחר ולמחרת הוא אמר אני מגיע בצהריים לא היה בצהריים בערב הגיע השליח שלו איפה אתה אני כבר הייתי בבית אז אומר לי טוב אז אני לא יודע אם אני יכול להשאיר את המוצרים אמרתי לו תבדוק בדק עם בעל החנות, בסוף השאיר לי את המוצרים לא גבה הכסף כי הם הגיעו למקסימום מכסה שלהם בביט וכרטיס אשראי הוא לא לוקח, לא לקחו כסף ומה ששבר אותי זה שיום למחרת אני שכחתי בכלל שהשקית נמצאת הוא השאיר לי את זה במקום לא רגיל במשרד ופתאום גיליתי את השקית ואני קולט שלא רק שאני לא לקחתי את המוצרים ולא שילמתי להם ופה נשברתי פניתי לבעל החנות אמרתי והסברתי לו על כל הטעויות בדרך ואני מאמין שאני לא היחיד וזה לא במיוחד לגביי פשוט כואב לי עליך חבל לי עליך והיום אני נפגש איתו לעזור לו במתנה לגמרי לגבי העסק שלו כיוון שהוא נשמע בחור מאוד מאוד נחמד ואולי הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם עשה את העבודה אבל חברים עם כל כך הרבה חורים בדלי מה הפלא שלא מגיע מים לחשבון הבנק.
אנחנו בטוחים שהפתרון זה עוד ליד בפייסבוק, למה אני מספר לכם את זה אולי אתם בטח חושבים איזה “שלומפר” הבחור הזה אבל אני מבטיח לכם שאם אני אעשה לכם בעסק שלכם לקוח סמוי אנחנו נמצא חורים במקומות אחרים, שאולי הפקידה בקבלה לא נחמדה והבחור מהגבייה עושה עבודה לא טובה ולא התקשרו בכלל לגבות את הכסף חודש ועוד… הרבה פעמים אתם צריכים אורח מבחוץ לראות את אותם דברים. אני ממש שמח שהייתה לי הזדמנות להיות לקוח של אותו בחור כי אולי מישהו אחר לא היה משלם לא מזמין הולך לקנות בחנות אחרת, מתייאש או כל דבר אחר, כי בטח מישהו אחר ממש לא צריך להתעקש לקנות בטח לא בעולם היום אתה יכול להזמין הכל לבד באינטרנט מכל מקום בעולם.
בקיצור, מה המוסר השכל מהדבר הזה – תעשו לקוח סמוי לעצמכם, קחו חבר תגידו לו אני רוצה שתעשה לי לקוח סמוי, זה במידה ואין לכם ייעוץ עסקי תדאגו שהחבר יבצע לקוח סמוי ויבדוק את השירותים שלכם מגיעים בזמן, אם האוכל הגיע , אם השליח הגיע ודאג להביא לך עם זה מגנט להזמנה הבאה. אתם משקיעים כל כך הרבה תשומת לב בפרסום וזה בעצם המקום הלא נכון, לקוח שמגיע ואתם אפילו לא יודעים מה הוא הזמין פעם קודמת או לא דואגים לגבות ממנו את הכסף תאמינו לי ששם אתם מפסידים הרבה יותר. הטיפ מגיע ממקום של אהבה ובכיף ולא ממקום של נזיפה. היום אני נפגש עם בעל החנות אעשה כל שביכולתי לעזור לו, כי בטוח הוא מפסיד המון כסף או יותר נכון משאיר כסף על הרצפה סתם. ואני אעשה כל שביכולתי לעזור לו אבל בואו תעזרו בינתיים לעצמכם.