גורם ולא תוצאה!!!
שלום שמי לאה בקר, ואני בעלת סלון כלות בירושלים. ברצוני לספר לכם איך נהייתי בעלת סלון כלות, ומה הקשר לכותרת של הסיפור? מאז ילדותי מכונת התפירה הייתה חלק אינטגרלי מחיי וכשסיימתי תיכון החלטתי ללכת ללימודי עצוב אופנה “בשנקר”. לא חשבתי בכלל על כיוון של פתיחת עסק, למדתי עיצוב אופנה רק משום שאהבתי לתפור. לאחר נישואיי בעלי ואני החלטנו על פתיחת עסק לשמלות כלה. בתחילה התחלנו מהבית ולאחר תקופה הרגשנו שהגיע הזמן לפתוח סלון בחנות במרכז העיר בירושלים. ביררנו על צורות מימון שונות, ולבסוף השגנו הלוואה לפתיחת העסק. זכורני שכשהיינו בפגישה בבנק הפקיד בבנק שאל אותנו יש לכם מושג למה אתם נכנסים??? כנראה שאם היינו יודעים למה אנחנו נכנסים לא בטוח שהיינו פותחים את העסק. על ההתחלה שמנו לב שחלומות ותחזיות לחוד ומציאות לחוד, ומצאנו את עצמנו לאט לאט נכנסים לבור ללא תחתית כשאנחנו כל הזמן אומרים לעצמינו יהיה בסדר ההכנסות יגדלו וכו’ וכו’… כך עברנו תקופה של שבע שנים ובור החובות רק גדל. אני רוצה לחסוך מכם את התיאור של התקופה, רק אומר שכמעט כל דבר שמופיע בחלומותיו השחורים של כל בעל עסק התממש אצלנו. יום אחד קבלתי בתיבת המייל את הטיפ הראשון בסדרה של ה 99 טיפים של אלעד הדר מחברת Success. את האמת התייחסתי לזה די בזלזול “עוד אחת מאותן חברות שחושבות לייעץ לי” הרי התייעצתי כל כך הרבה, מה הוא כבר יכול להוסיף לי. וכך הזמן המשיך בשלו והעסק הגיע למצב של מוות קליני ואני מצד אחד לא רוצה לסגור כי אני כל כך אוהבת את העיסוק המרגש עם הכלות, ואני ארגיש כמו איזה מפסידנית, פתחתי עסק שהשקעתי בו דם ויזע במשך שנים וככה לברוח עם הזנב בין הרגליים? לא נראה לי! מצד שני התייחסתי לעסק כאל מטרד וזה הגיע למצב שכשלקוחה התקשרה לא היה אכפת לי אם היא תבוא או לא. וכך לאט לאט מצאתי את עצמי נכנסת למצב של ייאוש כשאני יודעת שאני ורק אני יכולה להוציא את עצמי מהמצב הזה. וכאן אני רוצה להודות לחברת Success שלא הפסיקו “לחפור” לי אם הטיפים שלהם, כי בסופו של דבר התחלתי לפתוח את המיילים שלהם וזה שכנע אותי ללכת לנסות סדנא אחת שבסיומה חזרתי הביתה מלאה באורות (אנרגיות חיוביות בשפת הדוסים, דרך אגב אני חרדית) אבל השינוי האמיתי הגיע בסדנא הבאה שאליה לקחתי גם את בעלי ושם שמענו את משפט המחץ “האם אני גורם או תוצאה?” ובו במקום החלטתי שאני מפסיקה להיות תוצאה והופכת להיות גורם, ואלחם על כל לקוחה שמתקשרת כדי שתגיע לסלון. מה אומר לכם? התוצאות הכניסו אותי להלם, סגרתי בשבוע מה שהייתי סוגרת בדרך כלל אולי בחודשיים. כמובן שנכנסנו לתהליך של ליווי בחברת Success, והיום אנחנו בהחלט מרגישים ורואים שאנחנו בדרך למעלה. עוד לא יצאנו לגמרי מהבוץ אבל אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה.
זה המקום להודות לחברת Success לאלעד הדר שלמרות שהוא המנכ”ל הוא נותן לנו תחושה שהוא חבר שלנו ושאכפת לו מאיתנו, לאריה טוקר המלווה האישי שלנו שאנחנו לא מפסיקים לשגע אותו והוא תמיד עם חיוך, לבת אל, לאתי, לשקד ולכל הצוות התומך.
בהצלחה לכולכם
באהבה גדולה
לאה בקר, סלון כלות