אל תשתפו את הלקוחות שלכם בבעיות – הרחבת העסק
ואם אתה לא מקבל שירות? טוב, זה בעיה שלך, זה לא בעיה של הלקוח שלך. בעל עסק לא צריך לספר את הצרות שלו ללקוחות. הוא צריך לדאוג לתת שירות טוב
מה אסור לכם לעשות בשום פנים ואופן? אם אתם רוצים שהלקוחות שלכם יישארו אתכם, זה לשתף את הלקוחות שלכם בצרות שלכם. לאחרונה נתקלתי בכמה קשיים וחוסר שביעות הרצון. אם חברת הניקיון של מנקה את סקסי סנטר מי שלא יודע יש לי בניין שלקחתי לפני ארבע שנים במרכז תל אביב ומה לעשות הבניין צריך ניקיון ותחזוקה. הצרות המשיכו והמשיכו ונותן עוד צ’אנס לטיפול ועוד צ’אנס לניקיון ועוד צ’אנס ועוד צ’אנס והתקלות מתחילות החל מהבטחות שלא יתקיימו ועד רמת ניקיון נמוכה ולא אין לי מטרה לעשות שיימינג אני רק רוצה לספר לכם שההבדל הוא. כל עוד אותו בן אדם בא ואמר תן לי להחליף את העובדת, תן לי לבדוק בעצמי. שלחתי, מחלתי, אמרתי זה בסדר, זה יכול לקרות. ברגע שה תגובות השתנו והפכו להיות כאלה של אחי, אבל אתה יודע מה המצב כרגע בשוק אין עובדים או כשעובד לא מגיע בבוקר. התגובה הייתה קשה למצוא כרגע עובדים טובים. או מה אתה מצפה שאני אעשה, אתה יודע איזה עובדים לא רציניים, יש וכן הלאה, וכן הלאה וכן הלאה. הבנתי שיש לי פה בעיה עם בעל העסק ואם החברה ולא באמת בעיה עם השוק ועם העובדים, וזה מדהים. שכל ההבדל הוא הגישה ולא התוצאה הזאת אומרת, כל עוד התוצאה
הייתה משרד לא נקי, אבל בעל העסק הראה שהוא לא לוקח אחריות והוא מטפל בנושא. לא הייתה לי שום בעיה, הייתי מוכן להיות סבלני ברגע שבעל העסק שיתף אותי בצרות שלו והפך אותי להיות חלק מהבעיה, אז אחי יש לי את העסק שלי ואני רוצה להתעסק בעסק שלי. זה בערך כמו פעם. הייתי באיזה מסעדה ואמרתי תשמע, לוקח המון המון זמן למנות, הוא אומר מה אני אעשה? לא הגיעו לי היום שני עובדים לעסק, אני לא אמור להיות. חלק מהעסק שלך אחי, אני באתי לאכול אצלך במסעדה במקום לאכול בבית כי לא בא לי להתעסק עם הדברים האלה בלי שיתנו לי שירות. על זה אני משלם. זה לא משנה מה הבעיה, השאלהה איך אתם לוקחים עליה אחריות בתור בעלי העסק ומה שעשיתי זה מיד התחלתי לחפש חברת ניקיון אחרת. שהבן אדם אמר לי תשמע, אני אמצא לך עובד. הוא יתחיל בתחילת חודש הבא. ואותה חברת ניקיון שעשתה שירות לא טוב. למחרת שוב פישלה. כשפניתי אליו פעם נוספת, ומה אתה יודע? מה אנחנו לא באים בכלל? גם ככה אין לי את מי לשלוח לך. אני לא יודע מה לעשות, לא יודע מתי נגיע וכשפניתי לאותו בחור שעכשיו הוא רוצה את העבודה ביום לו אורכה סטון לא רק שהוא אמר לי תשמע אלעד אמנם לא מצאתי בן אדם, אבל
תן לי לראות איך אני עוזר לך אלא הוא הגיע למחרת טיפל בה בניכיון של הבניין, מצא עובד למחרת היום שיתחיל ולקח אחריות. יותר ממילא על המקום. אז קודם כל אני שמח להמליץ על בנאדם כזה. אם לכם גם יש בעיות עם חברת נקיון אז בשמחה. אבל מעבר לזה, המסר של השיעור שלנו היום הוא אל תשטפו. את הלקוחות שלכם בבעיה בשביל לזכות באמפטיה. אני מכיר את זה שאנשים מנסים לזכות באמפטיה. אתה יודע מה המצב? תנאי התשלום? אתה יודע כמה קשה למצוא עובדים טובים, אתה יודע שלוקח הרבה זמן לראות תוצאות בתחום הזה. אתה יודע לא, אני לא יודע, אני יודע שאני סחרתי אותך, אני יודע שאני שילמתי לך, אני יודע שממך. אני צריך לקבל תוצאות, ואם הייתי רוצה להתעסק עם זה בעצמי אז לא הייתי לוקח אותך. אז בפעם הבאה שאיזה בעל מקצוע משתף אתכם בבעיות שלא תגיד לו תקשיב לי יש את העסק שלי או את החיים שלי. לא הייתי פונה אליך אם הייתי רוצה להתעסק בזה בעצמי על תה. שטפו את הלקוחות שלכם בבעיות שלכם, אל תגידו להם ה. טכנאי מזגנים לא הגיע ובגלל זה חם לחכם לו כשהוא הגיע אלייך והוא ציפה שיהיה לו נעים אצלך ואם יש לך בעיה למצוא טכנאי התחפש טכנאי אחר תשלם לו יותר טוב או תשלם
בזמן. פעם בה הוא כן יגיע, ואם אתה לא מקבל שירות? טוב, זה בעיה שלך, זה לא בעיה של הלקוח שלך. בעל עסק לא צריך לספר את הצרות שלו ללקוחות. הוא צריך לדאוג לתת שירות טוב ולא לספר ולא להטריד אותם בבעיות האלה. אז כמו שאתם מבינים, עבר עלינו שבוע לא קל עם הניקיון בבניין, זה היה ברמה כזאת, שכדי שהלקוחות שלי לא ייפגעו, ולא יבינו שיש בעיה עם החברת ניקיון אנשים שזה לא התפקיד שלהם עזרו ואני מודה להם וככה צריך לקחת אחריות בעל עסק וככה צריכים לנהוג. עובדים שהם בקבוצה אחת וכולם למען המטרה ושוב תודה לאורכה סטון. אם מישהו צריך המלצה על חברת ניקיון אני יותר מי ישמח להמליץ עליו חילץ אותי בזמן צרה ודאג בזמן אפס למצוא עובדים. מעניין כי שניהם מחפשים עובדים באותו מקום, כנראה בסופו של דבר זה רק. עניין של נכונות.